سامسونگ اینترنت 5G فوق‌سریع را به لندن می‌برد

سامسونگ اینترنت 5G فوق‌سریع را به لندن می‌برد

سامسونگ با هدف ارائه 5G به‌عنوان جایگزین ارزان‌تر به‌جای پهن‌باند فیبر نوری؛ با شرکت تلکام Arqiva قرارداد همکاری به امضاء رساند. سامسونگ به‌همراه شرکت Arqiva که تخصص آن در زمینه ارتباطات راه دور است، اینترنت موبایل 5G را در نیمه دوم سال جاری میلادی در بریتانیا ارائه می‌دهند.

این دو شرکت با انجام یک دوره آزمایشی در مرکز شهر لندن در صدد برررسی امکان ارائه فناوری نسل سوم به‌عنوان یک جایگزین مناسب برای پهن‌باند فیبر نوری از سال 2020 میلادی به بعد هستند. شرکت Arqiva پیش از این موفق شده مجوزهای لازم برای استفاده از فرکانس 28GHz در بریتانیا را کسب کند. این همان فرکانسی است که برای آزمایش فناوری 5G در کشورهای کره‌جنوبی؛ ژاپن و آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.

با انجام این تست‌ها؛ آینده‌ای را می‌توان متصور شد که املاک مسکونی و تجاری با استفاده از شبکه 5G به اینترنت بی‌سیم مافوق سریع وصل می‌شوند. درست مانند همان چیزی که این روزها می‌بینیم؛ اسمارت‌فون‌ها با ارائه اینترنت 4G باعث شده‌اند تا نیاز به فیبر نوری از بین برود.

امکان اتصال به واحد بی‌سیم بیرونی می‌تواند فواید زیادی را به‌همراه داشته باشد مانند صرفه‌جوبی در زمان؛ هزینه‌ها و هم‌چنین کاسته شدن پیچیدگی نصب اتصالات جدید فیبر در ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها. مالکین خانه‌ها یا کسب‌وکارها با خرید یک روتر به‌سادگی می‌توانند به‌صورت بی‌سیم به یک واحد بیرونی دسترسی داشته باشند و سپس دستگاه وای‌فای خود را بدون دردسر به روتر وصل کنند.

اما شبکه 5G تنها به ارتباطات معمول اینترنت محدود نمی‌شود؛ بلکه انتظار می‌رود خودروهای خودران به‌کمک این فناوری بتوانند با سایر خودروها یا زیرساخت‌هایی که در اطرف‌شان وجود دارد صحبت کنند. علاوه بر این؛ دستگاه‌های اینترنت اشیاء مانند لوازم الکتریکی که داخل آشپزخانه‌ها قرار دارند با استفاده از این فناوری آنلاین می‌شوند.

«سایمون برسفورد-وایلی»؛ مدیر اجرایی شرکت Arqiva در این‌باره می‌گوید: "شبکه‌های 5G نقش مهم و حیاتی در اقتصاد بریتانیا در سال‌های 2020 خواهند داشت. زیرساخت شبکه‌ها هوشمندتر و توانایی بیشتر در پشتیبانی از ارتباطات در مقیاس بزرگ‌تر باعث می‌شود تا بازارهای بیشتری از آن استفاده کنند. بخش‌هایی مانند اینترنت اشیاء؛ کاربردهای صنعتی و هم‌چنین خودروهای خودران از جمله نقاطی هستند که بیشترین سود را از در اختیار داشتن این فناوری می‌برند."
بریتانیا سردمدار شبکه‌های 5G در جهان می‌شود

شاید بپرسید که چرا برای تست 5G بریتانیا انتخاب شده است! «توماس ریدل»؛ رییس بخش اروپای شبکه‌های سامسونگ می‌گوید: "فرصت‌های بیشماری در این کشور وجود دارد؛ چون هم تعدد بازارهای مختلف بریتانیا خیلی زیاد است و هم‌ این‌که سرویس‌هایی که در حال حاضر در دسترس هستند؛ از تنوع زیادی برخورداراند. ما معتقدیم بریتانیا بهترین مکان برای نمایش مزایا و فوایدی است که پیاده‌سازی 5G می‌تواند برای مصرف کنندگان به‌همراه داشته باشد."

«کارن بردلی»؛‌ وزیر فرهنگ بریتانیا نیز می‌گوید: "دولت تصمیم دارد تا این کشور را به سردمدار جهانی 5G تبدیل کند و فعلا موفق شده‌ایم تا ساختارهای مورد نیاز آن را با موفقیت راه‌اندازی کنیم."

دولت بریتانیا برای تقویت زیرساخت دیجیتالی این کشور بیشتر از یک میلیون پوند سرمایه‌گذاری می‌کند و از برنامه‌هایی مانند تست 5G که قرار است، توسط سامسونگ و Arqiva انجام شود؛ به‌طور کامل حمایت می‌کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر