10 اشتباه بسیار دردسر ساز در سیستم های امنیتی بی سیم (Wi-Fi)

10  اشتباه بسیار دردسر ساز در سیستم های امنیتی بی سیم (Wi-Fi)

10 اشتباه بسیار دردسر ساز در سیستم های امنیتی بی سیم (Wi-Fi)


شبکه های بی سیم زمانی تا که در حالت عادی خود و با امنیت کامل فعالیت می کنند ، می توانند بهترین خدمات را در بحث کسب و کار به مشتریان ارائه دهند . این شبکه ها ارتباط کارمندان و کارکنان را در مکان های جداگانه و گاه حتی ساختمان های مجزا از طریق دستگاه های مختلف برقرارمی کنند و سبب می شوند تا از ازدحام نیروی انسانی مورد نیاز یک شرکت در یک ساختمان خاص ، جلوگیری شود . با وجود اینکه شبکه های بی سیم مزایای بسیاری دارند و بسیار هم کاربردی هستند اما ، گاهی اوقات خطراتی امنیت این شبکه ها را تهدید میکند که اگر واقعا اتفاق بیافتد ، خسارت های جبران ناپذیری را به کسب و کار کاربر خود وارد خواهد کرد .
با افزایش سازگاری های دستگاه های مختلف با یکدیگر ، به ویژه سازگاری دستگاه مورد استفاده خود شما با سیستم های موجود در محل کار ، نوعی سیستم بزرگتر و عمومی تری بوجود آمده است و هر چه این سازگاری ها بیشتر و گسترده تر می شود خطرات احتمالی و ریسک ها نیز افزایش پیدا می کنند .افراد برای انجام کار های خود از طریق شبکه های بی سیم نیازمند یک سیستم ایمن و یک مکان مورد اعتماد هستند تا بتوانند با اطمینان به کار های خود رسیدگی کنند ، حال اگر این محیط امن و مورد اعتماد ، جای خود را به یک محیط غیر ایمن و نا هماهنگ و پر خطربدهد بی تردید کار برای همه کاربران سیستم دشوار خواهد شد . برخی از این خطرات بسیار آشکار و عیان هستند اما متاسفانه به خاطر همین آشکار بودن ، گاهی اوقات آنها را نمی بینیم و به آنها اهمیت نمی دهیم . پس امکان دارد با اولین فرصتی که به خاطر چشم پوشی از این خطر ها و نادیده گرفت آنها به هکر ها داده می شود ، تمامی اطلاعات کار های شما به سرقت برود زیرا هکر ها همیشه در کمین هستند . همزمان با توسعه تکنولوژی سازمان های مختلف به طور مرتب در حال تجدید سیستم های امنیتی شبکه های خود هستند . جالب است بدانید که بزرگترین مساله در خصوص شبکه های بی سیم و امنیت آنها این است که کاربران و شرکت ها باید یکی از این دو راه را انتخاب نمایند : استفاده ازانعطاف و آزادی بیشتر شبکه ها و به تبع آن کارهای بیشتر و بزرگتر و یا اینکه محدود کردن کارهای شبکه بی سیم و افزایش امنیت این شبکه ها . به نظر می رسد که نمی توان در شبکه های بی سیم ،انعطاف پذیری و امنیت را همزمان افزایش داد اما این کار با استفاده از یک سیستم WiFi قدرتمند و انجام تنظیمات دلخواه ( بر اساس نیاز های هر سازمان ) به منظور پشتیبانی دستگاه های مورد اعتماد ، امکان پذیر می باشد . با این وجود سازمان ها باید به خاطر داشته باشند که هکر ها روز به روز در حال قدرتمند تر شدن هستند پس اتکای محض به تکنولوژی های جدید نمی تواند امنیت کامل شبکه های بی سیم را تضمین نماید . داشتن تلفیقی مناسب از فن آوری های روز دنیا و اتخاذ سیاست های امنیتی مناسب ، تنها راهی است که با استفاده از آن می توان سلامت امنیت شبکه های بی سیم را در سازمان های مختلف تضمین نمود .
با توجه به مطالب گفته شده در این قسمت مشکلات رایج کاربران در خصوص امنیت شبکه های بی سیم آورده شده است تا بتوانید با اجتناب از آنها در شبکه ای امن ، کسب و کاری سالم را تجربه کنید .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر