نسخه جدید گوگل کروم در هنگام باز کردن سایت های نامطمئن به شما هشدار می دهد!

نسخه جدید گوگل کروم در هنگام باز کردن سایت های نامطمئن به شما هشدار می دهد!

گوگل کروم قابلیت های هشدار دهی خود را در مورد سایت های HTTP ارتقاء بخشیده است.

این مرورگر هم اکنون به نوار URL سایت هایی که رمز ها و اطلاعات مرتبط با شماره کارت های اعتباری را ذخیره می کنند، برچسب نامطمئن (not secure) می زند. قابلیت جدید هم اکنون به نسخه 56 بتای مرورگر کروم اضافه شده است و در آینده ای نزدیک کاربران را نسبت به سایت هایی که از رمزگذاری HTTPS استفاده نمی کنند نیز مطلع می سازد. 

هشدار دادن به کاربران در مورد امنیت سایت ها وب سایت نویسان را وادار می سازد تا از HTTPS استفاده کنند؛ گوگل نیز اخیرا اعلام کرده که میزان استفاده از HTTPS افزایش یافته است. 

بروز رسانی جدید علاوه بر این فرمان CSS "position:sticky" را نیز پشتیبانی می کند؛ این امر باعث می شود که اطلاعات مهم یک وب سایت همیشه در قسمت بالای آن نمایش داده شود. 

کاربران بتا هم اکنون می توانند بروز رسانی جدید را بر روی سیستم عامل های ویندوز، مک و اندروید نصب کنند. این بروز رسانی قرار است از ماه ژانویه سال جدید میلادی ( 12 دی تا 12 بهمن ) در اختیار کاربران قرار گیرد. 

منبع خبر: nextpowerup

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر