گوشی های هوشمندی که بدون شک در سال 2017 آنها را خواهیم دید

گوشی های هوشمندی که بدون شک در سال 2017 آنها را خواهیم دید

بقا در صنعت موبایل رمز و رازهای زیادی دارد؛ اما در بین تمامی این رمز و رازها،‌ یک راز مهم وجود دارد که شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به خوبی به آن واقف هستند. این راز چیزی نیست جز عرضه گوشی‌های مختلف هوشمند به بازار؛ به عبارت دیگر تولیدکنند‌ه‌های گوشی‌های هوشمند برای راضی نگه‌داشتن مشتریان مشکل پسند، چاره‌ای ندارند به غیر از اینکه در هر سال، چندین مدل مختلف گوشی هوشمند تولید کنند.

حضور و بقا در صنعت موبایل رمز و رازهای زیادی دارد؛ اما در بین تمامی این رمز و رازها،‌ یک راز مهم وجود دارد که شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به خوبی به آن واقف هستند. این راز چیزی نیست جز عرضه گوشی‌های مختلف هوشمند به بازار؛ به عبارت دیگر تولیدکنند‌ه‌های گوشی‌های هوشمند برای راضی نگه‌داشتن مشتریان مشکل پسند، چاره‌ای ندارند به غیر از اینکه در هر سال، چندین مدل مختلف گوشی هوشمند تولید کنند.به هر حال ما در ادامه در فیسیت و بر اساس شایعات از پیش درز کرده، پیش درآمدی خواهیم داشت بر مهمترین گوشی های هوشمندی که قرار است در سال 2017 به بازار عرضه شوند.

گلکسی نوت ۸

از آنجا فهرست مورد نظر را با گلکسی نوت ۸ آغاز کردیم که به عقیده من (نویسنده مطلب) و بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری، نسل قبلی این محصول به راحتی می‌توانست بهترین گوشی سال ۲۰۱۶ لقب گیرد، با این حال مشکلات به وجود آمده در رابطه با باتری‌های استفاده شده در آن همه چیز را نابود کرد.

سامسونگ به افرادی که گلکسی نوت ۷ خود را تحویل این شرکت دادند، وعده داده تا نسل بعدی آن را با تخفیف و مزایای قابل توجه در اختیارشان قرار دهد. بدیهیست که گلکسی نوت ۷ به قدری عالی طراحی و ساخته شده بود که سامسونگ حتی می‌تواند نسخه رفرش شده آن را به بازار عرضه کند، با این حال از آنجا که هر ساله فناوری‌های جدید معرفی می‌شوند، شرکت کره‌ای خواهد کوشید که پرچم‌دار سری گلکسی نوت خود را با بهترین سخت افزار موجود همگام کند.

به عنوان مثال می‌توان حدس زد که گلکسی نوت ۸ به سنسور تشخیص چهره تجهیز شود. علاوه بر آن احتمالاً دکمه سخت افزاری هوم از جلو گوشی حذف می‌شود و به جای آن سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر جایگزین خواهد شد. همچنین اس پِن نیز احتمالاً همچنان به قابلیت‌های نرم افزاری جدید مجهز شده و ممکن است مکانیزم خروج آن زین پس تنها با احراز هویت فرد صورت گیرد.

درنهایت سامسونگ گلکسی نوت ۸ که برخی از آن با کدنیم بایکان نیز یاد می‌کنند را به نمایشگری دو لبه خمیده، بدون حاشیه کناری و با وضوح تصویر ۴K مجهز کند که در قسمت زیرین آن بلندگوهای استریو جای گرفته است. از دیگر ویژگی‌های احتمالی این محصول که طبق سنوات گذشته در آبان ماه معرفی خواهد شد می‌توان به تراشه اگزینوس ۹۸۱۰M با پردازشگر بیست هسته‌ای Mali-G۷۱، دوربین ۱۵ مگاپیکسلی در قاب پشتی و سنسور ۸ مگاپیکسلی که به فلاش مجهز شده در قاب جلویی اشاره کرد.
تاریخ احتمالی معرفی :آگوست 2017

آیفون ۸ 

آیفون نسل جدید که برخی آن را آیفون ۸، ۷ اس یا ۸ پلاس می‌نامند، بدون شک یک تغییر اساسی را در زبان طراحی گوشی‌های ساخت اپل ایجاد خواهد کرد. گفته می‌شود که ممکن است بالاخره امسال که دهمین سال عرضه گوشی آیفون هم هست، شاهد عرضه آیفون ۸ پرو باشیم، مدلی بسیار باکیفیت و متفاوت که اپل قصد دارد در آن هر چه دارد رو کند تا دهمین سالگرد تولید آیفون را با یک آیفون فوق‌العاده جشن بگیرد. ظاهراً این مدل صفحه‌نمایش OLED از دو طرف خمیده، حسگر اثرانگشت که زیر صفحه‌نمایش جاسازی شده و علاوه بر این‌ها قابلیت پشتیبانی از قلم اپل را دارد.

اپل درصدد است در گوشی هوشمند آیفون ۸ از یاقوت کبود استفاده کند. همچنین شنیده می‌شود که امسال آیفون ۸ در سه مدل مختلف معرفی خواهد شد. مدل پیش‌فرض همچنان از بدنه‌ای فلزی بهره برده و در قاب پشتی دارای دوربین واحد است و شرکت سازنده صرفاً به ارتقا تراشه مرکزی و شاید افزایش رم در آن بسته می‌کند.

مدل دوم دارای بدنه‌ای شیشه‌ای خواهد بود که در کنار نمایشگر بدون حاشیه کناری، زبان طراحی چشم نوازی را ارائه می‌کند. علاوه بر این ساکنین کوپرتینو قصد دارند از یک ماژول اسکن لیزری سه‌بعدی در آیفون ۸ استفاده کنند. ظاهراً از این ماژول برای اسکن صورت استفاده می‌شود و البته در کنار این موضوع، قابلیت‌های دیگر واقعیت افزوده آن هم ممکن است در آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

درنهایت پیشرفته‌ترین مدل آیفون که به جنگ مستقیم با سری گلکسی نوت سامسونگ خواهد رفت، از نمایشگری ۶ اینچی OLED بدون حاشیه و به صورت خمیده بهره برده و نقطه مزیت آن نسبت به سایر مدل‌های مذکور بهره‌مندی از قلم اپل پنسل است. همچنین این احتمال وجود دارد که دوربین جلوی آیفون ۸ به سنسور ۳D تجهیز گردد که باعث می‌شود کاربران بتوانند سلفی‌های سه‌بعدی ثبت کنند.

در سوی دیگر آیفون ۸ احتمالاً دارای گواهی‌نامه IP۶۸ است که یکی از چندین ارتقای بزرگ این محصول محسوب می‌شود. در حال حاضر پرچم‌داران سامسونگ، Galaxy S۷ و Galaxy S۷ edge، هر دو به گواهی‌نامه IP۶۸ مجهزند و به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق ۱.۵ متر زیر آب دوام می‌آورند. درنهایت این شرکت شاید بخواهد از فنّاوری شارژ وایرلس و سنسور تشخیص چهره در آیفون بعدی استفاده کند. این فناوری به واسطه استارتاپ RealFace در آیفون ۸ تعبیه خواهد شد و حتی دور از انتظار نیست که دکمه هوم جایگاه سنسور تشخیص چهره آیفون بعدی باشد.
تاریخ احتمالی معرفی :سپتامبر 2017

ال‌جی وی ۳۰

در حالی که پرچم‌داران سری جی ال‌جی طی سال‌های اخیر توانسته‌اند سود خوبی را برای شرکت کره‌ای به ارمغان آورند، با این حال ال‌جی از سال ۲۰۱۴ سری وی را با دو مؤلفه اصلی به کار گیری نمایشگر ثانویه و دوربین دوگانه به جنگ رو در رو برابر گوشی‌های سری نوت سامسونگ فرستاده است.

شرکت ال‌جی با معرفی و عرضه سری وی به بازار گوشی‌های هوشمند، به خوبی نشان داده که محصولات رده‌بالای این شرکت نسبت به گوشی‌های پرچم‌دار سازندگان دیگر، با نوآوری‌های کاملاً جدیدی همراه است و نوآوری این سری، به صفحه‌ نمایش ثانویه آن مربوط می‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد که گوشی ۲۰۱۷ سری ال‌جی وی که احتمالاً با نام وی ۳۰ به بازار عرضه خواهد شد، از صفحه‌نمایش ثانویه استفاده نمی‌کند و شرکت سازنده، نوآوری دیگری را برای آن در نظر گرفته است.

اگر این شایعات به حقیقت تبدیل شود، اصلی‌ترین مؤلفه شناخت گوشی‌های سری وی ال‌جی ذر نسل بعدی وجود نخواهد داشت. البته این خانواده به مراتب از بدنه‌ای قدرتمندتر و باکیفیت‌تر نسبت به سری جی ال‌جی بهره می‌برند، از این رو احتمالاً شاهد تجهیز وی ۳۰ به قابلیت مقاومت در برابر آب خواهیم بود.

همچنین از آنجا که سامسونگ وظیفه توسعه و ساخت اسنپ‌دراگون ۸۳۵ کوالکام را بر عهده دارد، این احتمال دور از ذهن نیست که سری اول این پردازنده صرفاً در گلکسی اس ۸ مورد استفاده قرار گیرد و گوشی‌هایی که زودتر از پرچم‌دار سامسونگ به بازار عرضه شوند، به ناچار به نسخه ارتقا یافته اسنپ‌دراگون ۸۲۱ مجهز شوند. ال‌جی جی ۶ نیز از این قاعده مستثنا نبوده؛ با این حال از آنجا که وی ۳۰ احتمالاً با فاصله زمانی ۶ ماهه نسبت به حی ۶ به بازار عرضه می‌شود، به احتمال زیاد به اسنپ‌دراگون ۸۳۵ مجهز شود.

در رابطه با میزان حافظه رم استفاده شده در این محصول نیز حرف و حدیث‌های بسیاری وجود دارد، با این حال ممکن است این محصول ال‌جی به ۶ یا حتی ۸ گیگابایت حافظه رم تجهیز شود. نکته آخر اینکه به نظر نمی‌رسد شرکت کره‌ای قصد حذف دوربین دوگانه در گوشی بالا رده بعدی سری V خود را داشته باشد، با این حال بایستی منتظر ماند و دید که ال‌جی چه قابلیتی را به جای نمایشگر ثانیه در وی ۳۰ استفاده خواهد کرد.
تاریخ احتمالی معرفی :سپتامبر 2017

هواوی پی ۱۰

شرکت هواوی طی سال‌های اخیر روند رو به رشد و ثابتی را در بازار گوشی‌های هوشمند طی کرده است که این موفقیت با پیروی از دو خط کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه کسب شده است.

در همین راستا انتظار داریم که در MWC ۲۰۱۷ که می‌توان از آن به عنوان میعادگاه تولید کنندگان گوشی همراه نیز یاد می‌شود، هواوی از پرچم‌دار جدید خود در دو مدل با نام‌های پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس رونمایی کند. تاکنون تصاویر رندر شده بسیاری منتسب به این محصول منتشر شده است که در صورت تائید حقیقی بودن آن‌ها، در ساخت پی ۱۰ احتمالاً همچنان از زبان طراحی سایر گوشی‌های پرچم‌دار سری پی هواوی استفاده شده است.

همچنین هرچند هواوی سال گذشته پی ۹ پورشه دیزاین را با نمایشگری دو لبه خمیده شبیه به آن چیزی که در گوشی‌های بالا رده سامسونگ مشاهده می‌کنیم به بازار عرضه کرد، با این حال بعید به نظر می‌رسد که پی ۱۰ و چه پی ۱۰ پلاس به چنین نمایشگری مجهز شوند.

البته از آنجا که این شرکت چینی بازخورد قابل قبولی را از به کار گیری سنسورهای دوگانه ساخت لایکا در گوشی‌های هوشمند خود دریافت کرده، به احتمال زیاد گوشی‌های مذکور نیز در قاب پشتی به چنین قابلیتی مجهز شوند. گوشی هواوی پی ۱۰ از پردازنده‌ی کرین ۹۶۰ که توسط خود این کمپانی تولید شده است، در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی برخوردار خواهد بود؛ البته یک مدل دیگر با برخورداری از ۶ گیگابایت رم و ظرفیت داخلی ۶۴ گیگابایتی نیز به عنوان مدل برتر این سری به فروش خواهد رسید. از دیگر مشخصات هواوی پی ۱۰ پلاس نیز می‌توان به نمایشگری ۵٫۸ اینچی با وضوح QHD، دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی که در قاب پشتی جای گرفته و سنسور ۸ مگاپیکسلی دوربین سلفی اشاره کرد.
تاریخ احتمالی معرفی :نمایشگاه MWC 2017

موتو زد ۲۰۱۷

کاربران و کارشناسان، طراحی گوشی‌های جدید را تکراری و خسته کننده ارزیابی می‌کنند و به نظر می‌رسد تفاوت گوشی‌های هوشمند به جزییاتی در مشخصات فنی خلاصه می‌شود.در این بین موتورولا که سال گذشته به زیر مجموعه کمپانی لنوو اضافه شد، خط و مشی تولید گوشی‌های ماژولار را دنبال می‌کند.

گوشی‌های هوشمند معمولاً به شکلی یکپارچه عرضه می‌شوند و جنس بدنه آن‌ها ترکیبی از شیشه، فلز و پلاستیک است. خریدار معمولاً می‌تواند رنگ‌بندی بدنه را انتخاب کند، بنا به نیاز خود. در خوش‌بینانه‌ترین حالت، کاربران قادر هستند طرح بدنه گوشی مورد علاقه خود را سفارش دهند.اما طرح مفهومی گوشی‌های ماژولار، این امکان را به کاربر می‌دهد که بتواند این وضعیت را به کلی دگرگون کند. یک گوشی ماژولار واقعی، از قطعاتی مجزا و از پیش موجود تشکیل می‌شود که در کنار هم قرار می‌گیرند و گوشی هوشمند کاملی را به وجود می‌آورند؛ به عبارت دیگر، ماژول‌های مختلف این گوشی، از قبیل دوربین، فضای ذخیره سازی قابل تعویض خواهند بود. البته شرکت‌های همچون گوگل سعی کرده‌اند به یک ایده کامل و کارآمد در بحث تولید گوشی‌های ماژولار دست پیدا کنند، با این حال این احتمال وجود دارد که امسال سرانجام شاهد عرضه چنین محصولاتی به بازار باشیم.

در این بین موتورولا که سال پیش گوشی‌های نیمه ماژولار موتوجی را به بازار عرضه کرد، احتمالاً پرچم‌دار جدید خود را که برخی از آن با نام موتو زد فورس ۲۰۱۷ یاد می‌کنند را بر همین قاعده معرفی خواهد کرد. در سوی دیگر ظاهراً این گوشی فقط با سنسور اثر انگشت تجهیز نمی‌شود. برای تقویت امنیت گوشی، موتورولا قصد دارد از سنسور عنبیه چشم که با دو یک جفت لنز همراه هستند استفاده کند.

صفحه نمایش این محصول احتمالاً دارای سایز ۵٫۵ اینچ با رزولوشن Quad HD و پنل AMOLED است. بدون شک صفحه نمایش نشکن و ضد ضربه این محصول می‌تواند به جذابیت هر چه بیشتر موتو زد فورس کمک کند. از مشخصات سخت‌افزاری مدل ۲۰۱۷ گوشی موتو زد که همراه با موتو مودهای جدیدی از تابستان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد می‌توان به تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۳۵ کوالکام با فرکانس کاری ۱٫۹ گیگاهرتز برای هر به همراه چهار گیگابایت حافظه رم و دوربین ۱۸ مگاپیکسلی که توسط یاقوت کبود از آن محافظه شده اشاره کرد.
تاریخ احتمالی معرفی :نمایشگاه MWC 2017

 

اچ تی سی ۱۱ (HTC Ocean)

بر کسی پوشیده نیست که شرکت اچ تی سی طی چند سال اخیر عملکرد ضعیفی در بازار گوشی‌های هوشمند از خود به جای گذاشته، با این حال امیدوار است با خارج شده از دسته میان رده‌های بازار و به کار گیری فناوری واقعیت مجازی در پرچم‌داران خود این رویه را تغییر دهد.

اچ تی سی ۱۱ یا همان HTC Ocean،  از صفحه نمایش QHD احتمالاً خمیده ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰۰ پیکسلی بهره می‌برد. جالب اینجاست که گفته می‌شود ممکن است میزان ۸ گیگابایت رم را در اچ‌تی‌سی ۱۱ شاهد باشیم. این میزان رم بالا، به پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی کمک می‌کند به راحتی از انجام چندین کار به صورت هم‌زمان بربیاید. اچ‌تی‌سی ۱۱ به لحاظ حافظه داخلی ذخیره سازی نیز میزان ۲۵۶ گیگابایت حافظه خواهد داشت و دوربین دوگانه‌ای را در پشت این پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی شاهد خواهیم بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که این گوشی از استاندارد بدنه IP۶۷ سود برده و ضد آب و گرد و غبار بوده و هیچ دکمه‌ای بر روی بدنه نداشته باشد. شایعات از این حکایت دارد که این اسمارت‌فون از یک باتری ۴۰۰۰۰ میلی‌آمپری نیرو می‌گیرد. در سوی دیگر پرچم‌دار بعدی اچ تی سی، همچون دیگر گوشی‌های بالا رده سال ۲۰۱۷ به احتمال زیاد به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ مجهز خواهد شد. در بخش پشتی این گوشی یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و در بخش جلویی آن یک دوربین ۸ مگاپیکسلی نصب شده است.

شایعه شده بود که HTC در حال ساخت یکسری گوشی جدید با نام Ocean است که هیچ‌گونه دکمه‌ای روی آن قرار نگرفته است. در سوی دیگر همان‌طور که در جریان هستید، اچ تی سی در بخش فروش محصولات واقعیت مجازی عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته، از این رو حتی این احتمال وجود دارد که نسخه‌ای از هدست vive برای HTC Ocean عرضه شود.
تاریخ احتمالی معرفی :مشخص نیست

سونی اکسپریا ایکس زد ۲۰۱۷

رک سخن بگوییم؛ گوشی‌های ساخت سونی از نظر کیفیت و امکانات عالی هستند. به عنوان مثال اکسپریا زد ۵ پریمیوم که سال گذشته به بازار عرضه شد، با بهره گیری از بدنه‌ای آلومینیومی در رنگ‌های براق، نمایشگری با وضوح تصویر ۴K و دوربین ۲۳ مگاپیکسلی تمام قابلیت‌های یک گوشی لوکس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

البته شاید بتوان نقطه ضعف گوشی‌های این شرکت ژاپنی را نوع طراحی آن‌ها دانست که همه پسند نیست. در سوی دیگر شرکت سونی به نسبت سایر تولید کنندگان بزرگ گوشی در جهان، هزینه به مراتب کمتری را صرف بازاریابی می‌کند. به هر حال این شرکت سال گذشته با درک صحیح از این موضوع سعی کرد که زبان طراحی نوینی را در محصولات خود استفاده کند و در همین راستا نیز سری اکسپریا ایکس را جایگزین سری محبوب اکسپریا زد کرد.

البته منابع نزدیک به این شرکت گزارش داده‌اند که سونی در نیمه نخست سال ۲۰۱۷، دست کم ۶ عضو جدید خانواده اکسپریا زد را معرفی می‌کند. تصاویر تازه فاش شده از مدل ۲۰۱۷ گوشی اکسپریا XZ سونی، نسخه طلایی رنگ گوشی پرچم‌دار جدید سونی را نشان می‌دهد و طراحی آن، جلب توجه می‌کند. بر اساس تصویر فاش شده که پنل جلویی مدل ۲۰۱۷ گوشی اکسپریا XZ را نشان می‌دهد؛ جای‌گیری دوربین سلفی، حسگر مجاورت و بلندگوی جلوی دستگاه تغییر یافته است.

همچنین به نظر می‌رسد سونی کماکان به اصل استفاده از فناوری‌های جدید در گوشی‌های پرچم‌دار خود پایبند بوده و بر همین اساس در نظر دارد گوشی بالا رده جدید سری اکسپریا ایکس را به سنسوری با نام Motion Eye تجهیز کند. هرچند تاکنون اطلاعات دقیقی از شیوه عملکرد این سیستم منتشر نشده، با این حال برخی منابع نزدیک به شرکت ژاپنی فاش کرده‌اند که Motion Eye این امکان را فراهم می‌کند تا قبل از فشردن دکمه شاتر، در هر ثانیه چهار تصویر را شناسایی کند و به صورت خودکار هر حرکتی را تشخصی دهد. از دیگر ویژگی‌های نسخه ۲۰۱۷ اکسپریا ایکس زد سونی که به احتمال فراوان در MWC ۲۰۱۷ از آن رونمایی خواهد شد، می‌توان به نمایشگری ۵٫۵ یا ۵٫۷ اینچی با وضوح تصویر ۴K، چهار یا شش گیگابایت حافظه رم و دوربین ۲۵ مگاپیکسلی با قابلیت ثبت تصاویر با رزولوشن ۴K اشاره کرد.
تاریخ احتمالی معرفی :نمایشگاه MWC 2017

ال‌جی جی ۶

هرچند ال‌جی جی ۵ یکی از محبوب‌ترین‌ گزینه‌ها برای خرید یک موبایل بالا رده ۲۰۱۶ است، با این حال قابلیت ماژولار نه چندان کارآمد آن باعث می‌شود تا طرفداران ال‌جی، کمی در خرید G۵ تردید کنند. به هر حال هنوز هم به ضرس قاطع نمی‌توان در رابطه با ماژولار بودن یا نبودن گوشی ال‌جی جی ۶ اظهار نظر کرد، با این حال بدیهیست که گاهی قرار دادن امکانی در گوشی‌های بالا رده باعث می‌شود فروش این گوشی‌ها بیشتر شود یا به عبارتی مهر تأییدی بر فروش مطلوب آن‌ها باشد.

تقریباً مسجل شده که آیفون ۲۰۱۷ دارای نمایشگری با فناوری OLED خواهد بود. گوگل نیز از فناوری AMOLED در پنل سری پیکسل استفاده کرده و سامسونگ همچنان از نمایشگرهای AMOLED در محصولات بالا رده خود استفاده می‌کند. در این بین به نظر می‌رسد که ال‌جی سرانجام به کار گیری پنل‌های IPS LCD را کنار خواهد گذاشت و از نمایشگری با فناوری OLED در گوشی ال‌جی جی ۶ استفاده کند. در حال حاضر، شرکت ۳M نوارهای عایق گوشی‌های سامسونگ را تولید می‌کنند اما رقابت بین ۳M، هیتاچی (Hitachi) و هنکل (Henkel) برای تولید نوار عایق گوشی ال‌جی جی ۶ به شدت ادامه دارد.

ال‌جی سرمایه گذاری بسیاری بر روی سیستم صوتی پرچم‌داران خود انجام داده و از آنجا که به احتمال زیاد جی ۶ بدون قابلیت ماژولار بودن به بازار عرضه خواهد شد، شرکت کره‌ای از فناوری دیگری به جای Hi-Fi برای ارتقا سیستم صوتی این گوشی استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، اعلام شده است که جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا همچنان در گوشی آینده ال‌جی وجود دارد و بنابراین، نیازی به استفاده از هدفون‌های بی‌سیم و یا هدفون‌های منطبق با درگاه یواس‌بی Type-C برای گوش دادن به موسیقی نیست.

در سوی دیگر ال‌جی به دنبال انقلابی در دوربین‌های سلفی است، به طوری که احتمالاً این شرکت کره در پرچم‌دار بعدی خود از ماژول جدیدی استفاده خواهد کرد که در آن لنز دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره ادغام شده‌اند و عملیات سوئیچ میان این دو به وسیله مادون قرمز صورت خواهد گرفت. در سوی دیگر گوشی ال‌جی جی ۶ به فنّاوری شارژ بیسیم و پشتیبانی از سیستم پرداخت موبایلی ال‌جی پی (LG Pay) مجهز شده است.
تاریخ احتمالی معرفی :نمایشگاه MWC 2017

نسل دوم گوشی‌های پیکسل گوگل

گوگل در سال گذشته سرانجام خانواده پیکسل را جایگزین گوشی‌های مقرون به صرفه نکسوس کرد. همان‌طور که میدانید سود کناره گوشی‌های گران قیمت به مراتب بیشتر از گوشی‌های میان رده است، از این رو گوگل نیز ترجیح داده تا به سمت تولید شراکتی این محصولات روی آورد.

تاکنون اطلاعات زیادی پیرامون نسل دوم گوشی‌های پیکسل گوگل منتشر نشده، با این حال این محصولات به احتمال زیاد به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و ۴ گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شوند که به راحتی پیش نیاز استفاده از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream را رعایت می‌کند.

البته از آنجا که ساکنین مانتین ویو رسم دارند گوشی‌های هوشمند جدید خود را با جدیدترین نسخه از پلتفرم اندروید به بازار عرضه کنند، احتمالاً نسل بعدی پیکسل گوگل نیز اولین گوشی‌های هوشمند هستند که طعم اندروید ۸ را خواهند چشید.
تاریخ احتمالی معرفی :نامشخص

وان پلاس ۵ 

چینی‌ها بنا بر اعتقادات خود از عدد ۴ در نام‌گذاری محصولاتشان استفاده نمی‌کنند، به همین خاطر شرکت وان پلاس می‌خواهد گوشی پرچم‌دار بعدی خود را بانام وان پلاس ۵ به دست کاربران برساند. تاکنون شایعاتی درباره گوشی سال آتی وان پلاس شنیده‌شده است. برخی معتقدند که این محصول با تقلید از نسل‌های قبلی خود دارای برچسب قیمتی مقرون به صرفه است و این در حالیست که عنوان اولین گوشی همراه مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم را هم یدک خواهد کشید. گوشی وان پلاس ۵ همانند شیائومی می میکس دارای بدنه‌ای سرامیکی بوده و به صفحه‌نمایش بدون حاشیه کناری ۵٫۵ اینچی آمولد با رزولوشن QHD مجهز خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های احتمالی این محصول نیز می‌توان به دوربین ۲۳ مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از فناوری واقعیتت  مجازی اشاره کرد.

تاریخ احتمالی معرفی :سپتامبر 2017

نوکیا پی ۱

نوکیا که از سال ۲۰۱۷ بار دیگر به طور رسمی به بازار گوشی‌های هوشمند باز گشته و در اولین اقدام خود مدل نوکیا ۶ را به بازار چین عرضه کرد، در نظر دارد در نمایشگاه MWC ۲۰۱۷ از یک پرچم‌دار با نام پی ۱ رونمایی کند.

تاکنون تصاویر رندر شده مختلفی از این محصول منتشر شده است که با استناد به آن‌ها میگوییم این محصول از نمایشگری بدون حاشیه کناری با وضوح تصویر ۲K بهره برده، با این حال دارای قابلیت مقاومت در برابر آب بر اساس استاندارد آی‌پی ۸۶ است. در سوی دیگر برخی منابع نزدیک به شرکت فنلاندی معتقدند که این محصول علاوه برداشتن ۶ گیگابایت حافظه رم و پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵، در قاب پشتی میزبان سنسور ۲۵ مگاپیکسلی کرال زایس است.
تاریخ احتمالی معرفی :نمایشگاه MWC 2017

گلکسی اس ۸

سامسونگ تمام توان خود را در طراحی و انجام آزمایش‌های ایمنی گلکسی اس ۸ به کار گرفته تا از وقوع فاجعه‌ای مشابه با آنچه برای باتری گوشی‌های گلکسی نوت ۷ اتفاق افتاد جلوگیری کند.

تاکنون اخبار مختلفی در رابطه با ویژگی‌های گلکسی اس ۸ منتشر شده و ما نیز با استناد به همین اخبار بار دیگر یادآور می‌شویم که سامسونگ احتمالاً پرچم‌دار بعدی خود را در دو نسخه با نام‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس به بازار عرضه خواهد کرد که هر دوی آن‌ها دارای نمایشگری دو لبه خمیده با وضوح تصویر QHD هستند.

در سوی دیگر این محصول دارای سنسور تشخیص چهره است، با این حال سنسور اثر انگشت آن در قسمتی از نمایشگر جاسازی شده است. به زبان ساده‌تر سامسونگ دکمه سخت افزاری هوم را از گلکسی اس ۸ حذف کرده است. همچنین طبق سنوات گذشته این محصول در دو نسخه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون و اگزینوس تولید خواهد شد که مدل مجهز به تراشه کوالکام صرفاً در بازار ایالات متحده عرضه می‌شود.از دیگر ویژگی‌های احتمالی سامسونگ گلکسی اس ۸ می‌توان به ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واحد در قاب پشتی و سازگاری با قلم اس پِن اشاره کرد.

تاریخ احتمالی معرفی : مارس 2017

سرفیس فون

در حالی که در شرایط کنونی بازار گوشی‌های هوشمند همه چیز به ضرر مایکروسافت است، ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند با یک حرکت انقلابی محصولی متفاوت را عرضه کنند. مایکروسافت روی سرفیس فون سرمایه گذاری زیادی کرده و گفته شده که در سال جاری میلادی نسخه‌های آزمایشی این فبلت وارد بازارهای منتخب خواهند شد تا در صورت وجود هر گونه نقصی در این فبلت، مایکروسافت آن رفع کرده و بعد گوشی را روانه بازار‌های جهانی کند.

شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که گوشی سرفیس فون اواخر سال ۲۰۱۷ یا اوایل سال ۲۰۱۸ راهی بازار خواهد شد. حتی چند وقت پیش ساتیا نادلا مدیرعامل این شرکت هم گفته بود که گوشی بعدی مایکروسافت یک محصول شگفت‌انگیز خواهد بود.سرفیس فون از زبان طراحی نزدیک به گوشی‌های سری لومیا استفاده می‌کند و در واقع می‌توان آن را یک مدرن از گوشی‌های پرچم‌دار لومیا به حساب آورد و دوربین بزرگ PureView در پشت آن جلب‌توجه می‌کند. هدف مایکروسافت از عرضه سرفیس فون تنها رقابت با گوشی‌های پرچم‌دار مجهز به پلتفرم موبایلی نیست و عرضه سرفیس فون با توجه به پشتیبانی آن از برنامه‌های ۳۲ بیتی، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که از گوشی هوشمند خود به صورت هم‌زمان، به عنوان لپ‌تاپ و یک گوشی هوشمند استفاده نمایند.

وقتی سخن از کامپیوتر جیبی می‌آوریم، دو مؤلفه کارایی بالا و ابعاد کوچک در ذهن‌ها تداعی می‌شود. مایکروسافت برای شروع حرکت در این مسیر، زیرساخت‌ها دو بخش سخت افزاری و نرم‌افزاری خوبی را ایجاد کرده است. این شرکت در سال گذشته همکاری فشرده‌ای را با کوالکام آغاز کرد که نتیجه آن پشتیبانی کامل از ویندوزی ۱۰ بر روی تراشه‌های سری اسنپ‌دراگون ۸۳۵ به بعد شد. در سوی دیگر مایکروسافت در دو سال اخیر قابلیت کوانتوم را کاربردی‌تر کرده است. برای آن دسته از افرادی که با این قابلیت آشنایی ندارند بایستی یادآور شویم که گوشی‌های ویندوزی به واسطه قابلیت کوانتوم می‌توانند به نمایشگرهای بزرگ متصل شوند که شیوه تعامل در محیط آن‌ها با موس و کیبورد صورت می‌گیرد. به هر حال اگر شایعات مذکور درنهایت به حقیقت تبدیل شوند، شاهد ظهور دسته جدیدی از گوشی‌های هوشمند از سوی مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ خواهیم بود که ممکن است برگ بطلانی باشد بر عمر بسیاری از پلتفرم‌های موبایلی که امروزه با افتخار از آن‌ها یاد می‌شود.
تاریخ احتمالی معرفی :آگوست 2017

"با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید " 


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

vahid ha

یک‌شنبه, 08 اسفند 1395

سلام
از زحمات شما سپاسگزارم
این خبرو خیلی دوست داشتم.
این نشون میده واقعا دنیای الکترونیک درحال پیشترفته.
هرچند افرادی مثل من توان خرید این گوشی ها رو ندارند اما تماشای این تغییرات در گوشی های هوشمند باعث خوشحالی ما میشود.
آینده روشنی درپیش رو داریم.

پاسخ

نادیا صفرخانی

دوشنبه, 09 اسفند 1395

ممنون مقاله جالبی بود.

پاسخ

ثبت نظر