چه موقع نوشیدن چای سیاه خطرناک است ؟؟

چه موقع نوشیدن چای سیاه خطرناک است ؟؟

چنانچه چای سیاه را به درستی استفاده نکنیم مشکلات زیادی را برای بخشهای مختلف بدن به وجود خواهد آورد.

چنانچه چای سیاه را به درستی استفاده نکنیم مشکلات زیادی را برای بخشهای مختلف بدن به وجود خواهد آورد.
مصرف هر نوع مواد خوراکی اگر به اندازه کافی و متعادل باشد نه تنها خطری برای بدن ندارد بلکه پر فایده نیز است اما اگر همین ماده خوراکی بیشتر از حد معمول و نادرست مصرف شود، خطرات بسیاری برای بدن در پی دارد.
اصلی ترین نقطه در بدن که مورد آسیب استفاده بیش از حد چای قرار می گیرد، مینای دندان است که به عنوان یکی از عوامل مهم در تیره شدن و پوسیدگی دندان به شمار می رود.
چای سیاه ماده ای به نام تئین دارد که سبب بالا رفتن ضربان قلب می شود و استفاده بیش از حد ان برای اشخاصی که ضربان قلب آنها بیشتر از ۸۰ است، سفارش نمی شود.
به علت وجود همین ماده در چای و درصورت استفاده بیش از حد موجب تهییج اعصاب و بروز عصبانیت شده و در بعضی خانمها باعث بروز اضطراب می شود.
از آنجا که چای سیاه سرشار از مقادیر زیادی کافئین و تئین می باشد به اشخاص مبتلا به زخم معده سفارش می شود که مصرف آن را کم کرده و یا حداقل ۳ ساعت بعد از غذا چای بنوشند.
این مسئله مهم است که چای در چه ساعتی از روز نوشیده شود و توصیه می شود که به دلیل خالی بودن معده اشخاص یک ساعت قبل از غذا از نوشیدن چای اجتنای کنند.
بلافاصله بعد از غذا نباید چای نوشیده شود، مصرف چای بلافاصله پس از غذا به کاهش جذب اسید فولیک، آهن و کلسیم در بدن منجر شده و به مرور مشکلاتی همچون پوکی استخوان در اشخاص را به دنبال خواهد داشت.
البته استفاده کم چای سیاه روزانه به عملکرد بهتر کلیه و آرامش اعصاب کمک می کند و ما ایرانی ها باید یاد بگیریم که هر ماده ای را به مقدار کم و به میزان تعیین شده استفاده کنیم.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر