انتشار رزبری پای پیکسل برای کامپیوتر شخصی و مک

انتشار رزبری پای پیکسل برای کامپیوتر شخصی و مک

رزبری پای محیط جدید خود، پیکسل را برای کامپیوترهای شخصی و مک منتشر کرده است.

شرکت رزبری پای پیکسل را برای کامپیوتر شخصی و مک منتشر کرد. پیکسل محیط دسکتاپی است که ظاهر خوبی به سیستم عامل رزبین می دهد، در نتیجه وقتی که  کامپیوتر خود را از رزبری پای به کامپیوتر شخصی یا مک می روید فضایی تقریبا مشابه را تجربه می کنید. 
شرکت رزبری، در اصل پیکسل را در سپتامبر 2016 منتشر کرد تا سیستم عامل رزبین را زیباتر و استفاده از آن را ساده تر کند. پیکسل در اصل مخفف " Pi Improved Xwindows Environment, Lightweight" به معنی محیط بهبود یافته و سبک وزن ایکس ویندوزِ پای است. 
اِبن آپتون، موسس شرکت رزبری پای گفت که پیکسل نشان می دهد که بیشتر کاربران در محیط دسکتاپ به دنبال چه چیزی هستند. 
او گفت که پیکسل رابط کاربری مدرن و زیبایی دارد و حاوی نرم افزارهای پر کاربرد و ابزارهای برنامه نویسی است که همگی رایگان و اختصاصی می باشند. مرورگر وب کرومیوم با پلاگین های پر کاربرد، از جمله آدوب فلش از قبل روی آن نصب شده اند. همچنین همه آن ها روی دبیان بنا شده اند، که به کاربران امکان دسترسی به هزاران اپلیکیشن رایگان را می دهد. 

زندگی دوباره برای کامپیوترهای قدیمی
پیکسل را می توان روی هر کامپیوتر شخصی یا مک با پردازنده X86 و حداقل 512 مگابایت رم نصب کرد. می توانید پیکسل را به صورت کاملا رایگان دانلود کنید و آن را روی دی وی دی رایت کنید یا روی فلش خود بریزید. اما به دلیل رعایت حق کپی رایت امکان دسترسی به Wolfram Mathematica و Minecraft وجود ندارد. البته هم اکنون می توانید روی تلوزیون اپل به Minecraft دسترسی داشته باشید. 
آپتون گفت که این نسخه آزمایشی است و نسخه نهایی نیست. در نتیجه به دلیل بالا بودن تعداد انواع مختلف سخت افزارهای کامپیوترهای شخصی و مک ممکن است روی بعضی از سخت افزارها مشکلاتی دیده شود. 
ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که پیکسل را روی مک و یا کامپیوتر شخصی جدید خود نصب کنید. اگر کامپیوتری قدیمی دارید که دوستش ندارید و یا از آن استفاده نمی کنید، محیط دسکتاپ لینوکس جدید شرکت پای می تواند عمری دوباره به کامپیوتر قدیمی شما بخشد. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر