طراحی سیستم ارسال کالا توسط هواپیماهای بدون سرنشین زیپلین بر فراز آسمان

طراحی سیستم ارسال کالا توسط هواپیماهای بدون سرنشین زیپلین بر فراز آسمان

برنامه ارسال کالا توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمازون احتمالا یک قسمت کوچکی از یک برنامه بسیار بزرگ است که شامل مراکز بزرگ شناوری بر بالای شهرهاست. در این طرح، آمازون یک زیپلین بزرگ را بر بالای شهر نشان داده که هواپیماهای بدون سرنشین را برای ارسال کالا به حالت آماده باش در می‌آورد. مجموعه‌ای از بسته‌ها و کالاها در زیپلین انبار شده و توسط کشتی‌های هوایی کوچکتر عرضه می‌شوند، کشتی‌هایی که علاوه بر عرضه کالا، هواپیماهای بدون سرنشین Drone، کارگران و سایر بسته‌ها و کالاها را حمل می‌کنند.

برنامه ارسال کالا توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمازون احتمالا یک قسمت کوچکی از یک برنامه بسیار بزرگ است که شامل مراکز بزرگ شناوری بر بالای شهرهاست. اختراع شرکت آمازون طبق گفته تحلیلگر شرکت تحقیقاتی CB insight نشان می‌دهد، " احداث مرکز هوایی ارسال کالا با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین" یکی از ایده‌های گیج کننده و عجیبی است که از طرف غول تجارت الکترونیکی مطرح شد. 
در این طرح، آمازون یک زیپلین بزرگ را بر بالای شهر نشان داده که هواپیماهای بدون سرنشین را برای ارسال کالا به حالت آماده باش در می‌آورد. مجموعه‌ای از بسته‌ها و کالاها در زیپلین انبار شده و توسط کشتی‌های هوایی کوچکتر عرضه می‌شوند، کشتی‌هایی که علاوه بر عرضه کالا، هواپیماهای بدون سرنشین Drone، کارگران و سایر بسته‌ها و کالاها را حمل می‌کنند.کشتی هوایی اصلی در ارتفاعی حدود 45000 پا پرواز می‌کند که بسیار بالاتر از بسیاری از پروازهای تجاری است. هواپیماهای بدون سرنشین Drone از این کشتی‌های هوایی خارج می‌شوند، و با صرفه‌جویی در مقدار زیادی انرژی، به کشتی‌های هوایی کوچکتر که در خارج از شهر قرار گرفته‌اند برای سوخت‌گیری هدایت می‌شوند.
طرح آمازون طوری طراحی شده که نیاز به انبارکردن کالاها در شهرهای مهم و بزرگ را از بین ببرد، انبارهایی که اجاره آنها در ماه هزاران دلار هزینه دارد. از طرفی باید به این نکته اشاره داشت شرکت آمازون نیاز به تاییدیه اداره فدرال هوایی برای اجرای این طرح دارد، که آنطور که انتظار می‌رفت از برنامه ارسال کالا توسط این هواپیماها راضی نبوده و استقبال نکردند.
از دیگر نکات مهم، سفرهای رفت و برگشتی از کشتی‌های هوایی کوچکتر به زیپلین اصلی است که احتمالا پرهزینه‌ترین قسمت این طرح است. هرچند در مقایسه با راه‌حل های بیشماری که آمازون در راستای به موقع رسیدن کالاها توسط این هواپیماهای بدون سرنشین ارائه داد این راه‌حل ارزانتر از بقیه به نظر می‌رسد. غول تجارت الکترونیک اخیرا سرمایه‌‌گذاری عظیمی با خرید 15 هواپیما کرده است. این امر نشان می‌دهد کاری که در راستای کاهش زمان ارسال کالا باشد، کاری با ارزش است که ارزش صرف هزینه‌های نسبتا زیاد را دارد.
هرچند که ارسال هواپیماهای بدون سرنشین توسط زیپلین ایده ی جالبی به نظر می‌رسد باید گفت مثل تمام طرح‌های دیگر بهتر است فرض کنیم شرکت آمازون قرار نیست که فقط روی این طرح کار کند و این کار را تنها برای حفظ کردن ایده اصلی آن مطرح کرد. باید دید در آینده چه رخ خواهد داد.

 

روناک قدیمی

روناک قدیمی

روناک ليسانس عمران داره، كارشناسي ارشد مهندسي ترافيك و حمل و نقل ، آيلتس جنرال ٦.٥ ، وی مدت ١ ساله كه تو پژوهشگاه حمل و نقل ترافيك مشغول به كار هست ، کنجکاو هست که با فناورياي جديد آشنا باشه ، چون يادگيري چيزاي جديد رو كلا دوس داره و همیشه به دنبال یه چالش جدید هست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر