جدال سامسونگ و اپل بر سر گوشی های هوشمند ‘floating voter’

جدال سامسونگ و اپل بر سر گوشی های هوشمند ‘floating voter’

جدال سامسونگ و اپل بر سر گوشی های هوشمند ‘floating voter’


همزمان با معرفی Galaxy S6 Edge+و Note 5،Griffiths در مصاحبه با گاردین تصریح کرد: گروهی از مردم بر سر انچه که دلخواهشان است ایستاده اند، چه اپل باشد و یا سامسونگ.اما در این میان افرادی هستند که انتخاب های ثابتی ندارند و به اصطلاح رای هایشان شناور است بله ، جدال بر سر همین گروه از مردم است.
او تاکید کرد: دو سوم افراد از اندروید استفاده میکنند و ما همچنان شاهد این پایداری هستیم." به نظر من مردم در رابطه با این دو شرکت میخواهند راه میانه ای را پیش بگیرند.بنابراین تجارت اغلب اوقات بین خودمان خواهد بود.
بر اساس تحقیقات موسسه ی تحقیق و اطلاعات مصرف کننده ها ، در امریکا نیز شرایطی مشابه حاکم بوده است . دوسال قبل بیست درصد افراد به سیستم عامل اندروید و شانزده درصد انها نیز به IOS پیوستند.
کوچ کردن از یک پلتفرم به پلتفرمی دیگر از طریق cross-syncing service راحت تر شده است و افراد میتوانند اطلاعات شخصی ، تقویم، و لیست شماره تلفن خورد را به راحتی بین پلتفرم ها انتقال دهند.امروزه بسیاری از برنامه های کاربردی های محبوب برای هر دو پلتفرم در دسترس هستند .

اشباع در بازار گوشی ، رکود در فروش 
جدال بر سر مصرف کننده های شناور زمانی شدت گرفت که بازار گوشی های هوشمند با نوعی اشباع مواجه شد.به این ترتیب که کسانی که خواهان گوشی بودند نیز حداقل یک گوشی هوشمند داشتند.
این موضوع شیب تندی در فروش گوشی های هوشمند سامسونگ بوجود اورده است که مانند اپل سعی دارد مشتریانش را در خرید گوشی های بروز متقاعد کند.
Griffiths معتقد است که به طور کلی اشباع بازار تا حدی به معنی رکود ان است.اما هنگامی که ریتم جدیدی در بازار گوشی ایجاد بشود، مردم نیز به سمت خرید گوشی خواهند امد.این همان چیزی است که در بریتانیا میبینیم.
وی می افزاید:سامسونگ در بریتانیا با کمک به رشد  premium market قیمت ها را تا حد چهارصد یورو ، چیزی در حدود سی درصد بالا برده است و انتظار می رود این شیوه تا کریسمس ادامه یابد.
نسبت افزایشی premium market موجب پدیدار شدن فبلت های 5.5 اینچی شد.طبق اطلاعات Kantar Worldpanel فبلت ها توانستنند 21 درصد فروش گوشی های همراه را در چهارماهه ی نخست سال تسخیر بکنند.
به گفته ی Griffiths امسال بخش فروش فبلت نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.و دلیل این امر افزایش سایز صفحه ی نمایش بوده است ، به طوری که از هر ده گوشی هوشمندی که به فروش میرسد یک عدد صفحه ی نمایشی 5.5 اینچی یا بیشتر دارد.

Phablets here to stay
همچنین فبلت ها موجب افزایش قیمت گوشی های هوشمند شده اند، شاید دلیل تمایل هر دو شرکت سامسونگ و اپل به گوشی هایی با صفحه های بزرگ همین باشد.
Griffiths می گوید اگر نگاهی به نسبت تجارت با ارزش در premium بیاندازید متوجه اشغال بخش بزرگی از بازارتوسط فبلت ها میشوید.به همین منظوردر سال 2015 خواهان بازبینی و بهبود وضعیت تجاری خود هستیم.
مورد عجیبی که امسال در مورد معرفی محصولات سامسونگ وجود دارد ابهام در زمان معرفی فبلت نوت 5 است.
از سال 2011 نوت ها محصولاتی پیشگام در عرصه ی فبلت ها به شمار می ایند.اما تاریخ معرفی مدل اخیر ان در بریتانیا هنوز مشخص نیست.هم اکنون در بریتانیا، سامسونگ بر روی Galaxy S6 Edge+ 5.7 اینچی خود حساب ویژه ای باز کرده است.
Griffiths بر این باور است که دلیل افزایش سایز صفحه نمایش فبلت ها این است که برقراری تماس، اخرین چیزی است که از گوشی خود انتظار دارید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر