کنسول دستی «گیم بوی» دوباره زنده می‌شود!

کنسول دستی «گیم بوی» دوباره زنده می‌شود!

با وجود چندین نسخه مختلف و به‌روزرسانی‌هایی که برای کنسول بازی دستی محبوب نینتندو ارائه شد، کنسول دوست داشتنی گیم بوی (Game Boy) رسماً بیش از یک دهه پیش بازنشسته شد. در حالی که نینتندو تاکنون هیچ برنامه‌ای برای احیای کنسول قابل حمل خود نداشه است، شرکتی به نام Retro-Bit پیشگام شده تا کنسول گیم بوی را دوباره زنده کند.

کنسول جدید Super Retro Boy در واقع دستگاهی مشابه با گیم بوی اصلی است که از همان طراحی جمع و جور و یکپارچه کنسول نینتندو استفاده می‌کند. اما این تمام شباهتی است که این دو دستگاه با هم دارد.

علاوه بر توانایی اجرای همه بازی‌های گیم بوی، گیم بوی کالر (Game Boy Color) و گیم بوی ادونس (Game Boy Advance) که به صورت کارتریج عرضه شده‌اند، Super Retro Boy از یک باتری قابل شارژ 2500 میلی آمپر ساعتی نیز برخوردار است که می‌تواند با یکبار شارژ امکان 10 ساعت بازی مداوم را فراهم کند. همچنین یک صفحه نمایش مقاوم در برابر ضربه و خراش، از نوع TFT و با وضوح تصویری HD، و قیمت مناسب 80 دلاری این محصول باعث شده تا Super Retro Boy یک کنسول دستی جذاب و خاطره‌انگیز باشد.

کنسول Super Retro Boyبه منظور تطبیق عناوین گیم بوی ادونس که نیاز به دو دکمه‌ بیشتر در بالای کنسول دارند، در Super Retro Boy نیز یک جفت دکمه اضافی، درست در زیر دکمه‌‌های استاندارد A و B تعبیه شده است. با اینکه محل قرارگیری این دکمه‌ها ممکن است در هنگام اجرای برخی عناوین کمی چالش برانگیز باشد، اما با توجه به قیمت پایین این کنسول و مزایایی که دارد می‌توان از این مسئله چشم‌پوشی کرد و بعد از سال‌ها، از تجربه بازی‌های نوستالژیک اولین کنسول دستی نینتندو لذت برد.

Super Retro Boy در ماه اوت سال جاری میلادی (مرداد 96) عرضه خواهد شد و همان‌طور که اشاره کردیم، قیمتی برابر 80 دلار خواهد داشت.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر