شبکه های اجتماعی و راه کارهای نوین برای کسب درآمد

شبکه های اجتماعی و راه کارهای نوین برای کسب درآمد

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی با توجه به گستره ی استفاده از فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزارهایی که در این زمینه به طور کاملا تعاملی ارتباطات بین افراد را ایجاد نموده اند ، سرعت اتصال بین افراد از طریق شبکه های اجتماعی باعث ایجاد کسب و کارهای جدیدی شده است .

به هر حال یکی از مهمترین عوامل در کیفیت خدمات یک محصول بحث زمان تحویل و ارائه اطلاعات کامل در مورد محصولات است که این امر می تواند با استفاده از شبکه های اجتماعی ممکن شود ، همچنین استفاده از اینترنت سبب شده تا بسیاری از کسب و کارهایی که تا دیروز بصورت سنتی بودند امروزه با استفاده از این بسترها توانسته اند با قالب جدید فعالیت نمایند. برای مثال می توان به کسب و کارهایی مانند اسنپ و تبسی اشاره کرد که در تهران توانسته اند به خوبی فعالیت کنند در حالی که موفق شده اند تا حدود روزی پانصد میلیون تومان سود آوری داشته باشند یا کسب و کارهایی مانند دی جی کالا که بصورت کلی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند در این بستر ایجاد شده است . همچنین بسترهای مجازی سبب شده است تا جوانانی که از سرمایه های کلان برخوردار نیستند بتوانند از این طریق  کسب و کار های جدید خود را ایجاد نمایند. انتظار می رود که در سال های گذشته کسب و کار کوچک و متوسط که می توانند از طریق بستر فناوری اطلاعات رونق پیدا کنند بسیار افزایش یابند. در طی دهه ی گذشته کسب و کارها بیشتر جنبه ی کسب و کارهایی داشتند که دارای دارایی های فیزیکی بالایی بودند مانند صنایع سیمان ، صنایع پتروشیمی، اما امروزه کسب و کارهای بسیاری در فضای فناوری اطلاعات ایجاد شده اند که بدون اینکه هزینه های ثابت داشته باشند  تنها با استفاده از یک اپلیکیشن و اتصال آن به سیستم های عاملی مانند اندروید سبب شد این ارتباطات را بسیار سریع تر و پاسخگویی به مشتریان در بازه ی زمانی کم انجام شود. همچنین این امکان سبب شده است تا بسیاری از جوانان کشورمان به دنبال استفاده از این نوع بسترها باشند.اما این نکته دارای اهمیت است که تنها یک پلتفرم یا سامانه ای که بتواند خدمات را ارائه دهد کافی نیست بلکه افرادی که در فکر راه اندازی چنین کسب و کارهای هستند باید بدانند که این کسب و کارها چندین عامل را در کنار خود می طلبد، بخصوص در زمینه بازار یابی لازم است تا امکانات لازم و بازاریابی لازم و استراتژی های مناسب برای توسعه بازاریابی این نوع خدمات در نظر گرفته شود. در نهایت توصیه مشخص مدیران فردای پارس این است که ضمن اینکه توجه به این نوع کسب و کارها توسعه یابد از سویی مهارت های توسعه این نوع کسب و کارها به غیر از مهارت های فنی به جوانان آموزش داده شود به گونه ای که جوانان بتوانند هم رویکرد فنی و هم رویکرد بازاریابی را با هم ادغام نمایند و در بهترین وضعیت به بهترین نتیجه دست یابند.

حسن صلواتی

حسن صلواتی

حسن حدود 8 سال در سازمان های مردم نهاد فعالیت دارد و یکی از دغدغه های اصلی وی مشکل اشتغال جوانان و معظلات فرهنگی شهر است. سعی کرده با تاسیس موسسه ها و سازمان های مردم نهاد گامی مثبت در این جهت بردارد و از همه دوستان برای تحقق این آرمان ها دعوت به همکاری می نماید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر