بررسی گو پرو هیرو فور سشن ( GoPro HERO4 Session )

بررسی گو پرو هیرو فور سشن ( GoPro HERO4 Session )

بررسی گو پرو هیرو فور سشن ( GoPro HERO4 Session )

معاملات پیشنهادی

بهترین فروشهای گو پرو هیرو فور سشن                                                                 ارائه شده توسط تک رادار

واردات ازاد

از 365 دلار

 

واردات ازاد

از 379 دلار

 

واردات ازاد

از 399 یورو

 

واردات ازاد

از 299 پوند

 

طرح ساده مکعبی محبوبیت زیادی در بین طرفداران دوربینهای ویدیویی پیدا کرده است و شرکت گو پرو  درنهایت با مشاهده دوربینهایی نظیر پلاروید کیوب ، کیوب پلاس و رولی 500 سان رایز و ساخت دوربین هیرو فور سشن به این روش طراحی روی اورد . در این روش طراحی اندازه دوربین به 50% و وزن دوربین به 40% وزن دوربینهای پیشین هیرو فور تقلیل یافته است . دیگر مزایای این دوربین عبارتند از ضد اب بودن دوربین تا عمق 10 متر و راه اندازی بسیار آسان .


راه اندازی و استفاده
طراحی سشن به بهترین نحو ممکن انجام شده است . اندازه کوچک دوربین همراه با قاب دوربین راه اندازی و قراردهی دوربین را از همیشه ساده تر کرده است . دوربین می تواند در قاب خود بچرخد و از زوایای مختلف فیلم برداری کند ، در کنار این ویژگی ، زوایای پیش فرض دوربین از شما در هر موقعیتی فیلم برداری می کند . این ویژگیها زمان زیادی را هنگام ویرایش فیلم حفظ می کند . فیلم برداری تنها با یکبارفشاردادن دکمه شاتر روی دوربین اغاز می شود . درصورت فشاردادن و نگه داشتن این دکمه دوربین با فواصل زمانی ثابت عکس می گیرد . با فشردن دوباره این دکمه فیلم برداری یا عکس برداری متوقف می شود . بمنظور استفاده از دیگر حالات عکس برداری یا فیلم برداری و انجام تنظیمات به برنامه گو پرو نیاز است . در پشت دوربین یک دکمه وجود دارد که تنظیمات و اطلاعات موقعیتی دوربین را برروی یک صفحه کوچک در کنار دکمه شاتر نشان می دهد . این دکمه همچنین بسته به موقعیت دوربین ، وای فای و علامت زنی فیلم را فعال می کند . 

GoPro Session 01


 قاب دوربین از دوربین حفاظت و به نصب دوربین برروی پایه گو پرو  کمک می کند . در کنار دوربین یک مجرا وجود دارد که دسترسی به کارت حافظه و پورت میکرو USB شارژ کردن باتری داخلی دوربین را میسر می کند . درپوش این مجرا دارای شیارهایی است که از باز شدن ان جلوگیری می کند .
اتصالات موجود در گو پرو هیرو فور بلک (HERO 4 Black) در این دوربین وجود ندارد از اینرو در این دوربین درگاه مینی HDMI وجود ندارد ، اگرچه که این روش ساخت در دیگر دوربینهای امروزی متداولتر است .سشن دارای دو مدل حرفه ای و اماتور است . مدل حرفه ای بهمراه پایه ها عرضه می شود. پایه های گردان و اتصالات توپی خم شونده ، چرخش 360 درجه و نصب برروی کلاه ایمنی و دوچرخه را میسر می سازد . دکمه کوچک پشت دوربین انجام تنظیمات را ممکن می سازد اما دسترسی به ان پس از نصب پایه ها سخت می شود . برای نصب دوربین باید ان را در قاب گذاشت ؛ یک اهرم فشاری دوربین را محکم نگه می دارد . در پایین قاب ، پایه استاندارد گو پرو  قرار دارد که نصب بیشتر تجهیزات این شرکت برروی ان ممکن است . 

GoPro Session 02

 
وای فای و برنامه ها
جهت استفاده از همه تنظیمات و حالات فیلم برداری ، باید دوربین را به دستگاه اندروید یا iOS خود متصل و از برنامه گو پرو  استفاده کرد . جهت فعال سازی وای فای ، باید در تنظیمات گزینه Wi-Fi/Info را انتخاب کرده و دکمه شاتر را فشار داد . فعال سازی و همسان سازی وای فای اسان است و برنامه ، حالات مختلف استفاده را ارائه می دهد . تنظیم حالات دوربین ، مقدار وضوح و نسبت فریم ، همچنین امکان راه اندازی دوربین و فیلم برداری از فواصل دور بسادگی میسر است .دوربین می تواند فیلم برداری را با کیفیتهای مختلفی از قبیل 1440p در 30fps ، 1080p در 60fps و 720p در 100fps انجام دهد گزینه های دیگری در کنار حالات NTSC و PAL نیز وجود دارد . همه فیلمها در قالب H.264 کد بندی و بصورت MP3 ذخیره می شود ، درنتیجه می توان از برنامه گو پرو  استودیو و برنامه های محبوب زیادی جهت ویرایش فیلم استفاده کرد . با استفاده از گزینه نوسان فیلم می توان  تنظیمات پرو تیون ( Pro Tune ) را انجام داد که دقت و حساسیت فیلم برداری و عکس برداری را کنترل می کند . تنظیم سازی با برنامه گو پرو ساده و اسان است ، همچنین می توان با انتخاب گزینه تنظیم از فواصل دور نیز دوربین را تنظیم کرد . با استفاده از این برنامه می توان دوربین را در هنگم فیلم برداری نیز تنظیم کرد . با استفاده از دیگر تنظیمات می توان عملکرد دوربین را بسادگی تغیر داد . استفاده از برنامه شما را قادر می سازد فیلم را به عقب برگردانید و ان را بادیگر دارندگان گو پرو به اشتراک بگذارید .

قیمت گو پرو هیرو فور سشن

معاملات پیشنهادی

بهترین فروشهای فروشهای گو پرو هیر                                                                      ارائه شده توسط تک رادار

واردات ازاد

از 365 دلار

 

واردات ازاد

از 379 دلار

 

واردات ازاد

از 399 یورو

 

واردات ازاد

از 299 پوند

 

دوربین های گو پرو بدلیل کیفیت خوب فیلم برداریشان مشهور هستند و سشن نیز از این قاعده مستثناء نیست . با نصب برنامه در دوربین می توان وضوح دوربین را بدرجات مختلف تنظیم کرد و برخلاف برنامه 4k مدل هیرو فور بلک امکان ویرایش فیلم و بررسی تغیرات انجام شده برروی فیلم با استفاده از رایانه خانگی نیز میسر است .

GoPro Session 04
بدلیل پردازش رنگهای زنده و توجه به جزییات در ساخت ، کیفیت فیلم برداری به حدکثر رسیده است . لنزها ، فیلم برداری مناظر را در قالبهای 180 درجه ممکن ساخته اند و فیلم برداری را بدون هیچگونه خطای رنگی و ازدست دهی تنظیمات انجام می دهند . رنگ ها بخوبی بازافرینی و نمایی واضح و شفاف ارائه می شود ، تنها مقداری رنگ ابی در برخی از موقعیتها در فیلم ایجاد می شود که اثر بسیار کمی دارد . دوربین در شرایط مختلف بخوبی روشنایی فیلم برداری را تنظیم می کند .اندازه سشن 50 % و وزن ان 60% کمتر از دوربینهای پیشین هیرو فور است که استفاده و نصب دوربین را اسان می سازد .
رنگها و سایه ها بخوبی تنظیم شده اند و هنگامیکه کمی فروپاشی رنگ در ابرهای روشن وجود دارد ، ارتقاء رنگ بین نواحی روشن دارای جزییات و فروپاشی رنگ ، راحت و بدون پراکنده سازی رنگ انجام می شود ، از اینرو هنگام دیدن فیلم ، فروپاشی رنگ مشخص نمی شود . کیفیت فیلم برداری زنده با استفاده از برنامه ،  اگرچه لزوما به قدرت سیگنال وای فای بستگی دارد ، خوب است . در شرایط خوب ، دوربین بخوبی کار می کند و حرکت انجام شده را با تاخیر کمتر از یک ثانیه در صفحه نمایش می دهد . بررسی ها نشان داد  که محدوده فیلم برداری زنده حدود 10 متر درنظر گرفته شده است که برای دوربین های فیلم برداری بسیار خوب است  . فیلم برداری زنده ابزاری برای بررسی ترکیبnهای ضبط شده است و کارایی خوبی در فیلم برداری از فواصل دور ندارد .علامتگذاری فیلم ها با استفاده از دوربین سشن در مقایسه با دوربین تام تام ( Tom Tom) محدود تر است .
 GoPro Session 05

پایه های دوربین را در هر مکانی و در هر حالتی که نصب کنید ، می توانید دوربین را در قاب در حالت مورد نظرتنظیم کنید .تنها مسئله موجود تاخیر شروع زمان فیلم برداری بعداز فشردن دکمه شروع است که در سشن به بیش از5 ثانیه می رسد و هنگام استفاده از کارت حافظه Micro SD بصورت یک عیب بروز می کند .بعد از بررسی کارت حافظه های متعدد دریافت شد که طبق گفته گو پرو در صورت استفاده از کارت حافظه های لکسر (Lexer ) و سن دیسک  (San Disk)، این تاخیر زمانی به  بیش از2 ثانیه می رسد . می توان دریافت که مانند دوربین سونی ایکس هزار وی ( (Sony X1000V ، سشن نیز به کیفیت کارت حافظه ها حساس است . با وجود اینکه سشن 50% کوچکتر از هیرو فور بلک است ، مدت زمان عملکرد باتری ان با هیرو فور بلک یکسان است . در بررسیهای انجام شده با وای فای خاموش دوربین توانست مدت 90 دقیقه با کیفیت 1080p در 60fps فیلم برداری کند .

معاملات پیشنهادی

بهترین فروشهای گو پرو هیرو فور سشن                                                                 ارائه شده توسط تک رادار

واردات ازاد

از 365 دلار

 

واردات ازاد

از 379 دلار

 

واردات ازاد

از 399 دلار

 

واردات ازاد

از 399 دلار

 

مانند دیگر محصولات گو پرو ، می توان هیرو فور سشن را برروی هر چیزی نصب کرد . بررسیها نشان داد که دوربین در اسمان روشن نیز عملکرد خوبی دارد . همانطور که از گو پرو انتظار داشتیم کیفیت عکس برداری سشن عالی است و توازن خوبی بین سایه ، رنگهای روشن و رنگهای شدید وجود دارد .
قابلیت ضد اب بودن سشن تا عمق 10 متری به این معناست که این دوربین بخوبی در موج سواری و شنا عمل می کند . گو پرو هیرو فور سشن برپایه موفقیتهای سریهای قبلی دوربینهای هیرو ( HERO ) ساخته شده است . اندازه کوچک و قابلیت استفاده از قاب و پایه توپی اتصالی جهت اتصال با حداقل قطعات ، دوستداران ورزش را بخود جذب می کند . راه اندازی با یک دکمه و وجود یک نمایشگر کوچک که شروع فیلم برداری را نشان می دهد ممکن است ساده باشد اما کاربر را نیز مطمئن می سازد . مانند دیگر محصولات هیرو کیفیت دامنه فیلم برداری بسیار خوب است و برنامه گو پرو نیز انجام تنظیمات مختلف را برای شما میسر می سازد . سشن قابلیتهای فراوانی دارد اما ویژگیهای پیشرفته مانند فیلم برداری با کیفیت 1080p در 120fps را باید از هیرو فور بلک بخواهید . با داشتن قابلیتهای دوربینهای تام تام بندیت نظیر امکان ویرایش و اشتراک گذاری سریع و اسان ، سشن این احساس را به شما می دهد که ارزش بیشتری برای شما در ازای پول پرداختیتان دارد .
نکات مثبت از دید ما :
طراحی مکعبی جدید ، اسان ترین نصب و کاربرد با استفاده از قاب و پایه توپی اتصالی ، راه اندازی و استفاده اسان از وای فای ، کیفیت فیلم برداری خوب و همسان با هر دوربین فیلم برداری موجود در بازار .
نکات منفی از دید ما :
بزرگترین عیب سشن ، مخصوصا در مقایسه با دیگر رقبا قیمت ان است . فراموش کردن این باور که چنین بهای سنگینی را برای  برند گو پرو می پردازید سخت است . همچنین برای انجام تنظیمات اصلی وابستگی شدیدی به برنامه وجود دارد .
رای نهایی :
گو پرو هنوز برندی مطرح در دنیای دوربینهای فیلم برداری است و با ساخت سشن نشان داد که می تواند برای برتر بودن در طراحی ابتکار داشته باشد .
اندازه کوچک ، طراحی جعبه ای و راه اندازی ساده ، سشن را به گزینه ای ایده ال برای فیلم برداری از حرکات با حداقل سختی مبدل می کند .
با این وجود همین سادگی طراحی و راه اندازی ، امکان تغیر تنظیمات را با استفاده از برنامه های گوشی همراه محدود می سازد ، همچنین توجیه قیمت ان برای طرفداران برندهای قدرتمندی مانند تام تام ، گارمین (Garmin) و وهو (Veho) سخت است .

 
مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حمید

یک‌شنبه, 20 تیر 1395

سلام پسورد دستگاه را فراموش کردم لطفاراهنمایی فرمایید

پاسخ

ثبت نظر