انگلیس در مانور نظامی «ربات» به دریا می‌فرستد

انگلیس در مانور نظامی «ربات» به دریا می‌فرستد

نیروی دریایی انگلستان در حال آزمایش قدرت ربات‌ها در تمرین‌های نظامی سواحل بریتانیا است.

به گزارش هم رسان، مانور نظامی Joint Warrior یک فرصت مناسب برای بریتانیا و صنایع دفاعی این کشور است تا آخرین سیستم‌های مستقل و خودکار دریایی را به نمایش بگذارند.
بیش از ۵۰ محصول جدید از جمله هلیکوپترهای بدون سرنشین و زیردریایی و قایق‌های (RIB) در این مانور شرکت دارند. همه آن‌ها وظایفی مانند نظارت، جمع آوری اطلاعات و اقدام‌های متقابل را بر عهده خواهند داشت. ربات‌هایی که وزارت دفاع این کشور ساخته قادر به فرماندهی و کنترل، شکار هدف و بررسی هیدروگرافی در زیر آب هستند.


در میان این محصولات ریموس ۱۰۰ و ریموس ۶۰۰، از امواج سونار برای تهیه نقشه از بستر دریا و هدف گذاری استفاده می‌کنند. بخش مهمی از این مانور نظامی به نحوه تعامل دستگاه خودکار با یکدیگر در مناطق عملیاتی مربوط است.
برخی از این محصولات قادر به نقشه برداری از زیر آب بوده و می‌توانند بدون دخالت انسان در مأموریت‌هایی هشت ساعته شرکت کنند و در صورتی که یک زیر دریایی خودکار، مأموریت خود را به پایان رساند زیردریایی بعدی وارد عمل می‌شود. در واقع در این مانور ۹ زیر دریایی خودکار به نمایش گذاشته شده که همگی با هم در ارتباط بودند و به کمک یکدیگر بدون تعامل انسانی به تکمیل مأموریت دریایی خود خواهند پرداخت.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر