پنج برنامه عالی برای جایگزینی اپلیکیشن های اصلی ویندوز

پنج برنامه عالی برای جایگزینی اپلیکیشن های اصلی ویندوز

بعضی از اپلیکیشن های اصلی ویندوز عالی هستند، اما بعضی دیگر واقعا باید با برنامه های بهتری جایگزین شوند.

ویندوز با برنامه های از پیش نصب شده بسیار زیادی می آید. در حالی که بعضی از این اپلیکیشن ها به ناحق نادیده گرفته می شوند، بعضی از اپلیکیشن های ویندوز واقعا ضعیف تر از رقیبانشان هستند. 
در این مقاله نگاهی می اندازیم به بهترین جایگزین ها برای اپلیکیشن های ویندوز. در حالی که بیشتر ابزارهای شخص ثالث کمی بهتر از اپلیکیشن های اصلی ویندوز هستند، این پنج مورد از هر نظر نسبت به این اپلیکیشن ها برتری دارند. 

1-    گوگل کروم به جای مایکروسافت اج 
اج تلاش مایکروسافت برای راضی کردن مردم به استفاده از مرورگر پیش فرض ویندوز، سال ها پس از نادیده گرفته شدن اینترنت اکسپلورر توسط بیشتر کاربران بود. در حالی که این مرورگر خیلی بهتر از اینترنت اکسپلورر است، هنوز هم ارزشش را ندارد که مرورگر اصلی شما باشد. 
اج نیز افزونه ها را پشتیبانی می کند، اما نه به اندازه دیگر مرورگرها. شما نمی توانید قابلیت هایی مانند همگام سازی تب یا تنظیمات پیشرفته را بیابید، در نتیجه حس ناکامل بودن به شما می دهد. 
بهترین انتخاب ما به جای اج گوگل کروم است. این مرورگر تعداد بسیار زیادی افزونه دارد که قابلیت های بسیار زیادی را به مرورگر شما اضافه می کند، همچنین تنظیمات زیادی نیز برای کاربران حرفه ای دارد که عاشقش می شوند. 
قابلیت همگام سازی آن به شما اجازه می دهد تب های دسکتاپ خود را روی گوشی و برعکس باز کنید. کروم به شما تجربه ای با سرعت، امن و حسی جدید را ارائه می دهد. بعضی ها با کروم مشکل دارند، اما بیشتر مردم آن را به اج ترجیح می دهند. 

2-    وی ال سی مدیا پلیر به جای ویندوز مدیا پلیر 
سال هاست که ویندوز مدیا پلیر وجود دارد. حتی در ویندوز 10 نیز هنوز موجود است اما از ویندوز 7 تا به حال تغییر چندانی نکرده است. 
با وجود مشاهده آنلاین ویدئو و درایو های نوری در دستگاه های جدید، احتمالا از ویندوز مدیا پلیر خود خیلی کم استفاده می کنید. با این حال مهم است که یک مدیا پلیر خوب داشته باشید. 
وی ال سی مدیا پلیر بهترین انتخاب است. این ابزار می تواند هر فرمتی را پخش کند. همچنین قابلیت پخش خودکار دی وی دی را نیز دارد و قابلیت هایی مثل ضبط صدای ویدئو را پشتیبانی می کند. 
حتی اگر خیلی کم از مدیا پلیر خود استفاده کنید هم هیچ دلیلی ندارد که از ویندوز مدیا پلیر استفاده کنید. 

3-    پینت.نت به جای مایکروسافت پینت 
پینت یک ویرایشگر تصویر خیلی ابتدایی است که در ویندوز موجود است. مایکروسافت پینت از زمانی که اولین بار ارائه شد تا به حال پیشرفت هایی داشته است اما هنوز هم برنامه ای ابتدایی است که به درد کار خاصی نمی خورد. 
هرکسی به هر حال به ویرایش تصویر نیاز پیدا می کند. از چرخش عکس گرفته تا از بین بردن قرمزی چشم تا چیزهای دیگر شما به چیزی بهتر از پینت احتیاج دارید. 
پینت.نت (Paint.NET) بهترین انتخاب برای شماست. قابلیت های بسیار بیشتری از ام اس پینت دارد و رابط کاربری آن بهتر است. شما می توانید لایه ها، تنظیمات خودکار، ترکیب کردن، مات کردن، و دیگر قابلیت ها را در یک پکیج که استفاده از آن بسیار ساده است بیابید. برای ویرایش های پیشرفته نمی توان آن را جایگزین فوتوشاپ کرد، اما بیشتر کاربران می توانند کارهای مورد نیاز خود را با پینت.نت انجام دهند. 

4-    نوت پد++ به جای نوت پد 
با وجود وورد، نوت پد تا حدودی نادیده گرفته می شود، اما هنوز هم ابزار بسیار خوبی است. اپلیکیشن های بسیار خوبی برای نوشتن فایل های متنی سریع مانند نوشتن یک یادداشت کوتاه یا قالب بندی یک متن وجود دارد. نوت پد نیز خود قابلیت هایی دارد. 
اما با وجود قابلیت های نوت پد ++ ( Note Pad++) واقعا استفاده از مایکروسافت نوت پد کاری بیهوده است. با نوت پد++ می توانید چندین تب را باز کنید در نتیجه می توانید چندین فایل را همزمان باز کرده و روی آن ها کار کنید. این اپلیکیشن حتی فایل های ذخیره نشده را ذخیره می کند تا خودتان تکلیفشان را روشن کنید. اگر از آن برای کد نویسی استفاده می کنید، می توانید یک زبان برای فرمت کردن انتخاب کنید تا حالت اصلاح خودکار به شما کمک کند. پشتیبانی ماکرو کارهای تکراری را به صورت خودکار انجام می دهد و در وقت شما صرفه جویی می کند. 
اگر به قابلیت های بیشتری نیاز دارید، نوت پد++ آرشیوی از پلاگین ها دارد که به شما گزینه های بیشتری از جمله بررسی غلط املایی و تبدیل HEX  می دهد. حتی اگر کد نمی نویسید و فقط از نوت پد برای یادداشت برداری استفاده می کنید، هنوز هم ارزشش را دارد که آن را روی کامپیوتر خود داشته باشید. 

5-    شیر ایکس به جای ابزار برش 
ابزار برش (Snipping Tool) موجود در ویندوز بسیار سریع تر از این است که دکمه PrintScreen را فشار دهید و آن را در پینت ذخیره کنید. اما هنوز هم این اپلیکیشن زیادی ابتدایی است. چرا که نمی توانید روی آن ها ویرایش سریع انجام دهید و یا آن ها را روی اینترنت آپلود کنید.  برای این کار به ابزار اسکرین شات بهتری نیاز دارید، و ما به شما شیر ایکس (ShareX) را پیشنهاد می کنیم. شیر ایکس قابلیت های بسیار خوبی از جمله ویرایش زنده برای دریافت بهترین تصویر، مکان های بسیار زیاد برای آپلود عکس و قابلیت های دیگر به شما ارائه می دهد. 
این برنامه از ویرایش گر پرقدرت گرین شات استفاده می کند. 
اسکرین شات ها همه جا به درد ما می خورند، در نتیجه خوب است که یک ویرایش گر خوب داشته باشید. ابزار برش تقریبا هیچ کدام از قابلیت های شیر ایکس را ندارد. 

کدام یک از اپلیکیشن های ویندوز را عوض کرده اید؟
اپلیکیشن های پیش فرض دیگری نیز وجود دارند که باید در این لیست قرار می گرفتند. ما قصد داشتیم جایگزینی برای ویندوز دیفندر نیز به شما معرفی کنیم اما این اپلیکیشن قابلیت های خوبی نیز دارد. بعضی از نرم افزارهای ویندوز عالی هستند اما در مورد اپلیکیشن هایی که در بالا به شما معرفی کردیم، شما به راحتی می توانید جایگزین های رایگان بهتری بیابید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر