سه اپلیکیشن آیفون که به شما کمک می کند هدف های خود را پیش ببرید

سه اپلیکیشن آیفون که به شما کمک می کند هدف های خود را پیش ببرید

اگر شما هم از افرادی هستید که برای خود هدف تعیین می کنید ولی نمی توانید آن ها را انجام دهید این سه اپلیکیشن به یاری شما آمده اند!

همه ما در زندگی برنامه ها و هدف هایی داریم. حقیقت این است که بیشتر این هدف ها هیچ گاه دنبال نمی شوند اما ما هنوز امید خود را حفظ می کنیم در نتیجه هر سال هدف های جدید برای خود تعیین می کنیم. 
یکی از بهترین راه ها برای دنبال کردن اهداف این است که مسئولیت پذیر باشیم و هیچ گاه کار خود را متوقف نکنیم، چرا که وقتی در حال انجام کار مورد نظر هستیم دیگر دوست نداریم که آن را متوقف کنیم. 
در این مقاله نگاهی به بهترین اپلیکیشن های موجود برای ما انسان های مدرن می اندازیم: اپلیکیشن های آیفون بسیار خوش ساخت. از آنجایی که آیفونتان همیشه با شماست احتمال این که با استفاده از آن اهدافتان را دنبال کنید بسیار بیشتر است. 

هر سه اپلیکیشن پایه و اساس خوبی دارند
این اپلیکیشن ها پروداکتیو، تودی و استریکس هستند. هر سه کارشان را به خوبی انجام می دهند و فقط در چیزهای کوچک با هم متفاوت هستند. 


چند کار هست که یک برنامه ریز خوب انجام می دهد: 
•    وقتی که یک عادت جدید را به آن اضافه می کنید آن را به خوبی کنترل می کند. برای مثال، کاری که فقط دو بار در هفته قرار است که انجام دهید و یا ده بار در ماه و یا کاری که در طول روز چند بار انجام می دهید. 
•    اگر آن کار را انجام ندهید به شما غر می زند! 
•    با نشان دادن پیشرفت شما به شما انگیزه می دهد. 
•    استفاده از آن ساده و جذاب است. 
هر سه اپلیکیشن این کار ها را به نحو احسن انجام می دهند. 

1-    پروداکتیو (Productive) 
پروداکتیو اپلیکیشن بسیار خوبی است. با استفاده از رنگ ها و فونت های زیبا و شاد این اپلیکیشن واقعا ساده و جذاب است. 


اما بهتر از همه نحوه استفاده از آن است. فقط کافی است شب اپلیکیشن را باز کنید و گزینه هایی که می خواهید را تیک دار کنید. اگر می خواهید روند پیشرفت خود را ببینید کافی است روی هدف خود کلیک کنید. اگر روی دکمه Stats کلیک کنید لیست کاملی از آمار وضعیت خود می بینید. 


دلیل این که پروداکتیو را در اول لیست قرار دادیم این است که این اپلیکیشن رایگان است. البته تا وقتی که آن را به نسخه خریدنی ارتقا ندهید هیچ قابلیت هسته ای ندارد. 

2- تودی (Today)
تودی زیبا ترین اپلیکیشن این لیست است. اگر زیبایی ظاهر اپلیکیشن برایتان مهم است، از رابط کاربری بسیار زیبای تودی، استفاده از تصاویر زیبا برای هر هدف و فونت های زیبای آن خوشتان می آید. 


تودی یک صفحه کامل از هر هدف به شما می دهد. کافی است که برای دیدن وضعیت هر هدف به صفحه آن هدف بروید. اگر صدها هدف دارید ( که البته بهتر است نداشته باشید!) ممکن است این برنامه برایتان خسته کننده شود. تودی به شما اجازه می دهد که به صورت سه بعدی و یا فشار طولانی انگشت برای تیک دار کردن هدفی که در روز انجام داده اید استفاده کنید. به صفحه ها بروید، برای تیک دار کردن چیزهایی که می خواهید آن را لمس سه بعدی کنید و برای دیدن وضعیت پیشرفت خود صفحه را به سمت بالا بکشید. 


در حالی که تودی نیز اپلیکیشنی رایگان است، تعداد هدف هایی که می توانید هم زمان دنبال کنید محدود می باشند. دیگر قابلیت ها مانند قفل اپلیکیشن رایگان نیستند و هزینه آن 5 دلار است. 

3- استریکس (Streaks)
استریکس کمی عجیب است. دلیل این که این اپلیکیشن توجه ما را جلب کرد این است که در سال 2016 جایزه اپل دیزاین را دریافت کرد. در حالی که این اپلیکیشن خیلی خوب طراحی شده است ممکن است نتوانید با آن ارتباط برقرار کنید. 


این اپلیکیشن کاملا طراحی مینیمالیستی دارد. اما به این دلیل آن را در این لیست قرار دادیم که خیلی خوب با اپلیکیشن هلث ( Health) همگام می شود. می توانید برای پیاده روی، دویدن، خوابیدن و غیره هدف تعیین کنید و این اپلیکیشن به صورت خودکار فعالیت های شما را از اپلیکیشن هلث دریافت کرده و وقتی که به هدف خود رسیدید آن را علامت می زند. در نتیجه می توانید کنترل بهتری روی سلامتی خود داشته باشید که با اپلیکیشن هلث به تنهایی امکان پذیر نیست. 
همچنین می توانید هدف های دیگر نیز تنظیم کنید، یک آیکون برای آن انتخاب کنید و هدف های انعطاف پذیر برای آن انتخاب کنید. 
وقتی که نوبت به چک کردن و مشاهده پیشرفت ها می رسد، این اپلیکیشن خیلی خوب عمل نمی کند. صفحه خانه اپلیکیشن هدف های شما را به عنوان آیکون هایی درون یک دایره نشان می دهد. با ضربه زدن روی آیکون تصویر عوض می شود تا اطلاعات بیشتری را به شما بدهد. برای بررسی چیزی باید روی آن ضربه بزنید و فشار دهید. این کار ممکن است کمی آزار دهنده باشد ولی به آن عادت می کنید. روی آیکون گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید تا نمایی از همه هدف های خود را ببینید. 


وقتی که یک گزینه را چک می کنید که در روز قبل آن را کامل نکرده اید، از شما می پرسد که آیا می خواهید روز قبل را به عنوان انجام شده علامت گذاری کنید یا خیر. برای کسانی که تا دیروقت بیدار هستند این قابلیت بسیار کارآمد است. 
استریکس به درد همه نمی خورد اما اگر برای رسیدن به اهداف خود به دنبال راهی منعطف و مینیمال هستید، استریک برای شما ساخته شده است. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر