هواوی از گوشی P8 lite 2017 رونمایی کرد!

هواوی از گوشی P8 lite 2017 رونمایی کرد!

این گوشی هوشمند سیستم عامل اندروید 7 نوقا را بر روی خود دارد و از اواخر ماه ژانویه ( 1 بهمن تا 12 بهمن ) با یک برچسب قیمت 249.51 دلاری وارد بازار می شود.

هواوی از زمانی که میت 9، آخرین گوشی پرچم دارش را در اواخر سال 2016 وارد بازار کرد عملکرد ساکتی داشته است. این سازنده چینی می خواهد یک گوشی پرچم دار دیگر را با نام P10 در نیمه اول سال میلادی جاری وارد بازار کند؛ مطلبی که بی سر و صدا رسمی شدن گوشی P8 لایت 2017 را تا حدی توجیه می کند.

نکته عجیب انتخاب نام P8 لایت 2017 برای این محصول می باشد زیرا هواوی دو سال پیش هم یک گوشی هوشمند را با نام P8 لایت وارد بازار کرد. نا گفته نماند که گوشی جدید از مدل P9 لایت هم بهتر می باشد که قرار است که به عنوان مدل ساده تر گوشی پرچم دار قبلی هواوی وارد بازار شود.

مشخصات فنی گوشی هواوی P8 لایت 2017

گوشی جدید قرار است که با سیستم عامل اندروید 7 نوقا در اختیار کاربران گذاشته شود؛ مشخصه ای که در همه گوشی های هواوی یافت نمی شود؛ وجه تمایز دیگر این گوشی جدید پردازشگر هشت هسته ای Kirin 655 آن می باشد که واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2 را در کنار خود دارد. 

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می توان به رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 128 گیگابایت، نمایشگر 5.2 اینچی فول اچ دی 1080 پیکسلی، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز به فلش LED، گشودگی f/2.0 و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص حالت، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری جدا نشدنی 3,000mAh اشاره کرد.

هواوی بی سر و صدا از این گوشی هوشمند رونمایی کرد اما می توان انتظار داشت که این دستگاه را از اواخر ماه ژانویه در اروپا نیز عرضه کند. سایت خبری جی اس ام آرنا (GSMArena) گفته است که این گوشی هوشمند قیمتی در حدود 249.51 دلار دارد و احتمالا با نامی متفاوت ( هواوی P9 لایت 2017 ) در سایر مناطق مانند آمریکای لاتین عرضه می شود.

منبع خبر: softpedia

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر