اپل با استودیوهای فیلمسازی هالیوود در حال مذاکره است تا تنها دو هفته پس از اکران فیلمها، آنها را به آیتونز بیاورد.
اپل قصد دارد سرویس گرانتری در آیتونز ایجاد کند تا دو هفته پس از اکران فیلمها، آنها را در اختیار کاربرانش قرار دهد. این حرکت تأثیر زیادی روی رابطهی نهچندان خوشایند استودیوها و مجتمعهای سینمایی میگذارند اما مشخص است که صنعت سینما در سالهای آتی به سمت استریم خواهد رفت.
اپل تا به حال با استودیوهای فاکس قرن بیستم، وارنر برادرز و یونیورسال پیکچرز مذاکره کرده است تا فیلمهایی را که در سینماها اکران میشوند، به فاصلهی دو هفته در دسترس مخاطبان خانگی قرار دهد.
این حرکت به آیتونز کمک خواهد تا تبدیل به فروشگاهی همهجانبه برای انواع محتوا شود و در برابر رقیبانی مانند نتفلیکس و آمازون قرار گیرد. در حالی که سرویس اپل میوزیک بهسرعت در حال پیشرفت است و بهتازگی از مرز ۲۰ میلیون کاربر عبور کرده، محتویات مربوط به فیلم و سریال آیتونز از سرویسهای استریم عقب مانده است. ایجاد دسترسی زودهنگام به فیلمهایی از سه مورد از بزرگترین استودیوهای هالیوود، میتواند شرایط را به نفع اپل تغییر دهد.
البته هنوز مشخص نیست این اتفاق چه تأثیری بر صنعت سینما میگذارد. استودیوها در حال حاضر به بعضی صاحبان سینماهای زنجیرهای مانند AMC وRegal Entertainment حقوق انحصاری پخش فیلم به مدت ۹۰ روز میدهند. با این حال تماشاگران سینما در حال کاهش هستند و سینماها دنبال استراتژیهای جدید هستند تا درآمدشان را افزایش دهند. با تصمیم اپل ، دیگر سالنهای سینماها عنصری اساسی برای حیات فیلم و سینما نخواهند بود.
مشکل حلنشدهای که باقی میماند، بحث سرقت فیلمها است. اپل امیدوار است با دادن دسترسی زودهنگام به کاربران، از دزدی محتوا جلوگیری کند و آیتونز هماکنون محتوای خود را رمزگذاری میکند؛ اما تضمینی وجود ندارد که سارقین راهی برای دور زدن ویژگیهای امنیتی این سرویس پیدا نکنند.
ثبت نظر