به کمک دستگاه سخت‌افزاری smartUV که به گوشی هوشمندتان وصل می‌شود، داخل پوست خود را ببینید.

به کمک دستگاه سخت‌افزاری smartUV که به گوشی هوشمندتان وصل می‌شود، داخل پوست خود را ببینید.

smartUV دوربین هوشمندی بر پایه اشعه ماوراء بنفش است که به تلفن همراه هوشمندتان وصل شده و می‌توان از آن برای مشاهده سطوح زیرین پوست و نظارت و کنترل بر سلامتی آن استفاده کرد. طراحی این دوربین‌ها در نسخه مرتبط با تلفن همراه‌های هوشمند ios و اندروید صورت گرفته است.

نور مرئی – نوری که می‌توانیم با چشم غیرمسلح ببینیم – لایه‌های بیرونی پوست شما را منعکس می‌کند. ولی اشعه ماوراء بنفش به لایه دوم پوست نفوذ می‌کند. با چنین دیدی در ذهن شرکت فناوری کره‌ای Nurugo  دوربین هوشمندی را بر پایه اشعه ماوراء بنفش اختراع کرده‌ است که به تلفن همراه هوشمند وصل شده و به کاربر این اجازه را می‌دهد تا سطوح زیرین پوست خود را از این طریق ببیند. 
کاربرد اصلی این دستگاه و علت اصلی اختراع آن نظارت و کنترل بر سلامتی پوست است. به گفته شرکت سازنده، این دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد که در صورت بروز مشکلات پوستی آنها را قبل از اینکه بر روی پوست نمایان شود، مشاهده کرده و اقدامات لازم را جهت بهبودی و سلامت خود انجام دهند.
از دیگر موارد کاربردی این دستگاه این است که به هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب مطمئن شوید که تمام سطوح پوست به  آن آغشته شده و هیچ نقطه‌ای از پوست خالی نمانده است. اگرچه کرم ضد آفتابی که بصورت زده شده ممکن است شفاف باشد ولی توسط دوربینهای ماوراء بنفش سیاه دیده می‌شود. علت این امر این است که کرم‌های ضدآفتاب طوری طراحی شده‌اند که از برخورد نور ماوراءبنفش جلوگیری کنند.
این دوربین در دو نسخه طراحی شده است:

  1. اتصال لایتنینگ (lightning) مخصوص گوشی‌های ios
  2. اتصال USB مخصوص گوشی‌های اندروید

همچنین اپلیکیشنهای همراه این دوربینها نیز برای دو نسخه اندروید و ios موجود است.

قیمت فروش در نظر گرفته شده برای این دستگاه 195 دلار آمریکا و قیمت پیش‌سقارش آن 119 دلار آمریکا است.

 

روناک قدیمی

روناک قدیمی

روناک ليسانس عمران داره، كارشناسي ارشد مهندسي ترافيك و حمل و نقل ، آيلتس جنرال ٦.٥ ، وی مدت ١ ساله كه تو پژوهشگاه حمل و نقل ترافيك مشغول به كار هست ، کنجکاو هست که با فناورياي جديد آشنا باشه ، چون يادگيري چيزاي جديد رو كلا دوس داره و همیشه به دنبال یه چالش جدید هست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر