بوییدن، قدم بعدی برای وی آر

بوییدن، قدم بعدی برای وی آر

قدم بعدی برای سازندگان وی آر اضافه کردن بو به بازی هاست. با دستگاهی کوچک شما می توانید بوی فضای واقعیت مجازی که در آن هستید را حس کنید.

نسخه وی آر Resident Evil 7  تنها یک چیز کم دارد: بوی جنازه های در حال فساد! حال حتی آن نیز می تواند تغییر کند. شرکت ژاپنی واکسو (Vaqso) در حال کار کردن روی پروژه ای برای ایجاد حس بویایی در واقعیت مجازی است. تا چند هفته پیش گفته می شد که حس بویایی چیزی است که مهندسان وی آر فعلا به آن دست نخواهند یافت. اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی  حال شرکت های بسیار زیادی هستند که در این زمینه در حال فعالیت هستند. 
ژنراتور بوی واکسو تقریبا به اندازه یک شکلات بزرگ است و به صورت مستقیم به هدست وی آر متصل می شود و سه کارتریج بو دارد . البته عجیب نیست، چرا که این محصول توسط شرکتی ساخته شده که بهترین رایحه ها را برای رستوران ها تولید می کند. دستگاه واکسو همچنین یک فن دارد که با توجه به محیط واقعیت مجازی شما بو را تقویت و یا کاهش می دهد. گرچه هنوز هیچ چیز درمورد تاریخ انتشار این محصول گفته نشده، نسخه آزمایشی آن آخر امسال منتشر می شود. 
شرکتی دیگر که این تکنولوژی را به مراحل بالاتر برده است فیل ریل (FeelReal) است. فیل ریل در حال حاضر یک نهاد کیک استارتر است پس احتمال این که به بازار راه بیابد خیلی کم است، اما طرح آن ها برای بوی وی آر بسیار جاه طلبانه است. نمونه اولیه ماسک وی آر فیل ریل مانند واکسو به طور مستقیم به صفحه وی آر متصل می شود و دیگر نیازی به یک پیوست مخصوص جداگانه نیست . این دستگاه همچنین هفت کارتریج بو دارد. این رایحه ها توسط عطرسازان حرفه ای طراحی شده اند که از بین تعداد بسیار زیادی بو آن هایی را که برای بازی های ویدئویی و فیلم مناسب تر بودند انتخاب کرده اند. این رایحه ها بوی آتش، اقیانوس و باروت و چیزهای دیگر را شامل می شوند. 


اما آنچه ریل فیل را از دیگر رقیبان خود جدا می کند اضافه کردن المنت های میکرو گرم ساز و میکرو خنک کننده است که حس گرما و سرما را روی صورت به شما می دهد. این اقدام در جهت اضافه شدن میکرویونیزر انجام شده است که بخار آب بیرون می دهد و باعث می شود که شما حس کنید که در یک جنگل مرطوب و سرسبز و یا در دنیای یک غول وارکرفت هستید که مستقیما تنفسش را روی صورت شما می فرستد ( البته این مورد نباید زیاد جذاب باشد!). ماسک فیل ریل با یک اکسو اسکلت HaptX از  AxonVR (یک بازوی روباتیکی که فرد هنگامی که از دنیای وی آر استفاده می کند از آن آویزان می شود) ترکیب می  شود. این دستگاه اگر ساخته شود تجربه ای مانند فیلم ماتریکس را به شما می دهد. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر