سامانه امنیتی بعدی خانه شما، پهبادها را فراخوانی می‌کند

سامانه امنیتی بعدی خانه شما، پهبادها را فراخوانی می‌کند

راهکار امنیتی جدید Alarm.com که در نمایشگاه CES 2017 از آن رونمایی شد، بر مبنای یادگیری ماشینی عمل کرده و هر زمان احساس کند، مورد مشکوکی در حال اتفاق افتادن است، هواپیمای بدون سرنشین تحقیقاتی را به محل اعزام می‌کند. این راهکار جدید ماحصل همکاری مشترک این شرکت با کوا‌کام است.

دوربین‌های امنیتی که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند عالی هستند، اما فقط زمانی روی یک نقطه متمرکز می‌شوند که حرکتی رخ داده باشد. به عبارت دقیق‌تر این‌ها، دوربین‌های حساس به حرکت هستند. سامانه امنیتی هوشمند ارائه شده از سوی Alarm.com همواره آماده است تا حوادث غیرمنتظره را به سرعت شناسایی کرده و روی آن‌ها متمرکز شود.

شرکت آلارم برای آن‌که این سامانه به شکل موثری در اختیار کاربران قرار گیرد، الگوریتم یادگیری ماشینی ویژه‌ای را برای این منظور طراحی کرده است. این الگوریتم پیشرفته Insights Engine نام دارد. این الگوریتم به طور پیوسته حسگرهایی که در اطراف یک ملک نصب شده‌اند را مورد نظارت قرار داده تا به مرور زمان یاد بگیرد چه چیزهایی حرکت عادی دارند و چه رویدادهایی غیر منتظره هستند. به طور مثال اگر هر هفته در حدود ساعت 7 شب درب خانه خود را قفل می‌کرده‌اید، اما یک روز این کار را فراموش کرده‌اید که انجام دهید، سامانه فوق به میدان وارد شده و به شما اعلام می‌دارد که درب خانه را قفل نکرده‌اید، در ادامه این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از راه دور و از طریق تلفن همراه خود درب خانه را قفل کنید.

شکستن وسایل یا نشتی آب نیز از جمله فعالیت‌های غیرمنتظره‌ای به شمار می‌روند که این سامانه قادر به شناسایی آن‌ها بوده و به سرعت با مالک یا سازمان‌های مربوطه تماس گرفته و این اتفاقات را گزارش می‌دهد. اگر این سامانه کشف کند فرآیندی غیر معمولی در جریان است، گروهی از پهبادهای تحقیقاتی مبتنی بر پلتفرم اسنپ‌دراگون کوا‌ل‌کام (Qualcomm's Snapdragon Flight Drone Platform) را فراخوانی کرده تا اوضاع را مورد بررسی قرار دهند.

جالب‌تر آن‌که در شرایط ویژه گروهی از این پرندگان کوچک به صورت گروهی موقعیت موردنظر را بررسی کرده و ویدیوهای زنده‌ای را تهیه کرده و برای گوشی شما ارسال می‌کنند. شما می‌توانید این داده‌های ویدویی را با واحد نظارت مرکزی Alarm.com به اشتراک قرار داده یا آن‌ها را به طور مستقیم با واحد پاسخ‌گویی اضطراری به اشتراک قرار دهید. این سامانه به شما کمک می‌کند تا از انیس با خیال راحت به فعالیت‌های خارج از خانه خود بپردازید و به این سامانه اجازه دهید مراقب همه چیز باشد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر