پدیده نادر انفجار نو اختر سرخ در سال 2022 با چشم غیر مسلح رؤیت خواهد شد

پدیده نادر انفجار نو اختر سرخ در سال 2022 با چشم غیر مسلح رؤیت خواهد شد

باید اعتراف کنیم که دانسته‌های ما از جهان پیرامون، بسیار اندک است. یکی از بزرگ‌ترین ناشناخته‌های فضا، انفجار نو اختر سرخ است. پدیده‌ای که بر اساس نظریه‌های رایج، از برخورد دو ستاره در طی سالیان دراز به وجود می‌آید.

«نو اختر سرخ» یکی از پدیده‌های نادر در علم اخترشناسی به شمار می‌رود و تاکنون تنها تعداد انگشت‌ شماری از آن‌ها را مشاهده نموده‌ایم.

نخستین بار، انفجار نو اختر سرخ را با چشم غیرمسلح در آسمان ببینید«لری مولنار» استاد دانشگاه کالوین اعلام کرده که طبق نتایج حاصل از تحقیقات او، اکنون دو ستاره از سیستم ستاره‌ای KIC 9832227 در حالت «رقص قبل از مرگ» قرار دارند و در سال 2022، در اثر برخورد، یک انفجار نو اختر سرخ را شکل خواهند داد.

نکته جالب این است که در اثر برخورد دو ستاره، آنقدر انرژی آزاد می‌شود که ما می‌توانیم با چشم غیر مسلح نیز به تماشای این پدیده بپردازیم.

مولنار پس از چندین سال تحقیق درباره این سیستم ستاره‌ای، بیان می‌کند که دو ستاره بسیار به هم نزدیک شده و اتمسفر خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و به دلیل فاصله بسیار کمی که در حال حاضر با یکدیگر دارند، می‌توانیم تا 5 سال آینده، شاهد برخوردی عظیم باشیم.


نخستین بار، انفجار نو اختر سرخ را با چشم غیرمسلح در آسمان ببینید
 

به نظر مولنار، پیش‌بینی چنین پدیده‌ای بسیار دشوار است اما در حال حاضر با تکیه بر اطلاعات قبلی، اختر شناسان برای اولین بار، این شانس را دارند که این پدیده نادر را در مسافتی کوتاه از سیاره مادری، مشاهده کنند. در اثر این برخورد، به حدی انرژی آزاد می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز تولد ستاره‌ای دیگر شود.

برای پی‌بردن به صحت و سقم این پیش‌بینی باید تا زمان گفته شده منتظر بمانیم و این پدیده را در صورت وقوع در مجمع الکواکب «ماکیان» به تماشا بنشینیم.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر