ترکیه مورد حمله سایبری قرار گرفت

ترکیه مورد حمله سایبری قرار گرفت

علیرغم عدم تایید مقامات ترکیه، اما رسانه‌های این کشور از یک حمله سایبری به وزارت انرژی و شبکه توزیع برق این کشور در چند روز گذشته خبر دادند. این حمله با بروز قطعی برق در شهر استانبول نیز مصادف شد؛ خاموشی‌ که مسئولین برقی ترکیه، علت آن را بارش برف و کولاک سنگین در شمال این کشور و نه حمله سایبری، اعلام کردند.

یکی از مقامات امنیتی ترک دراین‌باره گفت: «این حمله، در اصل برای ضربه‌زدن به سایت‌های اینترنتی و ایجاد محدودیت در دسترسی به آن‌ها بوده است. بسیاری از تلاش‌هایی که برای نفوذ به خطوط انتقال برق اتفاق افتاد، شناسایی شد و موفق شدیم این حملات را متوقف کنیم. این حملات، نشانگر آغاز یک حمله خرابکارانه گسترده در شبکه ملی برق ترکیه بود.» این مقام ترک در ادامه مدعی شد که پس از شناسایی حملات، دستورات و هشدارهای لازم صادر شده و با همکاری پلیس، در حال بررسی منشأ حمله و بازیابی خسارت‌ها هستیم.

هنوز هیچ فرد یا گروه خاصی، به عنوان عاملان احتمالی این حمله، معرفی نشده است. این اولین حمله سایبری به شبکه برق ترکیه نیست و پیش‌ازاین یک حمله سایبری، سبب بروز خاموشی گسترده در چندین شهر ترکیه شد. در آن زمان، کشورهایی نظیر ایران و روسیه، متهم به سازمان‌دهی حمله مذکور شدند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر