سامسونگ سرانجام از دلایل انفجار گلکسی نوت 7 رسماً پرده برداشت

سامسونگ سرانجام از دلایل انفجار گلکسی نوت 7 رسماً پرده برداشت

شرکت سامسونگ سرانجام از علل و دلایل انفجار گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت 7 پرده برداشت. هفته‌ی گذشته، یک گزارش، اطلاعاتی را در این زمینه فاش کرده بود و باتری معیوب را علت اصلی این حوادث می‌دانست. امروز نیز طی کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ، این شرکت کره‌ای، وجود مشکلاتی در باتری‌ها را تأیید کرد.

بر اساس اطلاعاتی که سامسونگ فاش کرده است، باید اعتراف کنیم که این شرکت با بدشانسی فراوانی مواجه شد، چرا که باتری‌های تولید شده توسط تأمین کننده‌های قطعات آن‌ها، هر دو دارای مشکلات مختص به خودشان بوده‌اند. البته سامسونگ به نام این تأمین کننده‌های قطعات اشاره‌ای نکرد و صرفاً از آن‌ها با عنوان باتری الف از فراخوانی نخست و باتری ب از فراخوانی دوم یاد کرد.

تحقیقات سامسونگ نشان داد که عیب باتری الف، ضربه دیدن الکترود منفی در قسمت گوشه‌ی بالای سمت راست آن بوده است. علاوه بر این، کره‌ای‌ها متوجه شدند که الکترود منفی در باتری الف، به اشتباه در قسمت خمیده‌ی آن قرار گرفته بود، نه قسمت صاف. در مورد باتری ب نیز، جوش دادن بیش از حد الکترودهای مثبت به یکدیگر باعث فشار به نوار عایق و سوراخ شدن آن و در نهایت تماس الکترودهای مثبت با الکترودهای منفی شده بود. در برخی موارد حتی مشاهده شده بود که تعدادی از باتری‌ها، فقدان نوار عایق مذکور بوده‌اند.

 

سامسونگ در طول کنفرانس مطبوعاتی‌اش، این موضوع را که عجله برای تولید سریع‌تر فبلت گلکسی نوت 7 به منظور جواب دادن به تقاضاها باعث نقص در باتری ب شده بود را تأیید نکرد. وال استریت ژورنال در گذشته مدعی این مسئله شده بود. در هر حال موضوع هر چه که بوده، شرکت سامسونگ مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

اکنون سامسونگ برای جلوگیری از حوادثی از این دست، یک فرآیند امنیتی جدید را به نام «بررسی 8 مرحله‌ای ایمنی باتری» معرفی کرده است. این بررسی ابتدا با آزمایش مقاومت که شامل آزمایشات شارژ بیش از حد، سوراخ کردن و حرارت بالا می‌شود، آغاز خواهد شد. این بررسی سپس با بازرسی ظاهری، آزمایش اشعه‌ی ایکس، آزمایش شارژ و تخلیه‌ی شارژ، آزمایش ترکیبات آلی فرار برای اطمینان از عدم وجود هیچ‌گونه نشت مواد، آزمایش جدا سازی قطعات، یک آزمایش استفاده‌ی سریع به منظور شبیه‌سازی استفاده‌ی کاربر از اسمارت فون و در نهایت، آزمایش ولتاژ مدار باز دلتا ادامه پیدا می‌کند. آزمایش پایانی برای اطمینان از این نکته که ولتاژ موجود در باتری‌ها از زمان تولید تا قرار گرفتن بر روی محصول نهایی یکسان باقی بماند، انجام خواهد شد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر