در مایکروسافت، شبکه تعریف شده با نرم افزار به خود رنگ Cloud را می گیرد.

در مایکروسافت، شبکه تعریف شده با نرم افزار به خود رنگ Cloud را می گیرد.

در مایکروسافت، شبکه تعریف شده با نرم افزار به خود رنگ Cloud را می گیرد.


مایکروسافت در حال حاظر با خیال راحت روی تکنولوژی SDN ، نه تنها برای رشد توانایی های کامپیوتری cloud خود، بلکه همچنین برای رسیدگی به نیازهای مشتریان شرکتی و عوامل مراکز داده در مورد راه های انعطاف پذیر و آگاه از اپلیکیشن برای مدیریت شبکه هایشان تکیه کرده است.در پیش نمایش آخرین نسخه Windows Server 2016 ، قابلیت های جدید SDN، از جمله کنترل گر شبکه مقیاس پذیر و چند متعادل کننده بار نرم افزار منتشر شد.
در تسهیلات ITمایکروسافت، این شرکت کاملا ازSDN به عنوان جزء محوری در چشم انداز مرکز داده تعریف شده با نرم افزار شرکت استقبال کرده است.
آلبرت گرینبرگ، یک مهندس برجسته در واحد توسعه شبکه در یک پست وبلاگی این شرکت نوشت: " با توجه به مقیاسی که باید در نظر می گرفتیم و نیاز به ساخت مراکز داده تعریف شده با نرم افزار ، برای میلیون ها مشتری ، ما ناچار بودیم که همه چیز را در شبکه تغییر دهیم، پس این کار را کردیم، از اپتیکال به سرور به NIC ( کارت رابط شبکه) به شبکه های مرکز داده، به WAN ( شبکه گسترده) به Edge/CDN ( شبکه تحویل محتوا) به last mile."
یکی از زمینه های تمرکز برای شرکت جزئیات رابط انتظاعی تغییر (SAI) است که توسط مایکروسافت، Dell، شبکه های Big Switch و Mellanox گسترش یافته است.
گرینبرگ توضیح داد که " SAI اولین C API استاندارد –باز برای  ASIC متغیر شبکه برنامه نویسی می باشد. با ASIC ها فروشندگان در اتصالات دقیق تغییر سخت افزار به نرم افزار پشته پروتوکل که ما را از انتخاب بهترین ترکیب سخت افزار و نرم افزار برای ساخت شبکه ها را نوآوری هایی را ایجاد کرده اند، چرا که ما نتوانستیم به اندازه کافی سریع نرم افزار خود را منتشر کردیم. "
در مدیریت شبکه های Clos با مقیاس بزرگ- یک توپولوژی که همچنین توسط گوگل استفاده شد، که در آن سوئیچ های کوچک تر و سودمند تر طوری پیکر بندی شده اند که قابلیت های یک سوئیچ بزرگ تر و منطقی تر را دارا می باشد- مایکروسافت بر فن آوری هایی مانند PingMesh و EverFlow ، برای اطمینان یافتن از در دسترس بودن خدمات داده هایش تکیه کرده است.
برخلاف انعطاف پذیری ارائه شده توسط یک رویکرد مبتنی بر نرم افزار ، ممکن است این رویکرد با شکست مواجه شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، شرکت به فن آوری Azure SmartNIC روی می آورد.
به گفته گرین برگ، SmartNIC از " ردیف ورودی زمینه قابل برنامه نویسی" (FPGAs) استفاده می کند که سخت افزار شبکه قابل پیکر بندی را فعال می کند. " او همچنین افزود : " هیچ کس نمی داند که قابلیت های SDN در آینده مورد نیاز است. SmartNIC مبتنی بر FPGA به ما این امکان را می دهد که سخت افزار را برای نیاز های جدید، هنگامی که به عنوان برنامه ریزی مجدد و نه جایگزین سازی دوباره نرم افزار، دوباره برنامه ریزی کنیم.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر