سود نجومی توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی در سال 2016

سود نجومی توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی در سال 2016

2016 مهم‌ترین سال برای بازی‌های موبایلی بود. این صنعت 91 میلیارد دلار برای توسعه‌دهندگان سودآوری داشت که رقم قابل توجهی است و نشان از علاقه بیش از اندازه کاربران به بازی‌های موبایلی دارد.

آیا شما هم امسال بازی‌های موبایلی زیادی را تجربه کرده‌اید؟ احتمالا جوابتان مثبت است زیرا طبق گزارش شرکت تحقیقاتی SuperData، که در زمینه هوش تجاری فعالیت می‌کند، سال 2016 با سودی معادل 91 میلیارد دلار در بخش بازی‌های موبایلی همراه بوده است. به گفته سوپردیتا ماهانه 2.6 میلیارد نفر بازی‌های موبایلی را تجربه کرده‌اند که اکثر آن‌ها ساکن منطقه آسیا-اقیانوسیه هستند. با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد که سود حاصل از فروش بازی‌های موبایلی در سه سال آینده همچنان افزایش یابد که طبعا با افزایش سود، به تعداد بازی‌های عرضه شده نیز افزوده می‌شود.


جالب است بدانید که بازی‌های برجسته‌ای مانند Monster Strike و Clash of Clans به تنهایی سود میلیاردی به جیب زده‌اند و حسابشان از رقبا جداست. علاوه بر این دو، امسال شاهد موفقیت بازی برجسته Pokemon Go هم بودیم که 788 میلیون دلار سوددهی داشت. همچنین در همان زمان بازی Super Mario Run  توانست تنها در عرض سه روز، 14 میلیون دلار درآمد کسب کند؛ البته به این نکته هم توجه داشته باشید که این بازی به صورت رایگان عرضه شد و این موضوع در موفقیت آن بی‌تاثیر نیست.

بر خلاف پیش‌بینی‌ها تکنولوژی واقعیت مجازی در سال 2016 موفقیت قابل توجهی کسب نکرد به طوری که تنها 2.7 میلیارد دلار برای سازندگان خود سودآوری داشت. با این حال پیش‌بینی می‌شود سود حاصله از این تکنولوژی تا سال 2019 میلادی به 17.8 میلیارد دلار افزایش یابد که برای این گجت نوظهور رقم قابل توجهی است. همچنین درآمد حاصل از واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی نیز به ترتیب 1 میلیارد دلار و 100 میلیون دلار بوده است. با توجه به این‌که افراد و شرکت‌های زیادی به واقعیت مجازی روی آورده‌اند، این تکنولوژی ظرفیت رشد سریع را در سال بعد دارد. سامسونگ با فروش 2.3 میلیون هدست Gear VR سهم عمده‌ای در این بخش را طی سال جاری تصاحب کرده است.

نظر شما درباره بازار بازی‌های موبایلی چیست؟ آیا بازی‌هایی که از پرداخت درون‌برنامه‌ای بهره می‌برند را به بازی‌های تماما پولی ترجیح می‌دهید؟ آیا تاکنون در زمینه تولید بازی‌های موبایلی فعالیت کرده‌اید؟

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر