با لانچر Google Now خداحافظی کنید

با لانچر Google Now خداحافظی کنید

لانچر Google Now یک روش عالی برای بهینه کردن و ساده کردن یک گوشی هوشمند بود. اما، حالا به نظر می‌رسد که قرار است این لانچر از پلی استور حذف شود و سازندگان هم دیگر نمی‌توانند آن را روی دستگاه‌های خود از قبل نصب کنند. لانچر بعدی چیست و چرا این لانچر حذف خواهد شد؟

Now Launcher که آخرین بار در نوامبر 2015 آپدیت شد، بنابر گزارشی از androidpolice از پلی‌استور حذف خواهد شد. سازندگان گوشی‌هوشمند که گوشی‌های آن‌ها با لانچر Google Now از کارخانه خارج می‌شدند از مارچ 2017 به بعد این لانچر را نخواهند داشت. مخصوصاً، دستگاه‌های برند Lenovo Moto یک ویژگی منحصربفرد را از دست خواهند داد.


لنوو C2 (چپ)، لنوو Moto G4 Play (راست) با گوگل لانچر


Now Launcher چیست؟ و چه ویژگی خوبی داشت؟
اگر به طور کلی صحبت کنیم، یک لانچر برای مدیریت صفحه خانگی گوشی و مرور اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود. اغلب یک صفحه نمایش اطلاعات اضافی هم دارد، که در آن اطلاعات بیشتر و پیام‌های نوتیفیکیشن یا اعلان نمایش داده می‌شوند. تجربه استفاده از لانچر با وجود انیمیشن‌ها و تصاویر پس‌زمینه زنده برای داشتن یک تجربه خوشایند توسط کاربر غنی‌تر می‌شود. بعلاوه، سونی، سامسونگ و اچ‌تی‌سی برای برجسته نشان دادن گوشی‌های هوشمند خود لانچرهای سفارشی مخصوص به خود را دارند.


چرا باید Now Launcher را از دست بدهیم؟
خیلی از لانچرها مطلوب نیستند. اغلب، باعث کند شدن گوشی‌هوشمند می‌شوند یا اینکه بهترین ابزارها را برای نظم دادن به شلوغی اپلیکیشن‌های نصب شده ارائه نمی‌دهند. لانچرهای جایگزین دقیقاً برای این دلیل ساخته شده‌اند.Now Launcher رایگان گوگل هم بعدها به علت سادگی‌اش به یک روش محبوب برای بهینه سازی گوشی‌هوشمند تبدیل شد.
در طول این چند سال، Now Launcher بیش از 50 میلیون بار دانلود شده است. متأسفانه نمی‌دانیم چه تعداد دستگاهی آن را روی خود فعال دارند. با این حال، تعداد دانلودهای آن از هر لانچر دیگری مثل Nova، Smart یا Apex بالاتر است. البته اگر لانچر گوگل حذف شود، لانچر دوم یعنی Smart یک فرصت جدید دارد که از بقیه جلو بزند.


گوگل برای لانچرهای دیگر جا باز می‌کند
از یک ایمیل منتشر شده درباره Now Launcher که توسط AndroidPolice به اشتراک گذاشته شد، واضح است که گوگل اپلیکیشن SearchLauncher را در یک شکل نهایی ارائه خواهد کرد. این امر امکان ادغام Google Now در لانچرهای سفارشی ساخته شده توسط سازندگان را می‌دهد. سونی از قبل این صفحه را در لانچر خود قرار داده است.


لانچر "Xperia Home" سونی بعد از آپدیت نوقا با Google Now ادغام شد.

سازندگان از 1 مارچ به بعد دیگر نمی‌توانند از Now Launcher استفاده کنند. به جای آن، آن‌ها باید به اپلیکیشن Launcher3 تکیه کنند که مجموع برنامه‌های Search Launcher Services، که استاندارد پروژه متن باز اندروید است را ادغام می‌کند.


آیا در عوض قرار است لانچر پیکسل برای همه در دسترس قرار گیرد؟
این باور وجود دارد که اکنون Pixel Launcher –یک لانچر جدید از شرکت گوگل- به جای Now Launcher در پلی استور برای همه دستگاه‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت. با این حال، از آنجا که گوگل تا به حال فقط روی ویژگی‌های منحصربفرد گوشی‌های هوشمند پیکسل – مثل Google Assistant - تمرکز کرده است، این امر بعید به نظر می‌رسد.
تمایل گوگل حذف اپلیکیشن‌ها یکی پس از دیگری از پلی‌استور است، مثل Google Camera یا نکسوس لانچر.

همین سرنوشت در انتظار Now Launcher و حتی شاید اپ‌های گوگل بیشتری است. بعدی کدام است؟ اپ کیبورد؟ ساعت؟ یا حتی تقویم؟

شما از چه لانچری استفاده می‌کنید و نظرتان در مورد آن چیست؟

اگر از لانچر گوگل استفاده می‌کنید احساستان در مورد حذف شدن آن چیست؟ آیا برای گوگل خوب است که روشی برای رقابت دوباره در این زمینه ایجاد کند؟

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: androidpit

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر