IMDB درجه F را به فیلم هایی که توسط زنان ساخته می شود اختصاص داد

IMDB درجه F را به فیلم هایی که توسط زنان ساخته می شود اختصاص داد

وبسایت IMDB رتبه F را برای فیلم هایی قرار می دهد که یا سازندگان آن ها زن هستند یا درمورد زنان ساخته شده اند.

زنان در دنیای سینما تا حدی نادیده گرفته شده اند. در حالی که زنان زیادی هستند که در این زمینه کار می کنند، هنوز فیلم های زیادی هستند که توسط مردان نوشته و کارگردانی می شوند. اوضاع در حال تغییر است، در خلال این تغییرات چیزی به نام " رتبه F" به وجود آمده است. 
بر اساس گفته بی بی سی، رتبه F طبقه بندی جدیدی است که توسط مدیر جشنواره فیلم بث ( Bath Film Festival)، هالی تارکینی در سال 2014 معرفی شد. از آن زمان این طبقه بندی توسط سینماها و جنشواره های سراسر انگلستان استفاده شد. اما حال این طبقه بندی توسط بانک اطلاعات اینترنتی فیلم که با نام IMDB شناخته شده است استفاده می شود. 

F از انگلیسی کلمه مونث یا Female گرفته شده است
برای این که یک فیلم رتبه F را دریافت کند باید تا توسط یک زن نوشته یا کارگردانی شده باشد و یا فیلم در مورد حقوق زنان باشد. البته آزمون بکدل نیز روی فیلم ها انجام می شود. به این معنی که بررسی می شود که در یک فیلم حداقل دو شخصیت زن با یکدیگر در مورد چیزی به جز مردان حرف می زنند یا خیر! 
بنا به گفته تارکینی حدود 21000 فیلم در IMDB رتبه F را دریافت نموده اند، از جمله انیمیشن منجمد، بچه بریجد جونز و عزیز امریکایی همه شرایط را دارند چرا که توسط یک زن نوشته و کارگردانی شده اند و موضوع آن ها در مورد یک زن است، که در نتیجه رتبه 3F را دریافت می کنند. 
IMDB وبسایتی است که ماهانه 250 میلیون بیننده دارد. رئیس این وبسایت، کول نیدهام به بی بی سی گفته است که رتبه بندی F روشی بسیار عالی برای برجسته کردن زنان روی صحنه و پشت صحنه است. 
 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر