5 اپلیکیشن گسترش متن برای ویندوز

5 اپلیکیشن گسترش متن برای ویندوز

اگر تایپ کردن متون طولانی و تکراری برای شما آزار دهنده است، می توانید از اپلیکیشن های گسترش متن استفاده کنید.

شاید بتوانید سریع تر روی صفحه کلید تایپ کنید، اما به هر حال از تایپ کردن کلمات تکراری خسته خواهید شد. از نوشتن آدرس ایمیلتان گرفته تا تایپ کردن کلمه هایی که مدام از آن ها استفاده می کنید، تایپ کردن چیزهای تکراری می تواند بازدهی شما را پایین بیاورد. با این حال یک اپلیکیشن گسترش متن می تواند این مشکل را برای شما حل کند. 
اپلیکیشن های گسترش متن به شما اجازه می دهند جملات طولانی را به صورت خودکار با میانبرهای صفحه کلید و مخفف های کوتاه وارد کنید. گرچه برای مشخص سازی عبارات و به کار گیری آن ها به تنظیمات اولیه نیاز دارید، اما ارزشش را دارد چرا که در وقت شما صرفه جویی می شود. 
اگر می خواهید از یک اپلیکیشن گسترش متن استفاده کنید، ما بهترین ها را به شما معرفی می کنیم. در این مقاله بهترین اپلیکیشن های گسترش متن را برای ویندوز به شما معرفی می کنیم. 

فریز اکسپرس (PhraseExpress)
فریز اکسپرس اپلیکیشن گسترش متن بسیار ساده ای است که برای استفاده شخصی کاملا رایگان است و به شما اجازه می دهد که از میانبرهای صفحه کلید و اختصارات برای وارد کردن خودکار عبارات خاص استفاده کنید. الگوهای بسیار زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند کار خود را شروع کنید، همچنین می توانید از جست و جوی هوشمند استفاده کنید تا به صورت خودکار پرسش و پاسخ ها را روی وبسایت های مختلف از ویرایش گر متن خوب بیابید. 


علاوه بر آن، اصلاح خودکار آن بسیار کارآمد است. می توانید از الگوی های تکیه کلامی برای پر کردن فضاهای خالی با نام کاربری، ایمیل یا تاریخ و زمان پر کنید. همچنین یک حافظه نهان کلیپ برد نیز وجود دارد که می تواند همه دیتاهای کپی شده را روی کلیپ برد ذخیره کند و به شما اجازه می دهد که همه جا از آن ها استفاده کنید. 
علاوه بر قابلیت های پرکاربرد، فریز اکسپرس کاملا شخصی سازی می شود و به شما کنترل کامل را روی این که چه زمان، کجا و چگونه بخواهید به صورت خودکار متن را گسترش دهید می دهد. 
این اپلیکیشن برای استفاده شخصی کاملا رایگان است. 
قابلیت های مهم: 
•    استفاده آسان
•    الگوها
•    تصحیح خودکار
•    الگوهای تکیه کلامی 
•    کلیپ برد نامحدود 

تکست اکسپندر (TextExpander) 
تکست اکسپندر تمرکزش را روی شخصی سازی هر چیزی برای گسترش متن گذاشته است. این اپلیکیشن قابلیت های فریز اکسپرس را ندارد اما یکی از نقاط قوتش این است که همه تمرکز خود را روی آنچه مهم است گذاشته است. 


تکست اکسپندر به شما اجازه می دهد تا متن، تصویر و لینک مبتنی بر قطعه با مهر زمان/تاریخ بسازید. شما می توانید قطعه متن های ساده یا قطعه فرمت شده بسازید که فرمت خود را هنگام استفاده از دست نمی دهند. همچنین می توانید گروه قطعه ای بسازید، دکمه های صفحه کلید را اضافه کنید، موقعیت فلش را مدیریت کنید و کار های دیگر انجام دهید. علاوه بر آن، به شما یادآوری می کند تا اگر فراموش کردید از قطعات استفاده کنید. 
تکست اکسپندر به خصوص برای برنامه نویسان خوب است، چرا که به شما اجازه می دهد در حال کدنویسی اسکریپت از جمله جاوا اسکریپت، اپل اسکریپت و شل اسکریپت بنویسید و به صورت خودکار آن را اضافه کنید. علاوه بر آن، قابلیت های همکاری تیمی دارد که به شما اجازه می دهد قطعات خود را با همه تیم به اشتراک بگذارید و همه با هم آن را مدیریت کنید. 
قابلیت ها: 
•    کاملا قابل شخصی سازی است 
•    قطعات برای برنامه نویسان 
•    قابلیت مدیریت گروهی 
•    همگام سازی با فضای ابری 

فست کیز (FastKeys)
فست کیز یک سیستم خودکار ویندوز همه کاره است که به شما اجازه می دهد به صورت خودکار برنامه های ویندوز را کنترل کنید و فرمان ایجاد کنید. این اپلیکیشن یک قابلیت گسترش متن وسیع دارد که این امکان را فراهم می کند که اختصاراتی ایجاد کنید تا به صورت خودکار جمله های طولانی را وارد کند. 


برخلاف دیگر گسترش دهندگان متن، فست کیز فقط در یک ویرایشگر متن کار نمی کند. شما همچنین می توانید از اختصارات برای باز کردن سریع برنامه های ویندوز یا کنترل قابلیت های ویندوز استفاده کنید. رابط کاربری آن بسیار ساده است وکافی است برای ساخت قطعات خود فقط چند نمونه ببینید. 
علاوه بر آن الگوهای بسیار خوبی دارد که می توانید از ان ها استفاده کنید. جدا از گسترش متن با استفاده از اختصارات، می توانید حرکاتی ایجاد کنید که یا جمله را وارد می کنند و یا یک عملکرد را در ویندوز کنترل می کنند. مشابه فریز اکسپرس، این اپلیکیشن نیز می تواند تاریخچه کلیپ برد را ضبط کند. 
بهترین قابلیت فست کیز این است که نسخه آزمایشی آن همه قابلیت ها را دارد؛ تنها محدودیت پیش روی شما این است که به شما یادآوری می کند که باید آن را به نسخه حرفه ای ارتقا دهید. در نتیجه اگر این پاپ آپ شما را آزار نمی دهد می توانید برای همیشه از این اپلیکیشن رایگان استفاده کنید. 
قابلیت ها: 
•    می توانید برای همیشه از آن به رایگان استفاده کنید. 
•    استفاده از آن ساده است
•    می توانید با اختصارات آن را کنترل کنید 
•    وجود الگو برای تازه کارها
•    مدیریت تاریخچه کلیپ برد 


بریوی (Breevy)
بریوی شبیه به فست کیز است و امکان کنترل قابلیت های ویندوز را در کنار گسترش تکست به شما می دهد. 
رابط کاربری بریوی ساده است، تنها کاری که باید بکنید این است که روی " New Abbreviation" یا " New Launcher" کلیک کنید. حال می توانید یک اختصار و یا یک دکمه را انتخاب کنید. همچنین می توانید میزان حساسیت به حروف را نیز کنترل کنید. 


برای باز کردن برنامه ها و فایل ها، می توانید مکان دقیق را مشخص کنید. گزینه های بریوی بسیار قابل شخصی سازی هستند و به شما اجازه می دهند از متون انتخاب شده اختصار بسازید، دیتا را روی کلیپ برد مدیریت کنید، دیتا را با دراپ باکس همگام سازی کنید و رابط کاربری آن را شبیه به تکست اکسپندر کنید. 
قابلیت ها: 
•    رابط کاربری ساده
•    گسترش متن و باز کردن برنامه های ویندوز 
•    همگام سازی با فضای ابری
•    رابط کاربری قابل شخصی سازی 


فست فاکس (FastFox)
این نرم افزار که توسط NCH ارائه شده است یک اپلیکیشن دیگر برای گسترش متن است که به شما این امکان را می دهد تا برای وارد کردن جملات طولانی اختصارات و دکمه های صفحه کلید تعیین کنید. می توانید به صورت خودکار متن، متن فرمت شده، و حتی تصویر وارد کنید. رابط کاربری آن بسیار مینیمال است . می توانید برای شروع ساخت اختصارات روی دکمه “Add” کلیک کنید. 


متاسفانه فست فاکس خیلی قابل شخصی سازی نیست، شما فقط می توانید یک جمله و اختصار آن را مشخص کنید. علاوه بر آن، شما یک گزینه دارید که توسط آن می توانید انتخاب کنید که جمله خود را کجا کپی کنید. 
یکی از قابلیت های بسیار مهم فست فاکس کامل سازی هوشمند آن است. این اپلیکیشن جملاتی که بیشتر از آن ها استفاده می کنید را ردیابی می کند و به شما این گزینه را می دهد که به صورت خودکار دفعات بعد که شروع به نوشتن آن کردید آن را کامل می کند. با این قابلیت دیگر نیاز به ساخت لیست های دستی اختصارات نیست. همین قابلیت کافی است که فست فاکس را انتخاب کنید. 
قابلیت ها: 
•    رابط کاربری مینیمال
•    گسترش متن و تصویر 
•    قابلیت تکمیل خودکار که از شما الگو برداری می کند. 


چند نکته پایانی
فریز اکسپرس قطعا بهترین ابزار برای گسترش متن است، اما هیچ کدام مانند تکست اکسپندر قابل شخصی سازی نیستند. با این حال، اگر می خواهید بهترین ها را در هردو داشته باشید باید فست کیز را امتحان کنید چرا که به شما اجازه می دهد جملات را گسترش دهید و ویندوز را کنترل کنید. 
نکته دیگر این است که همه این برنامه ها نسخه رایگان یا آزمایشی دارند، پس حتما پیش از آن که برای آن ها پول پرداخت کنید آن ها را امتحان کنید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر