اصولی صحیح وزن خود را افزایش دهید!!

اصولی صحیح وزن خود را افزایش دهید!!

به دفعات بیشتری غذا بخورید.هنگامی که کم وزن هستید، ممکن است سریع تر احساس سیری کنید.به جای ۲ یا ۳ وعده غذایی بزرگ، ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچکتر در طول روز بخورید.

اگر چه لاغر بودن، اغلب می تواند سالم باشد اما کمبود وزن در صورتی که نتیجه یک تغذیه نامناسب باشد یا شما باردار بوده یا نگرانی های سلامتی دیگری داشته باشید، می تواند مشکل ساز شود. بنابراین اگر دچار کمبود وزن هستید، برای ارزیابی به پزشک یا متخصص تغذیه تان مراجعه کنید.شما می توانید با یکدیگر برای رسیدن به وزن هدف تان برنامه ریزی کنید.

در اینجا برخی از راه های سالم برای افزایش وزن در هنگامی که دچار کمبود وزن هستید را بیان می کنیم.

۱- به دفعات بیشتری غذا بخورید.هنگامی که کم وزن هستید، ممکن است سریع تر احساس سیری کنید.به جای ۲ یا ۳ وعده غذایی بزرگ، ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچکتر در طول روز بخورید.

۲- غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید.به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی روی هم رفته سالم، نان، پاستا و غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات، محصولات لبنی، منابع پروتئین بدون چربی و آجیل ها و دانه ها را انتخاب کنید.

۳- اسموتی ها و شیک ها را امتحان کنید.خودتان را با نوشابه رژیمی، قهوه و سایر نوشیدنی های کم کالری که ارزش غذایی کمی دارند، سیر نکنید.در عوض، اسموتی ها یا شیک های سالم درست شده با شیر و آب میوه تازه یا یخ زده با مقداری بذر کتان پاشیده شده روی آن بنوشید.در برخی موارد، یک جایگزین وعده غذایی مایع ممکن است توصیه شود.

۴- مراقب باشید که چه زمانی مایعات می نوشید.برخی مردم در می یابند که نوشیدن مایعات قبل از وعده های غذایی، اشتهای آنها را کور می کند.در آن صورت ممکن است بهتر باشد نوشیدنی های پر کالری تر را به همراه یک وعده غذایی یا میان وعده بنوشید.برای بقیه، نوشیدن ۳۰ دقیقه بعد از یک وعده غذایی نه به همراه آن ممکن است موثر باشد.

۵- هر لقمه ای که می خورید را موثر کنید.از آجیل ها، کره بادام زمینی، پنیر، میوه های خشک و آووکادو به عنوان میان وعده استفاده کنید.یک میان وعده قبل از خواب بخورید، مانند ساندویچ مربا و کره بادام زمینی یا یک ساندویچ رپ با آووکادو، سبزیجات خرد شده و پنیر یا گوشت بدون چربی.

۶- تکمیل کنید.برای دریافت کالری های بیشتر، چیزهای بیشتری به غذاهایتان اضافه کنید مانند پنیر در کسرول و تخم مرغ نیمرو و شیر خشک بدون چربی در سوپ ها و خورشت ها.

۷- گاهی اوقات از خوردنی های خوشمزه استفاده کنید. حتی وقتی کم وزن هستید، باز هم مراقبت قند و چربی اضافه باشید.خوردن گه گاه یک تکه پای با بستنی ایرادی ندارد اما اکثر خوردنی های خوشمزه باید سالم بوده و علاوه بر کالری، مواد مغذی نیز فراهم کنند.مافین سبوس دار، ماست و گرانولا بار، انتخاب های خوبی هستند.

۸- ورزش کنید.تمرین قدرتی می تواند با ساخت عضله به افزایش وزن شما کمک کند.ورزش ممکن است اشتهای شما را نیز تحریک نماید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر