وبیناردی اولین و بزرگترین رویداد تخصصی حوزه مدیریت و برگزاری وبینار در تاریخ 21 مهر ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

مجری این رویداد آرش سروری بود و محمدرضا فهیمی مشاور و متخصص تولید محتوا اولین سخنرانی را با عنوان «وبینار یا ورکشاپ حضوری، مسئله اینه» آغاز کرد. او در این سخنرانی به ارائه ویژگی‌های ورکشاپ حضوری و وبینار  پرداخت و با اشاره به محدودیت در تعداد ثبت‌نام و فضای فیزیکی، زمان‌بندی وابسته به محل برگزاری و دانش پذیران در ورکشاپ حضوری به توضیح مزایای وبینار از جمله عدم محدودیت در  تعداد ثبت‌نام و درآمد زایی پرداخت.

مانوئل اوهانجانیانس در دومین سخنرانی نکات  ضروری برای برگزاری وبینار را بر شمرد: وبینار شما نباید کلی و‌ عمومی باشد، عنوان وبینارتان باید کنجکاو‌کننده و تعجب‌برانگیز باشد، سطح وبینار مشخص باشد (مقدماتی، پیشرفته و...) قبل از برگزاری وبینار اول مطمئن شد که به درد تدریس می‌خورید و بعد وبینار برگزار کنید. در هنگام تعین زمان برگزاری وبینار به مخاطبانتان توجه کنید و اگر برگزاری وبینار در پنجشنبه شب یا جمعه برای شما راحت تر است دلیل نمی‌شود برای مخاطب هم زمان مناسبی باشد.

اولین پنل این رویداد با عنوان وبینار برای کسب‌و‌کارها و به مدیریت آرش برهمند، سردبیر ماهنامه پیوست برگزار شد.

اعضای پنل میثم زرگرپور (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیناتک و هم‌بنیان‌گذار پادکست‌ 10 صبح)، حسن سیدی (تجارت پیشه ابرآروان)، میلاداسلامی‌زاد(مؤسس و مدیرعامل نویسش) و اشکان بروج(مدیر بازاریابی لست سکند و بنیانگذار آکادمی گردشگری ایران) بودند.

از گزیده نکات این پنل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موضوع وبینار اگر خیلی تخصصی باشد تعداد شرکت کننده‌ها کمتر خواهد بود.
  • مزیت وبینار این است که محدودیت مکانی ندارد.
  • برای افزایش سرعت رشد کسب‌و‌کار، آموزش رایگان از طریق وبینار یک روش مناسب است.
  • وبینار می‌تواند بر صنعت گردشگری تاثیر بگذارد اما متاسفانه در ایران این شیوه هنوز چندان جدی گرفته نشده و شناخته‌شده نیست.
  • تعاملات در وبینار و تمرکز روی موضوع هم از مزایای برگزاری وبینار است.
  • بخش مهمی از هر وبینار را محتوای آن تشکیل می‌دهد که به فراخور آن می‌تواند مورد توجه کاربر قرار بگیرد. وبینار ابزار مناسبی برای جذب سرنخ (Lead)است و ابرآروان توانسته تجربه خوبی برای جذب لید از طریق برگزاری وبینار داشته باشد.

در سخنرانی سوم علیرضا ابراهیمیان (مدیر رشد تپسل) از تجربه درآمدزایی خود از وبینارهایش صحبت کرد.

او در ارائه خود اشاره کرد که برای بازاریابی وبینار هایش حداقل یک ماه زمان در نظر گفت و برای بازاریابی وبینارهایش از کانال تلگرام شخصی، کانال های ایسمینار و تولید محتوا قبل از شروع وبینار استفاده کرده است.

تکنیک‌هایی که او برای افزایش فروش استفاده کرده بود تمرکز بر ارزش بعد فروش، تحلیل فعالیت همکاران، خداحافظی با مطالب صرفا تئوری بوده است.

وحید حجه فروش از تاثیر وبینار در برابری آموزشی حرف زد. اینکه وبینار برای هرکسی در هرجای ایران قابل دسترسی است و به این وسیله می‌توان سطح دانش عمومی را ارتقا داد و فرصت‌های آموزشی برابر ایجاد کرد.

پنل بازاریابی برای وبینار با مدیریت مانوئل اوهانجانیانس برگزار شد. اعضای این پنل هادی مرادی (مدیر دیجیتال مارکتینگ الوپیک)، مارینا اوهانجانیانس (هم‌بنیان‌گذار و مدیر مارکتینگ ایسمینار)، محمدسمیعی (مدیر سابق بازاریابی ریحون)، سینا شفیع زاده (هم‌بنیان‌گذار نظربازار) و سروش نادری (مؤسس و مدیرعامل ادسنسور) بودند.

از گزیده نکات این پنل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای فروش بهتر وبینار باید یک ویدئوی معرفی وبینار داشته باشیم.
  • تبلیغات در کانال‌های مختلف ایسمینار و کانال‌های سخنران و کانال‌های تبلیغات پولی نتیجه خوبی دارند.
  • تولید محتوا در قالب یک مقاله می تواند روش مناسبی برای تشویق مخاطبان به ثبت نام در وبینار باشد.
  • انتخاب موضوع باید تخصصی باشد و همچنین موضوعی باشد که قبلا کمتر تولید محتوا شده است.
  • برای پیدا کردن اینفلوئنسرها باید از اینفلوئنسرهای تخصصی با تعداد فالوئر کمتر استفاده کرد.
  • برای برگزاری وبینار نترسید و شروع کنید.

آخرین سخنران این رویداد مجید کثیری، موسس اخبار رسمی بود و از تجربه‌های برگزاری وبینار در «اخبار رسمی» گفت و اهدافی که وبینار می‌تواند محقق کند را برشمرد. از جمله نتایجی که برگزاری وبینار برای اخبار رسمی داشته مثل  جمع آوری لید و تبدیل آن ها به مشتری اشاره کرد.

در انتهای مراسم از برگزارکنندگان برتر ایسمینار در یک سال گذشته تجلیل شد و بهبرگزارکندگان وبینارهای پرفروش تندیس وبیناردی اهدا شد.


انتشار محتوا:اخبار رسمی