Nvidia از فروش کدهای بازی های رایگان جلوگیری می کند

Nvidia از فروش کدهای بازی های رایگان جلوگیری می کند

شرکت انویدیا همراه با کارت های خود یک بازی رایگان نیز هدیه می دهد که کد آن را می توانید به صورت آنلاین دانلود کنید. اما این کدها توسط مشتریان به فروش می رسیدند. به همین دلیل این شرکت سخت افزارهای خود را طوری طراحی می کند که برای دریافت کد نیازمند به تایید سخت افزار خود هستید و تنها با سخت افزار مخصوص خود می توانید بازی کنید.

سازندگان کارت های گرافیکی معمولا با فروش کارت های جدید یک بازی رایگان هدیه می دهند. در گذشته این کار به صورت یک دیسک فیزیکی درون یک جعبه بود، اما حال به صورت یک کد به صورت آنلاین است. تا امروز می توانستیداز آن کدها روی هر سخت افزاری استفاده کنید، اما حال انویدیا از سیستمی استفاده می کند که به یک سخت افزار خاص مرتبط می شود و مشتریان را از فروش کدها باز می دارد. 
روش استاندارد برای استفاده از بازی های رایگان این است که به وبسایت انویدیا بروید، اطلاعات لازم را درمورد کارت ویدئو جدید خود وارد کنید و صبر کنید که کد را به شما بدهند. این کد ها برای دستگاه هایی مانند استیم، اوریجین و چند دستگاه دیگر رایگان است و به هیچ وجه به کارت ویدئویی که شما خریده اید مرتبط نمی باشد. این کار باعث شده که بعضی از افراد کد ها را بفروشند. اما انویدیا دیگر اجازه این کار را نمی دهد. 


در حال حاضر سیستم ها برای بازی های For Honor و Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands قفل می باشد. اما با خرید یک  GTX 1070 یا GTX 1080 می توانید این بازی ها را به صورت رایگان دریافت کنید. برای این بازی های تبلیغی باید اپلیکیشن  GeForce Experience را روی کامپیوتر خود نصب داشته باشید. این اپلیکیشن به صورت مستقیم به استور هایی مانند استیم متصل است. اما نکته مهم اینجاست: این بازی ها تا زمانی که GPU که دارای بازی رایگان است روی سیستم نصب نباشد کار نمی کند. 
GeForce Experience گاهی اوقات نرم افزار تشدیدی است که انویدیا از آن برای توزیع درایورها، و تقویت قابلیت هایی مانند Shield GameStream استفاده می کند، همچنین تنظیمات بازی را بر اساس سخت افزار کامپیوتر بهینه سازی می کند. البته اخیرا تغییرات بسیاری از جمله نیاز به حساب کاربری نیز در آن ایجاد شده است. شسشتم شما از طریق حساب کاربری با بازی ارتباط برقرار می کند. انویدیا در یک پست در تالار گفت و گوی خود اعلام کرد که این سیستم جدید هیچ ارتباطی با جاسوسی، ردیابی یا دیگر فعالیت های غیر اخلاقی ندارد. 
انویدیا اطلاعیه ای با جزئیات در مورد سیستم جدید GeForce Experience، از جمله پیام های خطایی که ممکن است دریافت کنید منتشر کرده است. این سیستم قطعا کاربران را خسته خواهد کرد. چرا که لایه ای از پیچیدگی دارد که دسترسی به بازی های رایگان را دشوار می کند. البته فروش کدها کاری غیر قانونی و غیر اخلاقی بود و به نظر می رسد که این بهترین راهی بود که انویدیا برای متوقف کردن آن یافته است. اما انویدیا نباید به فروش کدها اهمیت دهد و شاید همه این کارها برای این است که مردم را وادار به نصب اپلیکیشن GeForce Experience کند. قضاوت با خودتان!

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر