خطرناکترین افراد سال ۲۰۱۶ در دنیای مجازی!

خطرناکترین افراد سال ۲۰۱۶ در دنیای مجازی!

هر ساله مجله اینترنتی Wired لیستی از خطرناکترین افراد در اینترنت که عموما افراد سرکشی هستند که با استفاده از پتانسیل مخرب جهان آنلاین ساختار قدرت را در جهان به دست گرفته‌اند را منتشر می‌کند؛ امروزه در هر خانه‌ یا بازاری مردم جهان می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند و از سوی دیگر دولتمردان و افراد سیاسی یاد گرفته‌اند که می‌توانند از این راه با مردم جهان در تماس و روی آنها اثر داشته باشند. در این مطلب افراد خطرناک در دنیای مجازی سال ۲۰۱۶ را برایتان معرفی‌ می‌کنیم.

ولادیمیر پوتین: این روزها مقامات آمریکایی روسیه را مسئول حملات سایبری و دخالت در نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا می‌دانند؛ هکرهای روسیه با ورود به مکالمات خصوصی کمیته ملی حزب دموکرات و گروه کمپین انتخابات کلینتون در برهه زمانی انتخابات توانستند کمکی برای دونالد ترامپ باشند. حتی قبل از اینکه حرفی از هکرهای روسیه به میان آید دولت پوتین با استفاده از دنیای آنلاین سیاست‌های آمریکا را با دادن اطلاعات اشتباه در توئیتر و کامنت در وب‌سایت‌های دیگر مسموم کرده بود. در نتیجه، دولت پوتین یکی از نیروهای خرابکار با دروغ گفتن و اختلال در دنیای مجازی در صدر جدول قرار می‌گیرد.


دونالد ترامپ:  رئیس جمهور منتخب ایالات متحده با استفاده از حساب کاربری توئیتر خود که ۱۷.۶ میلیون فالوور دارد ایده‌هایش همانند متجاوز خواندن مکزیکی‌ها، دیوار کشیدن بین مرز مکزیک و آمریکا یا ممنوع کردن ورود مسلمانان مهاجر به خاک آمریکا را در اختیار مردم جهان قرار داد.


استیو بنن:  قبل از اینکه استیو به عنوان استراتژیست ارشد و مشاور ارشد دولت ترامپ انتخاب شود به عنوان مدیر مسئول وب‌سایت Breitbart.com فعالیت می‌کرد و هنوز هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ این وب‌سایت مطالب نژادپرستانه، ضد یهودی و ضد زنان را منتشر می‌کرد که در واقع کمکی به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ بود.


جیمز کومی: سرپرست ارشد FBI که در سال ۲۰۱۶ سرو صدای زیادی با اجازه دادن به تحقیقات درباره سرور ایمیل‌های خصوصی هیلاری کلینتون به راه انداخت؛ با این حال وی توضیحی درباره جزئیات پیدا شده از درون ایمیل‌های کلینتون نداد. یکی از دیگر جنجال‌ها مربوط به باز کردن قفل آیفون 5c قاتل حادثه سن‌برنادینو بود که FBI با کمک کومی و نفوذ وی در مهندسان سیلیکون ولی توانست آن را با هزینه زیاد باز کند.


داعش (ISIS): این گروه افراط گرا دنباله رو بنیادگرای وهابی از اسلام سنی دارند و با ژوئیه ۲۰۱۴ با ادعای خلافت جهانی و پخش ویدیوهایی از طریق اینترنت توانستند افرادی را از کشورهای مختلف دنیا جذب خودشان کنند و بخش‌هایی از سوریه و عراق را به دست خود بگیرند. این گروه از طریق اینترنت با پیروانشان در کشورهای مختلف جهان حملات انتحاری انجام می‌دهند و بسیاری از مردم بی‌گناه را در کشورهای دیگر به قتل می‌رسانند.


میلو یناپولس: نویسنده مجله برایبارت در سال ۲۰۱۶ از طرف Wired به عنوان ضد زن، شهرت طلب و تجاوزگر با ایده‌های شوم شناخته شده که افراد زیادی را با اظهار نظراتش اذیت کرده که یکی از آنها لزلی جونز بازیگر کمدی بود. میلو وی را کاکا سیاه خواند و باعث شد جونز وی را در توئیتر بلاک کند و حساب کاربری‌اش را در توئیتر ببندد و توئیتر برای حل این مسئله میلو را از توئیتر حذف کرد.


رجب طیب اردوغان: سال ۲۰۱۶ یکی از پر حادثه‌ترین سال‌ها برای ترکیه بود، پس از ماجرای کودتا بسیاری از خبرنگاران و نویسندگان این کشور به زندان‌ها افتادند بعد از این ماجرا وب‌سایت‌های توئیتر، فیس‌بوک، یوتوب و واتس‌اپ در این کشور فیلتر شد. رژیم اردوغان بعد از این ماجرا اینترنت کشور را در زمان‌های مختلف بر روی جمعیت میلیونی ترک‌ها قطع کرده‌است.


جولین آسانژ:  بنیان‌گذار ویکی‌لیکس در سال ۲۰۰۶ با انتشار اسناد در سال ۲۰۱۰ میلادی درباره جنگ عراق و افغانستان معروف شد و بر سر زبان‌ها افتاد؛ اما سال ۲۰۱۶ وب‌سایت وی ایمیل‌های کمیته انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا (از جمله ایمیل‌های هیلاری کیلینتون و جان پودستا) را منتشر کرد. آسانژ هم‌اکنون در سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کند.


پیتر تیل: کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی سال ۲۰۱۶ حزب انتخاباتی دونالد ترامپ را حمایت کرد و به عنوان تاثیرگذارترین فرد در سیلیکون ولی شناخته شد به طوریکه وی دست چپ صنعت تکنولوژی ترامپ به حساب می‌آید. پیتر تیل توانست ملاقات افراد برجسته تکنولوژی با ترامپ دور هم جمع کند؛ وی هم‌چنین با سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلاری در سال ۲۰۰۴ در فیس‌بوک توانست ۱۰.۲ درصد از سهام این غول تکنولوژی را از آن خود کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

میلاد

سه‌شنبه, 07 دی 1395

چرا باید آسانژ توی این لیست باشه ؟ به جرم آزادی اطلاعات؟؟
خطرناکترین موجودیت اینترنت قطعا سازمان امنیت ملی امریکاست NSA

پاسخ

ثبت نظر