داکر و مایکروسافت این هفته از کار مشترک بر روی قالب های سرور ویندوز خبر دادند و به نظر می رسد که کار همچنان ادامه خواهد داشت .

داکر و مایکروسافت این هفته از کار مشترک بر روی قالب های سرور ویندوز خبر دادند و به نظر می رسد که کار همچنان ادامه  خواهد داشت .


بر اساس این مطالب ، توسعه دهندگان ویندوز تا زمان معرفی ویندوز جدید به سیستم داکری که بتواند با سرورهای ویندوز ، visual studio ، و .netکار بکند دسترسی نخواهند داشت . این نسخه ی جدید ویندوز در سال  2016 معرفی خواهد شد ، البته نه راشنوویچ و نه هیچ نماینده ی دیگری از مایکروسافت نمیتوانند بگویند کی ؟!
طبق پیشبینی راشنوویچ ، شیوه ای که توسعه دهندگان ویندوز با APIها و دیگر مشخصه های داکر در ارتباط هستند یکسان خواهد بود . حتی در صورت دستیابی به ابزارهای داکر به منظور اجرا در سرورهای ویندوز ، برنامه های لینوکس به طرز غیر قابل باوری اجرا نخواهند شد .در عوض هر برنامه ای نیازمند اجرا در سیستم عامل خودش خواهد بود . اما توسعه دهندگان بدون در نظر گرفتن اینکه در کدام گروه قرار دارند ، خواهند آموخت که با استفاده از یک سری ابزار برنامه های خود را در قالب داکر اجرا کنند . قالب تشخیص خواهد داد که کدام سیستم عامل جهت اجرای کد های برنامه نیاز خواهد بود . به عنوان مثال لینوکس برای برنامه های لینوکس قابل اجرا می باشد . همچنین نسخه ی لینوکس مورد نظر نیز توسط سیستم مورد شناسایی واقع می شود . با این حال تنها نسخه ی اخیر سرور ویندوز قادر به پذیرش و اجرای قالب های ویندوز می باشد .
به گفته ی هایکس توسعه دهندگان ( برنامه نویسان ) شخصی می توانند در مسیر خاصی کار خود را به پیش ببرند ، اما توسعه دهندگان گروهی ، سازمان های توسعه ، و واحدهای تجاری نیاز به ساختن برنامه ایی دارند که ترکیبی خواهد بود ، ترکیبی از لیووکس ، ویندوز و مشخصه های دات نت .
البته هایکس و راشنوویچ در دیدار با خبرگزاری ها هیچ خبر جدیدی ارائه ندادند .


دو تن از توسعه دهندگان در هر دو گروه بر این باورند که با به اشتراک گذاشتن سیستم داکر بین خود ، قادر خواهند بود که برنامه های خود را توسعه داده و در قالب داکر به عنوان بخشی از اجرای برنامه ی مشترک هم در لینوکس و هم ویندوز اجرا بکنند .
تم تحویل پیاپی کد ها سبب بوجود آمدن این حالت می شود .
ارائه ی مداوم کدهای برنامه ی تجاری ، یکی از بارز ترین اهداف تیم های توسعه دهنده ی امروزی است . تغییرات مداوم کدها به منظور تطبیق آنها با شرایط تجاری است اما این فرایند با اهداف دیگری نیز انجام می شود .
هایکس اضافه میکند : کاربری مشترک داکر توسط تیم های توسعه دهنده ی لینوکس و ویندوز به این معنی است که مشتری ها سیستم خود را انتخاب خواهند کرد ، خواه یک لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز باشد و خواه یک ماشین لینوکسی یا نوت بوک مکینتاش ، البته با تضادهای موجود در رابطه با همدیگر .
موتور قالب بندی داکر خروجی ها را تشخیص داده و می تواند قالبی بسازد که مطمئن بشود هر خروجی بر روی سرور مورد نظر کاربر کار خواهند کرد .
هر دو مسئول ارشد روش را اینگونه بیان می کنند : ساختن برنامه ها به صورت میکرو سرویس ، و ادغام انها در سیستم نرم افزاری .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر