نمایشگاهی که به عنوان نخستین تجربه جدی در این زمینه در نظر دارد در توسعه دانش ساخت و مدیریت مراکز خرید و شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقش موثری ایفا کرده و در عین حال نقاط ضعف و قوت این صنعت را در قالب نخستین رویداد در نوع خود به محک تجربه بگذارد.

تربیت نیروی انسانی در حوزه‌های توزیع مویرگی، توجه به کیفیت کالا و خدمات ارایه شده در مراکز خرید، توجه به رویکردهای نوین این صنعت و تعامل با تجربه‌ها و دستاوردهای جهانی در زمینه خرده فروشی می‌تواند بخشی از دستاوردهای این نمایشگاه باشد.

صنعت خرده فروشی در مقیاس جهانی، در مقایسه با کشور ما که صنعت خرده فروشی مدرن جنبش نوینی از مناسبات فروش در شاکله اقتصاد ملی محسوب می‌شود، بسیار عظیم و پیشرفته است.

به این سبب برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند در وهله اول به ایجاد تعامل و ارتباط گسترده با متخصصان داخلی و بین المللی این حوزه منتهی شده و در ادامه موجب ارتقا استانداردهای این صنعت شود.

شاهرخ کشاورز، مدیرعامل شرکت تجارت طلایی نیک روش، مجری نمایشگاه بین المللی ایران ریتیل شو 2019  در خصوص این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه می‌تواند بستری مناسب برای تبادل اطلاعات فنی، بازرگانی و آشنایی هر چه بیشتر صاحبان و مدیران مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برندهای برتر صنوف مختلف و صنایع وابسته باشد.

انتقال تجربیات داخلی و بین المللی و همفکری پژوهشگران و دست اندرکاران صنعت خرده فروشی و شرکت‌های فعال در این حوزه از جمله اهدافی است که برگزارکنندگان این رویداد در تلاش برای ایجاد  بستر آن هستند.

وی در ادامه افزود: آن چه که در صنعت خرده فروشی در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این نمایشگاه بدان توجه شده است چابک‌سازی سیستم‌ها و آموزش نیروی انسانی با هدف توجه به سلیقه‌های متنوع مشتریان و نظارت جامع بر تمام جزییات است.

همچنین استفاده از سیستم‌های کنترل کیفی محصول عرضه شده و در نهایت ایجاد فضـای تفریحـی، برای ماندگاری بیشتر مشتریان در محوطه فروشگاه‌ها و مراکز خرید و  جلب رضایت مراجعان و همچنین بومی سازی استانداردهای بین المللی این صنعت در زمره اولین اهدافی است که در هنگام برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی این رویداد در اختیار فعالان این حوزه و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

انبوه شکست‌های موجود در حوزه راه اندازی مراکز خرید و واحدهای خرده فروشی که باعث بی ثمر ماندن تلاش بسیاری از دست اندرکاران این حوزه حتی در کشورهای توسعه یافته شده است، خود گویای اهمیت به روز رسانی داده‌ها در حوزه خرده فروشی‌های مدرن است که در قالب برگزاری این نمایشگاه امید است، محقق شود.

در واقع آن چه که در رویدادهای مرتبط با خرده فروشی در کشور ایران حائز اهمیت است تلاش برای فرهنگ سازی و متناسب سازی الگوهای زیست ایرانی با معیارهای استاندارد جهانی است. فرایندی که می‌تواند در شرایط آرمانی (اما ممکن) به جهانی سازی خرده فروشی ایرانی نیز منتهی شود.

امروز صنعت خرده فروشی در جهان با ارزش و حجم معاملاتی بیش از 7 میلیارد دلار به بلوغ کامل رسیده است و امید است با برگزاری مستمر این نمایشگاه به بلوغ این صنعت به شکل اثرگذار و چشم گیری کمک کنیم و در توسعه استاندارد نظام توزیع کالا و خدمات و ارتقا استانداردهای ساخت و بهره مندی مراکز خرید موثر باشد.
 


انتشار محتوا:اخبار رسمی