میله های زندان در انتظار مدیر عامل سامسونگ

میله های زندان در انتظار مدیر عامل سامسونگ

لي جائه يونگ نوه بنيانگذار سامسونگ، که چندي است در بازداشت به سر مي برد به زودي در زادگاهش کره جنوبي به اتهام رشوه دادن و شهادت دروغ محاکمه خواهد شد.

در همين رابطه يکي از سخنگويان به خبرگزاري ها گفت که دادستان ويژه اين کشور در نظر دارد لی و چهار تن ديگر از مديران سامسونگ الکترونيکس را به جرم دادن رشوه به دولت متهم کند.

لی معتقد است که او پس از پدرش، قدرت برتر پشت صحنه تاج و تخت بزرگ ترين توليد کننده موبايل در جهان است.

گفتني است ادغام دو شرکت سامسونگ C&T کورپ و چيل در سال 2015 به لی جوان کمک کرد تا جايگاه خود در سامسونگ را مستحکم کند و بتواند در راه رسيدن به مقام هاي بالاتر قدم بردارد.

اگر روند رسيدگي اتهامات طبق برنامه ريزي ها پيش برود، محاکمه آقاي لي حدوداً 18 ماه به طول خواهد انجاميد که مطمئناً روند انتخاب رئيس جديد سامسونگ را با تأخير مواجه خواهد کرد.

دلیل حقوقی مذکور باعث به زیرکشیده شدن همیشگی رئیس‌جمهور کره خانم پارک شده و مبلغ رشوه 37 میلیون دلار به دوستان خانم پارک موارد غیرقابل‌گذشت در سیستم قضایی-سیاسی کره جنوب محسوب می‌شود.

آنچه داستان را بغرنج کرده، تبانی مقامات دولتی و مدیران سامسونگ برای ادغام دو کمپانی بزرگ زیرمجموعه سامسونگ است که بخشی از این کمپانی سازنده نوت 7 و گلکسی اس 8 است که به‌زودی راهی بازار می‌شود.

خانم پارک که در دسامبر گذشته استیضاح شد در هفته‌های آینده رسماً از مقام ریاست جمهوری کره جنوبی کنار گذاشته خواهد شد.

مدیران سامسونگ پرداختی‌های غیرقانونی را تأیید کرده‌اند اما انکار کرده‌اند که این یک رشوه سیاسی بوده باشد. به‌هرحال بحران جدید مدیریتی، آینده سامسونگ الکترونیکس را به خطر انداخته است

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر