پنج گوشی برتر مجهز به دوربین دارای فاز دیتکشن

پنج گوشی برتر مجهز به دوربین دارای فاز دیتکشن

لیزرها، فاز دیتکشن، مادون قرمز، پیکسل های فوکوس، فوکس ترکیبی و دیگر مشخصات دوربین ها، از تکنولوژی های جدید دوربین گوشی های هوشمند است که هر کدام ادعای سرعت و کیفیت بهتری نسبت به دیگری دارد. یکی از ویژگی هایی که هم اکنون اثبات شده است که سریعترین زمان تشخیص پس از فوکوس را در اختیار قرار می دهد، فاز دیتکشن با فوکوس خودکار است که به اختصار PDAF نامیده می شود.


سامسونگ این ویژگی را در گوشی گلکسی S5 خود به کار برد، و سپس اپل در گوشی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس چیزی شبیه به آن را معرفی کرد که Focus Pixels نامیده می شد. سونی نیز در جدیدترین حسگر IMX230 خود، ویژگی به نام فوکوس خودکار ترکیبی یا Hybrid autofocus به کار برده است ولی گوشی های پیشین سونی مجهز به این حسگر نبودند.
در اینجا پنج گوشی برتر را که از تکنولوژی PDAF استفاده می کنند، معرفی می شود.
شیائمی ردمی نوت 2

redme

 این گوشی شیائومی علاوه بر مجهز بودن به تکنولوژی PDAF که از مشخصات خوب آن است، قیمت مناسبی هم دارد. ردمی نوت 2 با قیمت کمتر از 200 دلار، زمان فوکوس را نیز، 0.1 ثانیه ادعا می کند. صفحه نمایش 5.5 اینچی با 1080 پیکسل، تراشه هلیو X10، دوربین های 13 و 5 مگاپیکسلی و دوربین 3000 میلی آمپری از دیگر مشخصات آن است.
اپل آیفون6

iphone-6-pr

اپل سعی کرده است دوربین آیفون های خود را در سرعت های بالا نگه دارد و این گوشی نیز دارای زمان فوکوس 0.1 ثانیه تا 0.3 ثانیه است و بزرگترین دلیل این سرعت، ویژگی Focus Pixels در آیفون است که یک شگرد فانتزی از تکنولوژی PDAF، در سنسورهای آیفون 6 و آیفون 6 پلاس است.
سامسونگ گلکسی نوت5

note 5

سامسونگ پیشگام تکنولوژی PDAF در گوشی هوشمند با گلکسی S5 بود و بعد با اصلاح آن در فبلت های جدید نوت 5 و S6 Edge+، زمان فوکوس را به 0.1 ثانیه تقلیل داد.
سونی اکسپریا M5

xperia-m5-gold-1280x840.jpg-683013dca1c4f71783a7cd2ec24354f4

این گوشی متوسط 5 اینچی دارای ویژگی هایی مانند صفحه نمایش ppi441، تراشه هشت هسته ای 2 گیگاهرتزی و رم سه گیگابایتی است ولی دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی آن با حسگر IMX230، آن را بسیار مجهز کرده است. این حسگر، اولین حسگری است که سونی در آن ویژگی PDAF را به کار برده است.
موتورولا موتو X

Moto X

اکسپریا M5 شاید اولین گوشی باشد که از حسگر IMX230 با تکنولوژی PDAF استفاده کند ولی تنها گوشی نیست. گوشی جدید موتورولا نیز با صفحه نمایش 5.7 اینچی، اسپیکرهای استریو، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی، دارای یک دوربین 21 مگاپیکسلی مجهز به حسگر IMX230 می باشد که زمان فوکوس را بالا می برد و برای گرفتن عکس در یک آن، ثانیه هم به هدر نمی روند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر