اچ تی سی اوضاع مالی خوبی ندارد

اچ تی سی اوضاع مالی خوبی ندارد

همانند چندین سال اخیر، اچ تی سی در سال 2016 نیز فروش خوبی نداشته و کماکان یک کمپانی زیان‌ده است. طبق آخرین گزارش‌های مالی این شرکت، درآمد اچ تی سی نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است. البته این کاهش درآمد در 3 ماهه چهارم سال 2016 نسبت به دوره‌های قبلی مقدار کمتری بوده است.

در سه ماهه چهارم سال 2016 این کمپانی دستگاه مهمی را معرفی نکرد و تنها چندین گوشی میان رده و ارزان قیمت را وارد بازار کرد. در این گزارش اچ تی سی اظهار داشته که هزینه‌ها را تا 34 درصد کاهش داده است و سرمایه گذاران باید به روند افزایشی درآمد شرکت در طول سال توجه داشته باشند. یکی از مهمترین بازارهایی که این کمپانی تمرکز زیادی بر روی آن دارد، بازار دستگاه‌های واقعیت مجازی و هدست‌های اچ تی سی وایو (HTC Vive) است. همچنین در این گزارش به عرضه دستگاه‌های بازی واقعیت مجازی (VR Arcade) و استودیوهای وایو برای هدست‌های این شرکت اشاره شده است.

htc-graphدر کنفرانس مطبوعاتی‌ای که ماه گذشته برگزار شد، اچ تی سی با معرفی دو گوشی هوشمند از خانواده U نشان داد که مسیر جدیدی را انتخاب کرده است. به نظر می‌رسد که گوشی‌های اچ تی سی یو الترا (HTC U Ultra) و اچ تی سی یو پلی (HTC U play) دستگاه‌های خوبی باشند و فروش مناسبی داشته باشند. البته اچ تی سی به این دلیل که در گوشی‌های سری U درگاه هدفون 3.5 میلیمتری را حذف کرده مورد انتقاد قرار گرفته است. یکی از مهمترین ویژگی گوشی‌های سری یو، استفاده از دستیار هوشمندِ صوتی این شرکت به نام Sense Companion یا همراه سنس است.

باید منتظر تاثیر فروش این گوشی‌ها بر صورت‌های مالی اچ تی سی باشیم. اما در حال حاضر این شرکت به هیچ وجه اوضاع خوبی را تجربه نمی‌کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر