وای‌فای و LTE به خودروهای قدیمی فورد اضافه می‌شوند

وای‌فای و LTE به خودروهای قدیمی فورد اضافه می‌شوند

اگر دوست دارید تا خودروی شما از آخرین فناوری‌های روز دنیا مانند استارت ریموت از طریق یک اپلیکیشن یا برخورداری از هات‌اسپات وای‌فای داخلی بهره ببرد اما پولی برای خرید یک خودروی جدید پرداخت نکنید؛ راه‌کار جدید فورد مختص شما است.

این راه‌کار به‌نام "اسمارت لینک" (SmartKink) شناخته می‌شود و قرار است فناوری‌های جدید را به دارندگان خودروهای قدیمی‌تر فورد ارائه دهد.

شرکت کرایسلر از سال 2008 میلادی امکاناتی مانند وای‌فای را در قالب UConnect به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شرکت GM هم از سال 2014 به بعد در خیلی از محصولاتش از همین امکانات استفاده کرد اما پلتفرم جدید فورد به‌نام "سینک" (Sync) بیشتر روی دستگاه‌هایی که مشتری در اختیار دارد تمرکز می‌کند.

از حالا به بعد؛ دارندگان خودروهای "فورد و لینکلن" که مدل آن‌ها بین سال‌های 2010 تا 2016 میلادی است و فاقد مودم‌های از پیش تعبیه شده داخل اتومبیل هستند می‌توانند ارتباط 4G LTE را اضافه کنند. در واقع؛ این سیستم به پورت OBD-II که در زیر فرمان خودرو قرار دارد، متصل می‌شود.

طبق قراردادی که بین فورد و ورایزون به امضا رسیده؛ این ارتباط به شبکه‌های وایرلس این اپراتور وصل می‌شود. از جمله امکاناتی که اسمارت‌لینک وعده می‌دهد هات‌اسپات وای‌فای؛ استارت و قفل کردن و باز کردن ریموت مبتنی بر اسمارت‌فون؛ نوتیفیکیشن‌های سلامت و امنیت خودرو و دستیار مکانی است.

شرکت‌های طرف سوم مانند سامسونگ؛ آن‌استار و سایرین هم دستگاه‌های دیگری را ارائه می‌دهند ولی تمام آن‌ها همه این ویژگی‌ها را در اختیار نمی‌گذارند.

فعلا خبری در مورد قیمت این سیستم منتشر نشده ولی قرار است از تابستان سال جاری میلادی به متقاضیان ارائه شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر