از گوشی هوشمند خود به جای کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید

از گوشی هوشمند خود به جای کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید

اگر به هر دلیلی نمی خواهید یک کامپیوتر شخصی دسکتاپ داشته باشید ، باید بدانید که می توانید به راحتی گوشی هوشمند خود را به کامپیوتر دسکتاپ تبدیل کنید.

به دنبال راهی می گردید که زندگی خود را ساده تر کنید؟ یکی از کارهایی که می توانید بکنید این است که از شر کامپیوتر دسکتاپ خود خلاص شوید. چطور؟ به کامپیوتر جیبی قدرت مندی که گوشی هوشمند نام دارد نگاه کنید. برای شروع کافی است چند اپلیکیشن و لوازم جانبی دیگر به آن اضافه کنید. 

در این مقاله سخت افزارها، لوازم جانبی و نرم افزارهایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها گوشی هوشمند را جایگزین کامپیوتر دسکتاپ کنید. البته همه ی نرم افزارها و توضیحات این مقاله لازم نیستند. با یک یا دوتا از آن ها هم کار شما راه می افتد. سازگاری سخت افزار شما هم مهم است. هر گوشی هوشمندی جایگزین کامپیوتر دسکتاپ نمی شود. 

سه راه برای تبدیل گوشی هوشمند به کامپیوتر دسکتاپ
اگر می خواهید گوشی موبایل خود را به کامپیوتر دسکتاپ تبدیل کنید، سه راه پیش روی شماست که البته هیچ کدام عالی نیستند. گزینه یک: می توانید از یک دستگاه داکینگ استفاده کنید. روش دو: روشی کاملا وایرلس. روش سه: می توانید از ترکیبی از دستگاه های سیم دار و وایرلس است. 
•    داکینگ استیشن: یک داک به شما اجازه می دهد که با یک کابل موس، صفحه نمایش و یک صفحه کلید به یک دستگاه اندروید متصل کنید. متاسفانه شما نمی توانید وقتی که با دستگاه خود و یک صفحه نمایش ویدئو پخش می کنید دستگاه خود را شارژ کنید. 
•    کاملا وایرلس: اندروید می تواند با استفاده از بلوتوث چندین دستگاه وایرلس را پشتیبانی کند. می توانید با استفاده از میراکست یا کروم کست ویدئو پخش کنید. این تنها راهی است که به شما اجازه می دهد دستگاه خود را به طور همزمان شارژ کنید. متاسفانه این روش چند مشکل اساسی دارد. 
•    نیمه وایرلس: این روش به شما اجازه می دهد به مشکلات روش های قبلی برنخورید. شما از یک آداپتور برای اتصال گوشی هوشمند خود به یک مانیتور HDMI و بلوتوث برای اتصال موس و صفحه کلید استفاده می کنید. متاسفانه نمی توانید دستگاه خود را شارژ کنید. 

پیچیدگی ها
متاسفانه بعضی عوامل می توانند اضافه کردن قابلیت دسکتاپ به گوشی هوشمند را کمی پیچیده کنند. بزرگ ترین مشکل : پخش یک ویدئو از گوشی هوشمند ( که به آن میرورینگ نیز می گویند) نیازمند سازگاری با یک ویدئو سیمی استاندارد به نام MHL و یا یک وایرلس استاندارد است که سه نوع مختلف دارد: میراکست، کروم کست و ایرپلی ( برای دستگاه های اپل). 
علاوه بر آن اندروید یک قابلیت به نام " حالت میزبان" دارد. حالت میزبان به کاربران اجازه می دهد توسط یک کابل OTG دستگاه های یو اس بی را به گوشی خود متصل کنند. کابل های او تی جی (OTG) بسیار ارزان قیمت هستند و آداپتورهای بسیار خوبی برای استفاده از لوازم جانبی یو اس بی با دستگاه های اندروید هستند. متاسفانه به کاربران اجازه نمی دهند تا هر دو کابل میکرو- یو اس بی و ویدئو را به طور همزمان  با HDMI متصل کنند. 

 

سخت افزار: 
داکینگ استیشن

داکینگ استیشن یا داکس به کاربران اجازه می دهد به سادگی یک کامپیوتر دسکتاپ بسازند. داکینگ استیشن به چهار چیز نیاز دارد: یک داک، یک موس بلوتوثی، یک صفحه کلید بلوتوثی و یک صفحه نمایش با کابل HDMI. علاوه بر آن شما باید یک دستگاه سامسونگ سازگار با MHL داشته باشید. 


کسانی که دستگاه های جدید تر دارند مشکلات بیشتری نیز دارند. یو اس بی تایپ سی (USB Type-C) شامل یک اتصال اساندارد جدید برای نمایش ویدئو است که به آن حالت جایگزین یو اس بی- سی می گویند. اما از ژانویه سال 2017 تنها دستگاه های سامسونگ این استاندارد را پشتیبانی می کنند. در نتیجه اگر یک دستگاه یو اس بی- سی (USB-C) یا بدون MHL دارید، باید از گزینه کاملا وایرلس استفاده کنید. 
گوشی ها با یو اس بی- سی باید با حالت جایگزین  VESA DisplayPort سازگار باشند. بسیاری از گوشی ها از جمله گوگل پیکسل با این استاندارد سازگار نیستند. گوشی هایی که در سال 2017 ساخته شده اند ممکن است این قابلیت را داشته باشند. 
متاسفانه فقط چند دستگاه اندروید با MHL سازگار هستند در نتیجه یک داک مشکل بیشتر کاربران را حل نمی کند. ارزان ترین روش ساخت یک گوشی- دسکتاپ روش کاملا وایرلس است. 

روش کاملا وایرلس
روش کاملا وایرلس ساده ترین راه برای ساخت یک دسکتاپ است. این روش نیازمند یک دستگاه مدرن اندروید یا iOS، یک تلویزین هوشمند ( یا آداپتور) و یک موس و صفحه کلید بلوتوثی است. از نظر تئوری روش کاملا وایرلس گزینه بسیار خوبی است اما در عمل پر از مشکل است. یک سیستم کاملا وایرلس دچار ازدحام کانال می شود، به این معنی که فرکانس ها در یک دیگر اختلال ایجاد می کنند. در نتیجه ممکن است سرعت و قابلیت اطمینان دیتا شبکه شما کاهش یابد.
با وجود این که روش کاملا وایرلس مشکلات سازگاری را کاهش می دهد، می تواند اتصالی کم سرعت و پر از مشکل را به شما ارائه دهد. 
اگر یک تلویزیون هوشمند ندارید، باید یک کابل آداپتور میراکست برای دریافت سیگنال ویدئو وایرلس خریداری کنید. شما همچنین می توانید از یک کروم کست استفاده کنید ( کاربران اپل باید آداپتور ایرپلی داشته باشند.) کروم کست می تواند به عنوان یک آداپتور صفحه نمایش وایرلس عمل کند. متاسفانه همه دستگاه های اندروید با میراکست کار نمی کنند ( برای مثال گوگل پیکسل). با این حال اپلیکیشن  AllCast به بعضی از کاربران کمک می کند که مشکل سازگاری را حل کنند. 

روش نیمه وایرلس 
شما می توانید از ترکیب هر دو برای ساخت یک دسکتاپ استفاده کنید. اما پخش ویدئو به یک مانیتور اکسترنال و شارژ دستگاه موبایل به صورت همزمان یک مشکل بزرگ است. این کار را تنها در صورتی می توانید انجام دهید که یک گوشی سامسونگ داشته باشید. با این حال اگر یک صفحه نمایش بزرگ یا شارژ دستگاه ارجحیت داشته باشد این روش به دردتان می خورد. 
نقطه ضعف؟ یا باید هر چند وقت یک بار دستگاه خود را شارژ کنید یا مطالب را از یک صفحه نمایش کوچک پنج اینچی بخوانید. یکی از محدودیت های درگاه میکرو یو اس بی 5- پین اندروید این است که نمی تواند به صورت همزمان در حالت OTG باشد و ویدئو پخش کند. 
برای این کار شما به یک موس و صفحه کلید بلوتوثی، یک گوشی هوشمند سازگار با MHL یا یک تبلت برای پخش ویدئو، و یک آداپتور HDMI سازگار با MHL یا میکرو اس دی یو اس بی- سی نیاز دارید. 
برای بیشتر کاربرانی که دستگاه سامسونگ ندارند ( حتی بعضی از دستگاه های سامسونگ این قابلیت را ندارند)، این تنها روش امکان پذیر است. 

لوازم جانبی 
صفحه کلید

مهم ترین لوازم جانبی دسکتاپ صفحه کلید است. یک صفحه کلید چیزی است که تجربه بین موبایل و دسکتاپ را متمایز می کند. همچنین بازدهی را بالا می برد. هرچه باشد هیچ کس یک مقاله را با صفحه لمسی گوشی هوشمندش نمی نویسد. 


دو نوع صفحه کلید موجود است: بلوتوث و یو اس بی. اما صفحه کلید های OTG بهتر از بلوتوث با اندروید جفت می شود، گرچه هردو مشکلات خود را دارند. متاسفانه همه دستگاه های اندروید OTG را پشتیبانی نمی کنند. 
موس
تقریبا می شود گفت که هر موس بلوتوثی خیلی خوب با اندروید و iOS کار می کند. اگر فقط می خواهید امتحان کنید یک گزینه ارزان قیمت بخرید. اگر بهترین را می خواهید  MX Master را امتحان کنید. 


 

پایه تلفن
پایه تلفن گوشی شما را در موقعیتی خوب برای خواندن قرار می دهد. این پایه ها ارزان قیمت هستند. بعضی از پایه ها دارای قابلیت شارژ کردن نیز می باشند اما اگر از یک صفحه کلید و یا موس سیم دار استفاده کنید نمی توانند گوشی شما را شارژ کنند. بعضی از گوشی ها با صفحه کلید سازگار هستند. 

 


هاب یو اس بی شارژ شده

کسانی که هنگام شارژ کردن از یک صفحه کلید سیم دار استفاده می کنند ممکن است به مشکل بربخورند. استفاده همزمان از چند دستگاه یو اس بی ممکن است نیازمند حالت میزبان یو اس بی و یک یو اس بی هاب شارژ شده4 باشد. علاوه بر آن، اگر از حالت OTG استفاده کنید دستگاهتان شارژ نمی شود. به بیان دیگر نمی توانید گوشی خود را شارژ کنید و به صورت همزمان از یک موس و صفحه کلید استفاده کنید. 

 

نرم افزار
بسیاری از اپلیکیشن های اندروید تجربه دسکتاپ را شبیه سازی می کنند، و به همین دلیل می توانید بسیاری از کارهایی را که می خواهید روی دسکتاپ انجام دهید با گوشی خود انجام دهید. با این حال بعضی از قابلیت های دسکتاپ در دنیای موبایل قابل اجرا نیست. 

بازدهی
پردازش ورد و آفیس: اپلیکیشن های آفیس زیادی وجود دارند که شبیه به همتایان دسکتاپ خود هستند. نظرها در مورد این که کدام نرم افزارها بهتر هستند، گرچه ما شخصا مایکروسافت ورد را برای اندروید پیشنهاد می کنیم چرا که قابلیت های بسیار بهتری دارد. برای کسانی که آیفون دارند، کوئیک آفیس پرو (QuickOffice Pro) یکی از بهترین هاست. اگر امکان دسترسی آنلاین دارید از گوگل درایو استفاده کنید. 
موزیک و پادکست
موزیک: اسپاتیفای احتمالا بهترین موزیک پلیر روی iOS می باشد. البته سلیقه ها متفاوت است. برای اندروید پاندورا (Pandora) یا تونلن رادیو (TuneIn Radio) مناسب می باشند. دو اپلیکیشن خوب برای پادکست پاکت کستس (Pocket Casts)  اپلیکیشن گوگل موزیک پلی می باشند. 

ویرایش عکس و ویدئو
ویرایش عکس: آویاری (Aviary) به خاطر فیلترهای خوب و قابلیت اضافه کردن اکسسوری های بامزه اپلیکیشن خوبی است و برای هر دو iOS و اندروید موجود است. دیگر ویرایشگر های عکسی که ارزش دیدن را دارند پیک شاپ (PicShop) و اپلیکیشن استاندارد گوگل فوتوز هستند. 
مشاهده ویدئو: : MX Player یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای اندروید است. iOS Playing را دارد. با این حال بهترین ویدئو پلیر VLC برای اندروید است. 

سرگرمی: 
اجتماعی: جدا از اپلیکیشن فیسبوک اپلیکیشن های اجتماعی زیادی از جمله توییتر موجود هستند. شبکه های اجتماعی خوب دیگر تالون برای اندروید و آفیشال کلاینت برای iOS می باشند. 
بازی: باور می کنید یا نه شما می توانید بازی های قدیمی آرکید و دیگر بازی های کنسول را روی اندروید انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید یک اپلیکیشن شبیه ساز است. برای iOS نیز اپلیکیشن های شبیه ساز بسیار زیادی موجود است. 
و در آخر...
اصولا بهترین روش داک است. متاسفانه تنها بعضی از گوشی های هوشمند سامسونگ با داک کار می کنند. بیشتر کاربران نیاز به یک سیستم کاملا سیمی دارند. اما اگر می توانید با کم و کاست های تنظیمات وایرلس کنار بیابید، می توانید یک گوشی هوشمند- دسکتاپ داشته باشید. 
برای کسانی که می خواهند فضای بیشتری در خانه داشته باشند، زندگی خود را را ساده تر کنند، حذف کردن دسکتاپ و لپ تاپ بسیار ساده تر شده است. اگر به همین هدف می خواهید یک گوشی هوشمند بخرید حواستان به سازگاری ها باشد. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر