چگونه جلو دزدی ارز دیجیتال از طریق سیستم خود را بگیریم

چگونه جلو دزدی ارز دیجیتال از طریق سیستم خود را بگیریم

موضوع استخراج ارزهای دیجیتال به عنوان بزرگ‌ترین تهدید امنیتی سال 2018 و سال‌های آتی معرفي شده است. دزدي ارز دیجیتال، ضمن فرسوده کردن سخت‌افزار، سرعت سیستم را هم به شدت پایین می‌آورد. بنابراین شاید شما هم بخواهید جلو آن را بگیرید و اجازه ندهید سخت‌افزار سیستم شما ارز دیجیتال استخراج شود. در ادامه روش‌هایی برای جلوگیری از دزدی ارز دیجیتال بیان می‌کنیم.

با رشد چشمگیر ارزش انواع ارزهای دیجیتال طی یک سال گذشته بسیاری از افراد به خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در این حوزه و یا استخراج ارز دیجیتال روی آورده‌اند. اما با زیاد شدن فعالیت کاربران در این حوزه سختی شبکه هم افزایش یافته است تا جایی که بعد از گذشت مدت کمی، دیگر سخت‌افزارهای قبلی برای کار استخراج جوابگو نیست.

اگرچه استخراج ارز دیجیتال برای کاربران سخت شده است اما هکرها از همین شرایط گل‌آلود هم به خوبی ماهی می‌گیرند. به‌تازگی هکرها بیشتر از قبل اقدام به دزدی ارز دیجیتال کرده‌اند. در واقع هکرها با استفاده از توان پردازشی سیستم کاربران، اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کنند. اگرچه با استفاده از یک سیستم نمی‌توان استخراج زیادی داشت اما این نکته را در نظر بگیرید که میلیون‌ها کاربر در طول یک ماه از یک وب سایت دیدن می‌کنند و اگر هر کدام تنها برای 4 دقیقه در سایت بمانند حجم زیادی از ارزهای دیجیتال استخراج خواهد شد.

گذشته از هکرها بسیاری از وب سایت‌ها در قبال محتوای ارزشمندی که ارائه می‌کنند از کاربران اجازه می‌گیرند که از توان پردازشی سیستم آن‌ها برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنند.

موضوع استخراج ارزهای دیجیتال به حدی جدی شده است که برخی معتقدند چالش استخراج و دزدی ارز دیجیتال بزرگ‌ترین تهدید امنیتی سال 2018 و سال‌های آتی خواهد بود.

پیشنهاد فیسیت: بزرگ‌ترین تهدید امنیتی سال 2018 به دزدی ارز دیجیتال برمی‌گردد (روشی‌هایی که در آینده نزدیک برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود)

استخراج ارز دیجیتال از طریق سیستم شما، ضمن فرسوده کردن سخت‌افزار، سرعت سیستم را هم به شدت پایین می‌آورد. بنابراین شاید شما هم بخواهید به نحوی جلو این دست اقدامات را بگیرید و اجازه ندهید سخت‌افزار سیستم شما برای دیگران ارز دیجیتال استخراج کند. در ادامه روش‌هایی برای جلوگیری از دزدی ارز دیجیتال بیان می‌کنیم. با فیسیت همراه باشید.

چگونه جلو سایت‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال را بگیریم

ابتدا فرض کنید که روی سیستم شما برنامه‌های مخرب استخراج ارز دیجیتال نصب نشده باشد و تنها مشکل وب سایت‌هایی باشند که اقدام به دزدی ارز دیجیتال می‌کنند؛ برای جلوگیری از اقدامات این‌گونه وب سایت‌ها راه‌حل‌هایی وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

1- غیرفعال کردن جاوا اسکریپت در سایت‌های خاص

اگر حس می‌کنید که وب سایتی بدون اجازه شما از سخت‌افزار سیستمتان برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کند به‌سادگی می‌توانید جاوا اسکریپت‌های آن وب سایت را بلاک کنید.

اگرچه غیرفعال کردن جاوا اسکریپت در سایت‌ها روشی است که جلو دزدی ارز دیجیتال را می‌گیرد اما با این روش دسترسی به بسیاری از وب سایت‌ها همچون فیس‌بوک به طور کلی قطع می‌شود.

2- بلاک کردن استخراج‌کننده‌ها

اگر نمی‌خواهید از ad blockerها استفاده کنید و یا فقط می‌خواهید جلو استخراج ارز دیجیتال را بگیرید راه‌حل بهتر افزونه‌های در دسترس برای هر مرورگر است. برای نمونه برخی از بهترین افزونه‌های مناسب برای جلوگیری از دزدی ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

1- No coin: کروم، فایرفاکس، اپرا
2- minerBlock: کروم، فایرفاکس، اپرا
3- Anti Miner: کروم
4-Coin-Hive blocker: کروم

این افزونه‌ها دامنه‌های ناشناخته و اسکریپت‌های استخراج ارز دیجیتال را در لیست سیاه قرار می‌دهد و این لیست به صورت منظم به‌روزرسانی می‌شود. از طرف دیگر شما می‌توانید لیست سایت‌هایی که به آن‌ها اطمینان دارید را در لیست سفید قرار دهید تا این افزونه‌ها مانع کار این وب سایت‌ها نشوند.

3- نرم‌افزارهای ضد بدافزار

اگرچه هنوز بسیاری از مرورگرها راه‌حلی برای بلاک کردن دزدی ارز دیجیتال در نظر نگرفته‌اند و یا حداقل به صورت پیش‌فرض این گزینه در آن‌ها فعال نیست، بسیاری از نرم‌افزارهای ضد بدافزار قابلیتی برای بلاک کردن این دست فعالیت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از جمله معروف‌ترین این نرم‌افزارها به Malwarebytes می‌توان اشاره کرد که این قابلیت را در نسخه پولی خود ارائه می‌دهد.

4- استفاده از مرورگر امن

حدوداً یک و نیم از عرضه نسخه 50 مرورگر اپرا می‌گذرد که دقیقاً با همین هدف جلوگیری از دزدی ارز دیجیتال عرضه شده است که علاوه بر این قابلیت‌های بسیار دیگری را هم ارائه می‌کند. با این اوصاف امتحان این نسخه از مرورگر اپرا خالی از لطف نیست.

پیشنهاد فیسیت: نسخه‌ 50 مرورگر اپرا با قابلیت جلوگیری از دزدی دیجیتال منتشر شد

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید.

منبع خبر: cnet


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر