IBM ابر رایانه های فقط -لینوکس " LinuxOne" را معرفی کرد

IBM ابر رایانه های فقط -لینوکس " LinuxOne" را معرفی کرد


LinuxOne، دو ابر رایانه اول تولید شده توسط IBM، پشتیبانی را برای طیف گسترده اپلیکیشن های مبتنی بر لینوکس و سیستم عامل ها ارائه می دهد. دو ابر رایانه بر اساس دو نوع پنگوئن " Emperor" و " Rockhopper" نام گذاری شدند.
LinuxOne می تواند Apache Spark، Node.js، MongoDB، PostgreSQL و Chef را روی SUSE، Redhat و Ubuntu اجرا کند.
جف فری، مدیر ارشد فناوری شرکت IBM از افزایش گرایش به لینوکس روی ابر رایانه ها به عنوان یکی از عوامل موثر در افزایش سرمایه گذاری شرکت در این جامعه خبر داد. در حال حاظر 30 درصد از ابر رایانه هایی که به فروش می رسدحداقل تا حدی از لینوکس استفاده می کنند، فری اعلام کرد که دیگرلینوکس یک برنامه جانبی نخواهد بود.

IBM-LinuxOne-Emperor2 w 450
فری گفت : " فکر می کنم که همه می دانند که لینوکس همه جا هست. بسیار جالب است که در چند سال اخیر اتفاق افتاده است که سیستم عاملی که قبلا با نیاز های بزرگترین شرکت ها همراستا نبوده است، حال به طور کامل با نیازهای این شرکت ها هم راستا شده است. حال لینوکس هم سطح دیگر سیستم عامل هایی است که روی ابر رایانه ها اجرا می شوند."
IBM هیچ گاه دست از استفاده از لینوکس روی ابر رایانه های خود بر نداشته است. این شرکت تقریبا از زمانی که لینوکس به وجود آمده است از آن روی ابر رایانه های خود استفاده می کند. با نرم افزار جدید کسب شده از Cognos، تحلیل آماری SPSS، و CPLEX، یکی از اولین کارهایی که IBM کرد اجرا همه اپلیکیشن هایی که روی لینوکس اجرا می شدند روی ابر رایانه ها بود.
نرم افزار IBM ZAware که برای انجام تجزیه و تحلیل نرم افزار و تشخیص ناهنجاری روی سیستم های ابر رایانه ها ، حال در جامعه منبع باز منتشر می شود.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر