چگونه دستگاه موسیقی ( Soundbar ) مناسبی انتخاب کنیم؟

چگونه دستگاه موسیقی (  Soundbar ) مناسبی انتخاب کنیم؟

چگونه دستگاه موسیقی ( Soundbar ) مناسبی انتخاب کنیم؟


هنوز برای بعضی ها، هیچ چیز جایگزین یک ست کامل بلندگو نمی شود. این که نوارهای صوتی نمی توانند حس پرواز یک هواپیما از بالا یا پرش سوپرمن در اتاق را شبیه سازی کنند، حقیقت دارد. با وجود این، تحت هیچ شرایطی نباید به صدایی که مستقیما از بلندگو های تلویزیون ساتع میشود قانع باشید. باشه، نباید حرف ترسناک مثل این بزنیم. ولی، دلیلی برای قناعت با وفور نوارهای صوتی نیست.

Best-Soundbar-Sonos
در صورتی که کاملا نمیدانید نوار صوتی چیست، بدانید که این یک جعبه ، به تنهایی تمام قابلیت های صوتی، از جمله محرک ها، آمپلیفایر های دیجیتال، مدار های متقاطع و ورودیها را در خود جای میدهد. این سیستم ،با تلویزیون، گیرنده، دستگاه پخش بلوری، و یا به تنهایی کار میکند.با این که یک سیستم 3 کاناله به مثال ساده ترین سیستم پیشنهادیست، سیستم های 2 کاناله، 5 یا 7 کاناله هم تولید می شوند. برخی ها حتی با یک ساب ووفر بی سیم هم همراهند.
با وجود این که هیچ چیز رقیب ست کاملی از اسپیکر ها نمی شود، نوار های صدای زیادی پیدا میشوند که صدای بهتری از بلندگو ها تولید کند (واقعیت دارد). چطور میشود فهمید که بهترین نوار صدای ممکن را دریافت میکنید؟ در هنگام خرید نوار صدا باید به پنج نکته توجه کنید.
1.    چقدر بزرگ است؟
اگر قصد اتصال نوار صدایتان را به تلویزیون دارید، باید دنبال چیزی باشید که اندازه مناسبی نسبت به تلویزیون داشته باشد. چیزی نگیرید که به طور مسخره ای بزرگ یا فوقالعاده کوچک باشد. معمولا، نوارهای صوتی بسته به اندازه تلویزیون ارزیابی میشوند. اگر مصمم به چشم پوشی از این پیشنهاد باشید، تاثیر مخصوصی به حس و حال شما نخواهد داشت. اما، در دکور اتاقتان نمایان خواهد شد.
بیشتر نوارهای صوتی برای قرار گرفتن زیر دیوار ها طراحی شده اند تا مثل قسمتی از کل سیستم دیده شوند. اگر فضا یا فوت و فن نصب نوار صوتی را ندارید، اطمینان حاصل کنید که از اول مجهز به پایه رومیزی باشد.
2.    چطور به تلویزیون وصل می شود؟
میخواهید آن نوار صوتی را به پورت HDMI روی گیرنده وصل کنید؟ همه آنها این قابلیت را ندارند. مطمئن شوید نوار صوتی مد نظر ورودی های لازم برای نصب را دارد. نوار صوتی 7.1 کاناله HD-ST9 سونی (1499 دلار) ورودی HDMI دارد، در حالی که YSP-2500 یاماها (999 دلار)ندارد و مدل ارزانتر HT-CT380 سونی سه تا دارد. بعضی ها هم اصلا پورت HDMI ندارند. اگر این مورد صحت دارد، باید از یک ورودی دیجیتال یا آنالوگ استفاده کنید.
با وجود گزینه های سونی و یاماهای فوق، بیشتر نوار های صوتی به عنوان پایه سینمای خانگی شما طراحی نشده اند. به این معنی که نمیتوان همه وسایل دیگر را به آنها وصل نمود. اگر به این قابلیت نیاز دارید، بر این اساس برنامه ریزی کنید. و اگر به شدت به اتصال HDMI برای اتصال به دستگاه بلوری محتاجید، بدانید که بیشتر نوارهای صوتی از فرمت های با کیفیت بالا مثل DTS-HD Master Audio پشتیبانی نمی کنند. نه این که قابلیت پخش آنها را ندارند،بلکه وجود ورودی HDMI ضروری است. اگر سیستم جمع و جوری بدون گیرنده دارید، شاید راحت ترین روش وصل همه ملزومات به تلویزیون باشد.
3.    قابلیت بی سیم دارد؟
شاید فکر میکنید که به قابلیت بلوتوث یا ساطع کردن (Stream) موسیقی ها و برنامه های ذخیره شده به طور مستقیم به نوار صوتی نیازی ندارید، ولی این مورد قطعا قابلیت خوبی است. در ضمن قابلیتی است که به شدت محبوب شده است. در حقیقت، طبق مطالعه گروه مالکیت و استفاده نوارهای صوتی NPD، 55 درصد دارندگان نوارهای صدا از این بلندگوی باریک برای موسیقی استفاده میکنند. بیشتر نوارهای صوتی این روزها از اتصال بی سیم استفاده میکنند، پس این گزینه در صورت استفاده از نوار صوتی برای موسیقی قابل ملاحظه است. خیالتان را راحت کنم، به هر حال این را بگیرید، شاید دلتان گهگاهی بخواهد بترکانید!
4.    امتیاز های دیگر؟
البته، اتصال ها و ورودی ها خوبند، ولی گاها نوار های صدا حالت هایی برای بهبود کیفیت صدا ارائه میدهند.  یعنی همه چیز، از بالا کشیدن بیس تا داشتن حالت های مخصوص ورزش و فیلم را داشته باشند.
همچنین بدانید که چطور به این امتیاز ها دسترسی خواهید داشت. آیا این سیستم کنترل از راه دور هم دارد؟ این همیشه خوش آیند است، با این حال برخی این گزینه را ندارند. این برای کسانی است که نمی خواهند یک ریموت دیگر به بقیه اضافه کنند. بعضی ها ترجیح میدهند از کنترل گیرنده کابلی یا ماهواره برای تماشای روزانه تلویزیون استفاده کنند. فقط مطمئن شوید که اگر میخواهید، نوار صدا قابلیت "یادگیری" داشته باشد.
5.    گزینه های دیگری برای اضافه کردن به لیست هم هستند؟
اگرچه اغلب مردم نوار صوتی را برای جا (یا نداشتن جا) میخرند، اما ممکن است نیاز های شما عوض شود. مهمتر از این، شاید اتاقتان عوض شود. بعضی نوارهای صدا، مثل Sonos Playbar (699 دلار)، قابلیت پیوند دادن بلندگو های دیگر یا حتی ساب ووفر را دارند .
پس چیزهایی زیادی برای فکرکردن موقع خرید بهترین نوار صدا هست. معمولا، هر چقدر گزینه های بیشتری داشته باشید -نوار صدای بهتری خواهید گرفت- و قیمت بالاتری باید پرداخت کنید. از خرید لذت ببرید!


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر