آنچه از زندگی بیل گیتس نمی‌دانستید

آنچه از زندگی بیل گیتس نمی‌دانستید

زندگی افراد موفق همواره برای مردم عادی حاوی نکات جالبی است که شنیدن آن خالی از لطف نیست.

 بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت و یکی از چند ثروتمند برتر دنیا، به‌عنوان یکی از چهره‌های برتر دنیای فناوری شناخته شده است. دانستن چند نکته جالب از زندگی او خالی از لطف نیست.

* بیل گیتس در هر ثانیه حدود 250 دلار درآمد دارد یعنی در هر روز 20 میلیون دلار یا به عبارت دیگر 7.8 میلیارد دلار در سال.

* بیل گیتس می‌تواند به همه انسان‌های زنده روی کره زمین 10 دلار کمک نقدی کند و در آخر 5 میلیون دلار در حساب بانکی خود ذخیره کند.

* اگر هزار دلار از جیب بیل گیتس بر روی زمین بیافتد لازم نیست تا کمر خم شود و زحمت برداشتن آن هزار دلار را بکشد زیرا در هر چهار ثانیه آن مبلغ را به دست می‌آورد.

* ثروتمندترین ورزشکار کشور آمریکا مایکل جردن بازیکن بسکتبال این کشور است که سالیانه 30 میلیون دلار درآمد دارد. اگر این بازیکن هیچ مقدار از حقوق خود را صرف خورد و خوراک نکند، 277 سال طول می‌کشد تا به بیل گیتس برسد.

* بیل گیتس مانند مارک زاکربرگ و استیو جابز از دانشگاه اخراج شده و هیچ مدرک تحصیلی از هیچ دانشگاهی ندارد.

* اگر تمام ثروت بیل گیتس را به سکه‌های یک سنتی تبدیل کنید قادر خواهید بود یک جاده از کره زمین تا کره ماه درست نید و چهارده بار این مسیر را طی کنید.

* اگر بیل گیتس به تنهایی یک کشور بود سی و هفتمین کشور ثروتمند دنیا یود.

ناگفته نماند کل دارایی و ثروت بیل گیتس 75 میلیارد دلار است. وی سه فرزند به نامهای جنیفر، روری  و فوب دارد و تصمیم گرفته سهم اندکی از ثروتش را به‌عنوان ارثیه به آنها بدهد و باقی آن را صرف کارهای عام‌المنفعه کند. او می‌گوید فرزندانش به این تصمیمش افتخار می‌کنند. بیل گیتس معتقد است به مقداری به فرزندانش ارث به جا می‌گذارد که طعم فقر را نچشند. او معتقد است فرزندانش باید خودشان خلاقیت به خرج دهند و برای خود کسب‌و کاری راه بیاندازند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر