بهترین گوشی های سونی اریکسون در طول تاریخ

بهترین گوشی های سونی اریکسون در طول تاریخ

گوشی های سونی اریکسون گوشی های بسیار خوبی بودند که تاثیر زیادی در تحول روند گوشی داشتند. گرچه دیگر این گوشی ها ساخته نمی شوند اما جای یادآوری و قدردانی را دارند.

گوشی های سونی اریکسون نقش بسیار بزرگی در روند تکامل گوشی در سال های 2000 داشته اند. سونی اریکسون شراکتی بین دو شرکت بسیار بزرگ بود:  شرکت سونی که کارش را در سال 1946 آغاز کرد و شرکت شبکه و مخابراتی سوئدی اریکسون که در سال 1876 به عنوان شرکت ساخت ابزار تلگراف کارش را آغاز کرده بود تشکیل شد. این اتحاد باعث ساخت گوشی هایی شد که ارزش قدردانی را دارند. 
شاید فقط چندتا از گوشی های سونی اریکسون توانستند در حد موتو رازر و نوکیا 1100 باشند، اما در زمان خود تبدیل به بهترین ها شدند. شاید اکنون سونی مانند سامسونگ پرطرفدار نباشد، اما زمانی بزرگ ترین نام در صنعت تکنولوژی بود. ما به جای این که چند گوشی خاص را انتخاب کنم، بهترین سری های گوشی های سونی اریکسون را برگزیده ایم، که شامل بعضی از بهترین گوشی های دوران خود می شوند. 

سری W سونی اریکسون
واک من، برند محبوب سونی برای موزیک پلیرهای قابل حمل از سال 1970 می باشد. یکی از بهترین موزیک پلیرهای آن دوران موزیک پلیر گوشی W800 بود. واکمن SE W800 که در سال 2005 ساخته شد هدفون های درون گوشی، یک کارت حافظه استیک دو پرو 512 مگابایتی و یک دکمه مخصوص پخش موزیک داشت. مدل بعدی این سری W810 بود که در آن، به جز چند تغییر ظاهری، جوی استیک بالای شماره گیر با یک دی پد سنتی عوض شده بود. در آن زمان 15 میلیون نسخه از این گوشی به فروش رسید. 
سری W سونی اریکسون گوشی های بسیار مختلفی را شامل می شد. از گوشی های معمولی مثل W910 و W830 گرفته تا گوشی های تاشو مثل W300. همچنین گوشی های پشت فلزی W880 و W890  و حتی گوشی های  هوشمند موزیک محور سیمبین W950 و W960. 

 

سری K  سونی اریکسون
سری K سونی اریکسون گوشی های دوربین محور بودند. البته سری این دوربین های حرفه ای با K750 شروع شد. این گوشی ها یک مکانیزم پوشش دوربین داشتند که برای روش کردن دوربین باید آن را کنار می زدید. یک دکمه مخصوص برای دوربین و یک فلش LED برای مکان های تاریک نیز وجود داشت. علاوه بر آن، K750 تقریبا همان W800 بود، فقط قابلیت های موزیک محور را نداشت. با گوشی های K800i که برند سایبرشات را برای دوربین هایش داشت به طور کلی به گوشی های دوربینی معروف شد. 
گوشی های K800i به جای فلش LED، فلش زنون داشتند که البته ما این روزها دیگر نمونه اش را نمی بینیم. K810 جای K800 را گرفت. سپس گوشی های K850 منتشر شدند که علاوه بر دوربین بهتر قابلیت هایی مثل پوشش خودکار لنز را نیز داشتند. 
علاوه بر این گوشی های دوربین محور، سری K گوشی های ارزان قیمت نیز داشتند، از جمله K300 و K310، که هرکدام در دستان تقریبا 15 میلیون نفر در نقاط مختلف جهان بودند. 

 

سری P سونی اریکسون 
سری P سونی اریکسون مانند سری نوت سامسونگ است. اولین آن ها گوشی سونی اریکسون P800 در سال 2002 بود، یک گوشی هوشمند سیمبین PDA ( دستیار دیجیتالی شخصی). از مشخصات آن می توان به یک صفحه نمایش لمسی، یک قلم نوری که شبیه به محصولات دندان پزشکی بود، یک پد شماره گیر باز شدنی که نصف صفحه را می پوشاند اشاره کرد. همچنین مانند بلک بری یک جاگ دیال در کنار آن برای پرسه زدن در منوها وجود داشت. در مدل P900 ظاهر پلاستیکی مدل P800 تغییر کرد . ظاهر آن زیبا تر شد. سخت افزار آن نیز ارتقا یافت. همچنین قلم آن نیز ظاهری سنتی تر یافت. 
سپس در مدل P910 دکمه های شماره گیر بزرگر تر و کار با آن ها ساده تر شدند. اما مهم تر از همه یک صفحه کلید کاملا QWERTY داشت. می توانید یک گوشی را با شماره گیر سنتی، صفحه کلید QWERTY و صفحه نمایش لمسی تصور کنید؟ در مدل P990، صفحه کلید QWERTY در زیر صفحه قرار داشت و نه روی درپوش. این گوشی در سال 2006 بسیار پرطرفدار شد. اما این شرکت خبر نداشت که چقدر به سیر تکاملی گوشی های هوشمند ، که با انتشار گوشی آیفون در سال 2007 شروع شد نزدیک شده است. آخرین گوشی سری P سونی اریکسون P1 بود که یک شماره گیر نیم QWERTY فیزیکی در زیر صفحه نمایشش داشت. 

 

سری اکسپریا سونی اریکسون
وقتی که آیفون دنیای گوشی های هوشمند را به طور کلی تغییر داد، سه سال طول کشید که سونی اریکسون اولین گوشی های مبتنی بر اندروید خود را در سال 2010 منتشر کند، اکسپریا X10. سری اکسپریا همچنین گوشی های بسیار جالبی از گوشی های هوشمند، مانند اکسپریا X10 مینی و X10 مینی پرو را منتشر کرد که آنقدر کوچک بودند که در مشت جا می شدند. سپس اکسپریا پلی ، اولین گوشی هوشمند پلی استیشن با دکمه های مخصوص برای بازی منتشر شد. اما متاسفانه گوشی بازی موفقی نشد. 
از آنجایی که فقط گوشی های ساخت سونی اریکسون را معرفی می کنیم، به گوشی هایی مثل اکسپریا Z، اکسپریا T، اکسپریا M و یا دیگر گوشی های اکسپریا X ، گوشی هایی که پس از جدا شدن سونی از شرکت اریکسون در سال 2012 ساخته شد نمی پردازیم. 

 

در اضافه
در کنار این گوشی ها، بعضی گوشی های سری های دیگر سونی اریکسون مانند T68i که اولین گوشی با صفحه نمایش رنگی بود و یک ماژول پیوست دوربین جدا داشت نیز در زمان خود بسیار پرطرفدار بودند. 
گوشی هایی از سری T، از جمله گوشی های ارزان قیمت T100، T200 و T610 بسیار گوشی های خوب و پرطرفداری بودند.

و در آخر، گوشی های سری Z سونی اریکسون گوشی های بسیار خوش مدل و زیبایی مانند Z200 و Z800 با ماژول دوربین چرخنده را در خود داشتند. البته این مدل هایی بود که ما انتخاب کردیم و قطعا گوشی های بسیار خوب دیگری نیز در مدل های گوشی های سونی اریکسون وجود دارد که ما به آن ها نپرداختیم. اگر شما از این گوشی ها داشته اید که ما از آن نامی نبردیم، آن را برایمان در نظرات بنویسید. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

چهارشنبه, 04 دی 1398

گوشی w120

پاسخ

ثبت نظر