ادو ، کیت پرنده

ادو ، کیت پرنده

ادو یک کیت پرنده است که با هدف ساده سازی کیتهای پرنده قابل برنامه ریزی ساخته شده است . این دستگاه دارای روش مونتاژ ساده و سریع و نحوه استفاده اسان برای کاربردهای جدید است .استفاده از چنین دستگاه های محبوبی که قابلیت برنامه ریزی و نصب توسط خود شخص را دارد لذت بخش است اما حتی فکر ساختن یکی از این دستگاه ها و برنامه ریزی و به پرواز دراوردن انها رعب اور است .

شرکت سیستمهای هوایی اسکای وورک امیدوار است که کیت ادو بتواند

این ترس را از میان بردارد . ادو را می توان در مدت 30 دقیقه با چند ابزار ساده ( بدون لحیم کاری ) مونتاژ کرد که دارای فرایند ساخت ساده ای می باشد که هر نوجوان یا علاقمندی می تواند ان را بسرعت راه اندازی و کاربردهای موردنظر را از ان دریافت کند .
        
اسکای وورک بر ارزش اموزشی ادو تاکید می کند با این ایده که این دستگاه می تواند مانند رایانه های شخصی در دوران اولیه ، به نسل جدیدی از کدگذارها اموزش دهد با این نتیجه که متقاضیان اموزش دانش علوم ، تکنولوژی ، مهندسی و ریاضیات افزایش می یابد . بجای اینکه هنراموزان بخواهند هفته ها و ماه ها را صرف یادگیری ساخت کیت پرنده کنند مستقیما به یادگیری برنامه ریزی ان می پردازند .
ادو از پیش برنامه ریزی شده و دارای چهار ملخ است که می تواند الگوی پرواز را دنبال کند ویا بصورت دستی کنترل شود ، کنترل کننده پرواز ان را می توان مجددا بصورت نامحدود و شبکه ای برنامه ریزی کرد ، همچنین می توان با نصب قطعات دیگر برروی ان از ان در کاربردهای دیگر نظیر مسابقه کیتهای پروازی ، عکس برداری ، شناسایی ، نبردهای هوایی و ... نیز استفاده کرد . اسکای وورک یک بازی تعقیب لیزری با استفاده از کیتهای پروازی را برای نشان دادن کاربرد این نوع کیتها طراحی کرده است که در ادامه با ان اشنا می شوید .
ان دسته افرادی که از کدگذاری هراس دارند می توانند با مونتاژ این کیت و استفاده از حالت پیش فرض ان از ان استفاده کند اما ارزش واقعی ادو مانند دیگر کیتهای پرنده به کدگذاری سیستم هوشمند ان است که به این منظور می توان از برنامه نویسی جاوا یا Arduino C/C++ استفاده کرد .
در تلاشی بمنظور افزایش پیشرفت جامعه ، اسکای وورک برنامه هایی را طراحی کرد که قابلیتهایی نظیر جمع اوری اطلاعات و عملکرد خودکار در شرایط خاص را به قابلیت پایه ای پرواز ادو اضافه می کند . شرکت امیدوار است جامعه ای شکل گیرد که در ان افراد برنامه های خود ساخته را به اشتراگ گذارند و مبادله کنند .
این کیت با طول 35.15 cm و عرض 30.56 cm ، 500 گرم وزن دارد و می تواند بمدت 10 دقیقه پرواز کند . همچنین دارای دستگاه فرمانی است که بلوتوث و وای فای دستگاهای فرمان بازی را پشتیبانی می کند ، امکان کنترل کیت با برنامه های گوشی همراه نیز میسر است ( برنامه رسمی ادو طراحی شده است اما زمان ورود ان به بازار مشخص نیست .) . یک خلبان خودکار نیز وجود دارد که زمانیکه شخص نخواهد کیت را مستقیما کنترل کند ، ان را حرکت می دهد ، علاوه بر این تعدادی مکانیسم امنیتی برای وضعیتهای بحرانی نیز درنظر گرفته شده است .

skyworks-eedu-drone-kit-72x

انتظار می رود که ادو برای شروع $100,000 ( دلار امریکا ) فروش داشته باشد ، مسابقات در روزهای اتی برگذار می شود . هزینه اجاره دستگاه فرمان ادو از $299 شروع می شود و هزینه خرید کیت کامل ان $449 است . اسکای وورک در نظر دارد درصورت موفقیت طرح ، اوایل امسال یا اواخر سال اینده تعدادی دستگاه راصادر کند . درغیر اینصورت شرکت خود مسئولیت فروش را بعده می گیرد . در یک شروع موفقیت امیز سخنگوی شرکت به خبرگذاری گیزمگ گفت : شرکت دارای پشتیبانی مالی قوی است و برای فروش کیت به دیگر سازمانها وابسته نیست .
قیمت ادو در بازار حدود 600 دلار است ، در اقدامی مستقل شرکت دراون اسمیت امادگی خود را مبنی بر ارائه کیتهای ادو در اواخر امسال در مدارس مختلف امریکا اعلام کرده است .
باوجود اینکه کدگذاری و مونتاژ ادو ساده تر از محصولات مشابه است ، قیمت ان در مقایسه با دیگر محصولات تفاوتی ندارد . زمانیکه نمایندگان خبرگذاری گیزمک اوایل این ماه از یک مسابقه خصوصی بازدید کردند گفته شد که هزینه خریداری تمام قطعات یک کیت 4 ملخه برای شرکت در مسابقات 250 تا 300 دلار است ( هزینه ها بسته به کاربرد موردنظر در مسابقات کیتهای پرنده متغیر است . )

photo-original

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر