عرضه کتابخانه های جاوااسکریپتی برای اینترنت اشیاء توسط سامسونگ

عرضه کتابخانه های جاوااسکریپتی برای اینترنت اشیاء توسط سامسونگ

سامسونگ به تازگی دو پروژه ی منبع باز عرضه کرده است که به کاربران کمک می کند برنامه های مربوط به اینترنت اشیاء (IoT) را بسازند. این پروژه ها IoT.js و JerryScript هستند ولی در واقع کتابخانه های جاوا اسکریپتی نیستند.


IoT.js، پلت فرمی برای ایجاد برنامه های IoT، و JerryScript، یک موتور جاوااسکریپتی کوچک می باشد. هر دوی این کتابخانه های به زبان C++ نوشته شده اند و به توسعه دهندگان امکان نوشتن برنامه با استفاده از جاوااسکریپت برای دستگاه های کوچک IoT را می دهند.
این دو کتابخانه به عنوان واسطی بین کد جاوااسکریپتی برنامه ها و سیستم عامل دستگاه هوشمند عمل می کند و به کد JS امکان اجرا شدن بر روی دستگاه های با ویژگی های محدود سخت افزاری را می دهد.
در واقع، JerryScript برای سیستم های با رم کمتر از 64 کیلوبایت و رام کمتر از 200 کیلوبایت، طراحی شده است. ریزپردازنده ها چنین نوعی از سیستم های سخت افزاری هستند که در هر دستگاه هوشمند IoT موجود می باشند.
موتور JerryScript از کامپایل و اجرا بر روی دستگاه پشتیبانی می کند و مستقیما از خط به خط کد منبع، یک بایت کد تولید می کند. علاوه بر آن؛ این موتور دسترسی به لوازم جانبی دستگاه های مختلف را از طریق جاوااسکریپت فراهم می کند.
بر اساس توضیحات پروژه پلت فرم IoT.js هم اکنون تنها سیستم عامل های لینوکس و NuttX را پشتیبانی می کند.
زبان جاوااسکریپت در بین توسعه دهندگان محبوب تر است و در سه سال گذشته نیز از زبان های بیشتر استفاده شده ی گیت هاب بوده است، انجمن های بزرگی در بین توسعه دهندگان دارد بنابراین یه توسعه دهنده نیاز کمتری به استفاده از صفحه کلید خواهد داشت.
طرح سامسونگ برای استفاده از IoT.js و JerryScript در چارت زیر نمایش داده شده است.

chart

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر