5G‌ بزرگ‌ترین پدیده دنیا بعد از الکتریسیته است

5G‌ بزرگ‌ترین پدیده دنیا بعد از الکتریسیته است

همه از انقلابی که 5G می‌تواند در دنیای فناوری ایجاد کند؛ صحبت می‌کنند. حتی برخی ورود آن به دنیای واقعی 5G را با معرفی و ورود الکتریسیته به زندگی انسان‌ها مقایسه می‌کنند. شاید کمی اغراق باشد؛ اما کوالکام هدف خود را روی آینده‌ای با فناوری 5G گذاشته است. ولی همه چیز به‌سرعت خلاصه نمی‌شود.

در نمایشگاه CES 2017 که مملو از روبات‌های هوشمند؛ دِرون‌های خودران و تلویزیون‌های والپیپری است؛ ممکن است نسل بعدی فناوری وایرلس آن‌چنان به‌چشم نیاید. اما کوالکام بر این عقیده است که این فناوری زندگی مردم را تغییر می‌دهد همان‌طور که الکتریسیته سال‌ها پیش این کار را کرد.

«استفان مولنکوف»؛ مدیرعامل کوالکام در پاسخ به‌کسانی که می‌گویند 5G همان 3G و 4G است؛ این‌گونه اظهار نظر می‌کند: «مهم‌ترین مسئله آن است که زمانی می‌رسد که نسل بعدی ارتباطات موبایلی خیلی فراتر از پخش ویدیو‌های 4K بر روی اسمارت‌فون‌ها خواهد بود. هرچه هست به ارتباطات مربوط می‌شود.»

این‌گونه به مسئله نگاه کنید: اگر 3G برای ارسال و تماشای عکس به‌وجود آمد و بعد از آن؛ 4G برای ویدیو پدید آمد؛ 5G برای متصل کردن همه دنیا به‌هم است. از پخش زنده‌ VR بگیرید تا خودروهای خودرانی که باید در لحظه پاسخ دهند و واکنش داشته باشند تا شهرهای متصل که در آن همه چیز؛ از خانه‌ها گرفته تا چراغ‌های خیابان‌ها با هم حرف می‌زنند.

«مولنکوف» می‌گوید: «5G نوع جدیدی از شبکه خواهد بود که می‌تواند طیف وسیعی از دستگاه‌ها در مقیاس غیرقابل انتظار با سرعت و پیچیدگی‌های بسیار را پشتیبانی کند.»

آن‌طور که کوالکام می‌گوید آینده‌ای که در آن همه اجسام به‌هم متصل هستند، به سه چیز خلاصه می‌شود: «VR؛ IoT و ارتباطات برای کارهای حیاتی و مهم مانند بهداشت و درمان و خودروهای خودران.»

نسل بعدی 5G قطعا خیلی سریع است و به کاربر این امکان را می‌دهد تا یک فیلم 4K را در تنها 18 ثانیه دانلود کند. اما یک مورد خیلی مهم دیگر هم وجود دارد: میزان تأخیر بسیار کم و ناچیز. با عددی کمتر از یک میلی‌ثانیه؛ VR در زمان واقعی و خودروهای خودران می‌توانند به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره انسان‌ها تبدیل شوند.

بدون شک؛ کوالکام ایده‌های بزرگی در سر دارد و فقط برخی از آن‌ها را در نمایشگاه CES 2017‌ معرفی کرده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر