عرضه کیت ارتقایافته با درگاه USB 3.1 توسط ایسوس

عرضه کیت ارتقایافته با درگاه USB 3.1 توسط ایسوس

ایسوس یک کیت ارتقا یافته برای میزکار عرضه کرد که با اتصال این کیت به هر کامپیوتری، درگاه های USB3.1 نسل دوم از تایپ C، یک مادربورد مبتنی بر Z170 و یک درگاه SATA به آن کامپیوتر افزوده می شود. پنل USB 3.1 UPD مناسب برای درایور نوری یدکی طراحی شده است و دارای اتصالات USB 3.1 نسل دوم type-C با سرعت انتقال 10 Gb/s است.


هر دوی این درگاه ها دارای سرعت یکسان هستند ولی تفاوت های اندکی با یکدیگر دارند. درگاه سمت چپ دارای قدرت شارژ 100 وات است و دو اتصال مولکس را فراهم می کند. درگاه دوم، ویژگی شارژ را ندارد.
ایسوس گفته است که تنظیمات این کیت بسیار ساده است و در سه گام انجام می شود: پنل USB 3.1 UPD را در داخل درایور نوری، در حالت امن قرار دهید. سپس، کابل SATA را به مادربرد و قسمت عقب پنل UPD وصل کنید. سپس دو کابل مولکس را برای قدرت گرفتن، به برق وصل کنید.بر اساس گفته های ایسوس، این همه ی آن چیزی است که شما احتیاج دارید، و حال شما یک درایور واقعی دارید که باید نصب شود.
اگر درایور نوری آزاد ندارید یا احتیاجی به USB 3.1 در جلوی دستگاه پیدا نمی کنید ولی مایلید که این درگاه در پشت کامپیوتر وجود داشته باشد، پنل USB 3.1 UPD می تواند جدا شود و به عنوان یک پروژه DIY استفاده شود. در داخل کامپیوتر یک بورد استاندارد PCI-E قرار دارد که می توان آن را قطع کرد و مستقیم به مادربورد وصل کرد. مشخص نیست که کابل SATA برای این پیکربندی لازم است یا نه اما به احتمال زیاد کابل های مولکس برای ویژگی شارژ، مورد نیازند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر