روند روبه‌رشد اندروید 7 ادامه دارد!

روند روبه‌رشد اندروید 7 ادامه دارد!

طبق آمارهای منتشرشده، بالاخره سهم اندروید 2.2 Froyo، نسخه‌ای از اندروید که سال 2010 منتشر شده بود، به کمتر از 0.1 درصد رسید و از نمودار نسخه‌های اندروید محو شد.

باز هم نوبت به اندروید رسید تا گوگل بار دیگر آمار توزیع نسخه‌های مختلف این سیستم عامل را اعلام کند. طبق آمارهای منتشرشده، بالاخره سهم اندروید 2.2 Froyo، نسخه‌ای از اندروید که در سال 2010 منتشر شده بود، به کمتر از 0.1 درصد رسید و از نمودار نسخه‌های اندروید محو شد.

قدیمی‌ترین نسخه اندروید، جینجربرد، هنوز بالای 0.1 درصد سهم دارد و پس از آن نسخه آیس کریم با 1.1 درصد، کمترین سهم را در میان نسخه‌های اندروید به خود اختصاص داده است. تعداد کاربران این نسخه‌ها روزبه‌روز کمتر می‌شود. ماه نوامبر هر دو نسخه جینجربرد و آیس کریم 1.2 درصد از کاربران اندروید را شامل می‌شدند.

اما آخرین نسخه اندروید اکنون به 0.7 درصد رسیده است. این در حالی است که 4 ماه از انتشار رسمی این نسخه می‌گذرد اما با توجه به سرعت کم آپدیت گوشی‌ها به آن، عجیب نیست شاهد این میزان برای سهم اندروید نوقا در بازار باشیم. نسخه 5 اندروید لالیپاپ با داشتن سهم 33.4 درصد در بازار هنوز پرطرفدارترین نسخه این سیستم عامل محبوب است. نسخه 6 اندروید مارشمالو با 29.6 درصد، اندروید کیت کت با 22.6 درصد و جلی بین با 11.6 درصد در جایگاه‌های بعدی بازار اندروید قرار دارند.

در این گزارش می‌بینیم که به جز آخرین نسخه های اندروید، یعنی مارشمالو و نوقا، سهم سایر نسخه‌ها نسبت به ماه‌های گذشته کمتر شده است؛ روندی که احتمالا در ماه‌های آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر