آیا سامسونگ تبلت 12 اینچی ویندوزی عرضه خواهد کرد؟

آیا سامسونگ تبلت 12 اینچی ویندوزی عرضه خواهد کرد؟

آیا سامسونگ تبلت 12 اینچی ویندوزی عرضه خواهد کرد؟

سایت Weibo که یک وبگاه چینی است،اعلام کرده است که شرکت مایکروسافت در حال کار کردن بر روی یک تبلت 12 اینچی ویندوزی هستند.ظاهرا سامسونگ می خواهد وترد بازار رقابتی ویندوز 10 شود.این وب سایت قبل ها اطلاعاتی را از محصولات مختلف تکنولوژی نظیر گوشی ها متتشر کرده است که بیش تر آن ها به حقیقت پیوسته اند.بر اساس گفته های این وب سایت، نمایشگر این تبلت 12 اینچی خواهد بود و از فناورری نمایشگر سوپر AMOLED بهره خواهد برد. AMOLED یکی از تکنولوژی‌های معروف در ساخت نمایشگرها می‌باشد که در چند گوشی و تبلت معروف اندرویدی هم به کار رفته است. بنابراین یک تکنولوژی کاملاً معروف به حساب می‌آید. AMOLED مخفف Active-Matrix Organic Light Emitting Diode است که معنای آن شبکه‌ی فعالی از دیودهای اُرگانیک تابنده‌ی نور می‌باشد. لازم به ذکر است که OLED واژه‌ی معروف‌تری به معنی دیودهای ارگانیک تابنده‌ی نور است.روش کار AMOLED شباهت زیادی به OLED دارد. در یک نمایشگر AMOLED، دسته‌ای از لایه‌های کاتدی، ارگانیک و آندی روی یک لایه یا ماده‌ی دیگر که شامل مدارات نمایشگر است، قرار می‌گیرند. یک پیکسل بخشی از ماده‌ی ارگانیک پیوسته است که با طرحی نقطه نقطه، به بخش‌های ریزی تقسیم می‌گردد. هر یک از پیکسل‌ها را می‌توان به صورت جداگانه فعال کرد. در واقع مدار مربوطه، ولتاژی به کاتد و آند پیکسل می‌رساند و ماده‌ی ارگانیک بین دو الکترود، تحریک می‌شود و نوری از خود ساتع می‌کند. به خاطر فعال بودن ماتریس پیکسل‌ها، نام تکنولوژی جدید را AMOLED گذاشته‌اند. علت کم مصرف بودن آن هم نیاز به جریان کمتر جهت کارکرد است. در نمایشگرهای AMOLED هنگام نمایش رنگ سیاه، پیکسل به کلی خاموش می‌شود و لذا نسبت کنتراست به مراتب بیشتر از پنل‌های LCD است. اگر LCD و AMOLED را زیر نور خورشید مقایسه کنیم، نتیجه این است که روشنایی کمتر AMOLED، منجر به کاهش دید آن می‌شود. البته سامسونگ با معرفی Super AMOLED و کاهش فاصله‌ی بین لایه‌ها، مشکل روشنایی را تا حدی برطرف کرده است. سامسونگ در وسایل همراه اندرویدی خود به وفور از تکنولوژی AMOLED استفاده می‌کند و یکی از سازندگان اصلی پنل‌های AMOLED در جهان است.

به هر حال این وب سایت در مورد رزولوشن این تبلت مطمئن نیست و تخمین زده است که 2560×1600 و یا 3840×2400 باشد.بر اسا گفته های این وب سایت،این تبلت 4 گیگ رم RAM دارد و دارای پردازشگر 14-nm Intel Core M خواهد بود.قطر این تبلت 6.2 میلی متر خواهد بود و وزن آن 600 گرم است.

به احتمال زیاد دارای قلم S-Pen خواهد بود. این قلم همان قلم مجهز و معروف ساخت سامسونگ است که ویژگی های بسیاری دارد. جدید دارای یک اسپیکر و یک میکروفن است که اجازه پاسخ دادن به تماس های تلفنی از طریق قلم را میدهد، همچنین قابلیت ارسال فرامین S Voice و Google Now از طریق آن وجود دارد.در گلکسی نوت های 5 هم از همین قلم استفاده خواهد شد.

این اطلاعات که از این وب سایت چینی منتشر شده است تا این لحظه در یک شایعه است و هنوز هیچ منبع آگاه و معتبری آن را تایید نکرده است.با توجه به این که گفته می شود سیستم عامل این تبلت ویندوز 10 خواهد بود و سرفیس پرو 4 هم از سوی مایکروسافت به زودی عرضه می شود بنابراین اگر این شایعه درست باشد در آینده شاهد رقابت این دو کمپانی خواهیم بود.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر