شرکت اینتل (Intel) و اینونتک (Inventec) از عملکرد کارت گرافیک خارجی Thunderbolt 3-based رونمایی کرد

شرکت اینتل (Intel) و اینونتک (Inventec) از عملکرد کارت گرافیک خارجی Thunderbolt 3-based رونمایی کرد

شرکت اینتل (Intel) و اینونتک (Inventec) از عملکرد کارت گرافیک خارجی Thunderbolt 3-based رونمایی کرد


پهنای باند کارت گرافیک واسط Thunderbolt 3 ، 40Gb/s (  حدود 5GB/s ) است که بسیار کمتر از پهنای باند 15.75GB/s کارت گرافیک تمام عیار پی سی ای اکسپرس (PCI Express ) 3.0 x16 slot می باشد ، اما این پهنای باند نیز برای کارت گرافیکهای پیشرفته امروزی برای مقابله کردن با بازیهای مختلف که به پهنای باند زیاد کارت گرافیکهای PCI نیازی ندارند کافی است . از انجایی که Thunderbolt 3 از رابط USB 3.1 نوع C استفاده می کند و با USB 3.1 نوع پایه نیز عمل می کند ، می تواند بیش از 100W نیرو را به هر دستگاه خارجی ارائه دهد که برای پردازشگرهای گرافیکی جدید کافی است .

inventec intel thunderbolt external graphics gizmodo demo 1
به گزارش گیزمودو (Gizmodo) ، شرکت اینتل و اینونتک در نمایشگاه تخصصی  ای دی اف (IDF) از یک شاسی برای اداپتور کارت گرافیکهای  رومیزی و یک پایه با ویژگی پردازشگر گرافیکی داخلی گوشی همراه رونمایی کردند . هر دو محصول به کنترل کننده الپین ریدج (Alpine Ridge ) اینتل مجهز هستند و به تولید انبوه می رسند .

پایه های کارت گرافیک مانند مدلهای ساده ای هستند که اوایل امسال در کنار Thunderbolt 3 ، نمایش داده شدند . این دستگاه برمبنای AMD Radeon R9 M385 ( واحد پردازشگر تصویر بونیر ایکس تی (Bonaire XT) مجهز به 896 پردازشگر فیلم ) ساخته شده و دارای سه خروجی USB 3.0 ، دو خروجی HDMI ، دو خروجی تصویر ، خروجی صدا ، خروجی اترنت و یک خروجی USB 3.1/Thunderbolt 3 نوع C جهت اتصال به پهنای باند دستگاه های دیگر است .

inventec intel thunderbolt external graphics gizmodo demo 3
شاسی کارت گرافیک مجهز به واسط Thunderbolt 3 ، یک قاب خارجی برای بردهای گرافیکهای رومیزی است که دارای منبع تغذیه جداگانه و احتمالا سیستم خنک کننده می باشد . در حین نمایش ، شرکت اینتل و اینونتک از یک اداپتور گرافیک Asus Radeon R9 270X (واحد پردازشگر تصویر “Pitcairn” aka “Curacao” مجهز به  1280 پردازشگر فیلم ) استفاده کردند ، با این وجود انتخاب نوع برد گرافیک مورد پشتیبانی قاب ، به نوع واحد تغذیه بستگی دارد .

inventec intel thunderbolt external graphics gizmodo demo 2
نشان دادن عملکرد پردازشی کارت گرافیکهای خارجی توسط اینونتک و اینتل بیانگر این است که سازندگان رایانه های شخصی و تراشه های الکترونیکی به ساخت چنین محصولاتی علاقمند هستند . به گفته شرکت اینتل باید درنظر داشت که تا پایان سال اینده حداقل 30 نوع گوشی همراه مجهز به واسط Thunderbolt 3 با طرح رایانه شخصی ساخته می شود و تقاضا برای اداپتورهای کارت گرافیک خارجی نیز وجود خواهد داشت. متاسفانه قیمت این محصولات و کارایی انها هنوز نامشخص است .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر